Wat moet een kleuter hebben(aan lunchtrommels etc.)?

Gezien het feit dat J pas na de zomervakantie naar school gaat heb ik nog even om spullen voor hem te kopen. Maar met het oog op de nieuwe baby wil ik graag voorbereid zijn :shifty: En de kosten een beetje spreiden is ook fijn natuurlijk :shifty:

Jasper zal 2-3x per week overblijven en daarna ook naar de BSO gaan. Hoeveel lunchtrommels heb je dan nodig? En wat is handiger: allemaal dezelfde of juist verschillende? Waar doe je het drinken in(J is niet van het sap, drinkt vooral water…)? Waarin nemen jullie kinderen het mee? Een echte ‘schooltas’? En wat heb je nodig om te gymmen? En zo’n luizencape is dat echt handig :think: Hebben jullie er ook overal de naam op gezet?

Jullie zien: vragen en nog meer vragen :mrgreen: wie helpt mij verder?

Ik heb 2 trommels per kind.

Een kleinere voor de ochtend snack, vaak doe ik fruit en een stukje ontbijtkoek en een beker sap.

Voor de overblijf een iets grotere trommel, daar doe ik een boterham, stukje kaas/worst/komkommer/ontbijtkoek en pakje drinken bij. Ze hebben een gewone rugtas met hun naam er op. De kinderen weten zelf heeeeeel goed welke trommel van hun is.

Mijn zoons zitten naast elkaar in de klas (dus in 2 klassen) en ik pak bijna altijd hetzelfde voor ze in, maar laatst had ik de bakjes verwisseld en dan gingen ze toch even ruilen. 8)

Ik heb nog 2 kleine minibakjes voor als ik frambozen/aardbeien/bramen etc mee geef.

Hier hebben ze een korte broek en t-shirt met gymschoentjes om mee te gymmen. Ik heb gewoon die van een paar euro bij de bristol gehaald.

Daar heb ik de namen op gezet want 80% van de kinderen hier gymmen op die schoenen.

Ik heb 2 sets trommel/beker. 1 roze set, 1 groene. De groene is voor 10 uur, de roze voor 12 uur. Ik doe drinken in een beker. Soms sap, soms limo, net wat er is en waar ze zin in heeft. In de groene trommel zit fruit, geschild en gesneden en eendoosje rozijnen of een plak ontbijtkoek. Ze krijgt 2 boterhammen mee in de roze trommel. Het dubbele van wat ze thuis eet, en het gaat schoon op.

Ik heb 2 kleuren omdat ik dan zonder in de trommels te kijken ze goed kan neerleggen in de bakjes. Fruit en lunch worden bij binnenkomst al gescheiden.

Hieke gaat niet naar de BSO, dus daarvoor hoef ik niks mee te geven.

Gymmen doen ze hier in ondergoed, schoentjes blijven op school.

Ik heb overigens wel alle bekers, trommels en kleding gemerkt met labels. Mag de site hier niet geven maar ze zijn goed gemerkt (google) zo, laten niet los en altijd duidelijk. Niet goedkoop, maar verschikkelijk goed.

Succes!

Ik zou sowieso eerst navragen op school. Een luizencape en gymtas krijgen ze hier van school. (voor de luizencape betaal je 3 euro geloof ik :think:).

Gymmen doen ze hier wel in shirt en broekje met gymschoentjes, maar op veel scholen gymmen ze in hun ondergoed.

Hetzelfde met drinken, ik hoor ook weleens dat ze op sommige scholen alleen maar pakjes meemogen en geen bekers.

Mika heeft 2 trommels en 2 bekers. Elke ochtend krijgt hij een beker met soajmelk mee en wat fruit. Als hij overblijft gaat er nog een beker mee en een trommel met een broodje en een krijpfruitje of iets dergelijks.

Als Mika overblijft gaat het in een rugzakje en anders neemt hij zijn beker en fruit los mee.

Mijn dochter gaat na de voorjaarsvakantie naar school. Ze blijft niet over en gaat op 2 dagen (woensdag en vrijdag) naar de bso.

Ze heeft een Hello Kitty rugzakje, broodtrommel, drinkbeker met schroefdop en drinkbeker met een rietje dat er uitschiet. Gymschoenen moet ik nog voor haar kopen en die blijven op school. Gymkleding hoeft ze nog niet nodig, want ze gymmen in hun onderbroek en hemd.

Vorige week heeft ze een wenochtend gehad en toen had ze haar rugzakje mee met haar drinkbeker en een broodtrommel met iets voor 10 uur. Ik hoef niets mee te geven voor de bso, want de bso regelt de lunch, tussendoortjes en drinken. Ook hebben ze daar reservekleding.

Het verschilt een beetje per school dus misschien even informeren wat gebruikelijk is?

Hier hebben de jongsgte kleuters alleen een stuk fruit mee. de juf schilt deze allemaal en legt ze op een grote schaal zodat alle kidneren kunnen kiezen welk stuk ze willen. Zeeten gezamelijk brood wat de school bekostigd.

Vanaf oudste kleuter hebben ze 2 lange dagen waarop ze een trommel meenemen met brood voor de middag en een beker met wat te drinken. Wat voor drinken dat kun je zelf weten. Als jouw kindje graag water drinkt zou ik er gewoon water in doen.

Voor gym hebben ze een aparte tas met gymbroek, gymshirt en gymschoenen.

Nou ja zeg, dat er op sommige scholen geen bekers mee mogen maar pakjes moeten :shock: Stimuleer even lekker al het wegwerpspul en de afvalhoop :roll:

Hier mogen geen voorverpakte dingen mee, geen pakjes drinken/koeken enz.

Ieder kind heeft een broodtrommel en een beker en ik heb een grote voorraad allerlei maten bakjes. Op een korte dag eten ze op school brood en fruit, fruit gaat vaak los in de tas, ligt er natuurlijk aan wat het is, en anders in een bakje. Die gebruik ik ook voor extraatjes; stukje quiche, groentemuffin, kleine wrap, reepjes paprika, bakjes nootjes/rozijntjes, mueslireep enz. Dat krijgen ze op een lange dag naast de broodtrommel mee (plus extra brood in de trommel). Als ze naar de bso zouden gaan zou ik ze zeker ook nog zoiets, een hartige snack meegeven, maar ik heb ook grote eters hoor.

Beker krijgen ze soms mee, meestal niet eigenlijk. Op school krijgen ze een beker melk en in de andere pauze water. Een enkel keertje geef ik iets van sap mee, maar ik vind dat eigenlijk niet zo nodig.

Gymschoentjes zitten in een (zelfgemaakt duidelijk herkenbaar) zakje, meestal met de naam erop, laatste jaren adviseren ze de naam erop te maken dus twee jongsten hebben dat ook, de oudste niet.

Ik vraag het nu omdat we volgende week met vakantie zijn en dan hoopte ik eigenlijk iets leuks tegen het lijf te lopen wat hier niet ieder kind al heeft :wink: Dus ik zal iig kijken voor 2 broodtrommels, want daar lijkt wel consensus over te heersen. Verder zal ik idd tegen die tijd op school navragen.

Ik had ook eigenlijk gedacht dat ze meer ‘nodig’ hebben en dus op een grotere kostenpost gerekend, maar als ik dit zo hoor valt het over het algemeen dus best mee :think:

(toen ik naar school ging-ok was groep 3 pas- toen moest er een ergonomisch verantwoorde schooltas gekocht worden die groter dan ikzelf :wink: en vooral ont-zet-tend duur was :wink: )

nano heeft een trommel voor de lange dagen met een extra bodem er in. Zijn gewoon te koop bij de blokker en zo. Op de bovenste bodem doe ik dan het fruit voor de eerste pauze, en dan onder het ‘dekseltje’ de boterhammen voor de tweede pauze.

Voor de korte dagen heb ik een kleiner trommeltje waar alleen fruit oid in gaat.

en dan twee bekers erbij, voor elke pauze 1.

Voor gymen hoeven ze hier niets mee te nemen, doen ze in hun ondergoed. Luizenzak krijg je hier van school.

Dus het is 2 trommeltjes, twee bekers, en een schooltas. Dat hoeven de uitgaven niet te zijn (al kun je het natuurlijk zo duur maken als je wilt)

nou eisblume, dat hoeft gelukkig niet! Ik zie ze bij ons in het dorp allemaal lopen met roze glittertassen, heuse schoudertasjes, disneyprinsessen en Little Petshop spul.

Mannen hebben natuuuuuuurlijk heul stoer iets van Cars, Spiderman of (en dat is hier nu helemaal ‘hot’) een tas in legerkleuren.

Mijn schoonzusje geeft haar kids jaarslijks een nieuwe schooltas met sinterklaas. Hebben ze halverwege het schooljaar ook ff wat nieuws.

Bij Xenos kan je aan lunchtrommels te kust en te keur voor de kleintjes.

Veel plezier met de sjopperij!

haast jammer dat die van mij pas over twee en een half jaar naar school gaat… :liar:

L heeft een Mepalsetje (lunchbox, fruitbakje en drinkfles - via Koterkado) met haar naam en een plaatje opgedrukt - handig, want er liggen al een dozijn identieke Cars/prinsessentrommeltjes in de kast op school ;). In de vroege pauze pakt ze haar fruitbakje en haar drinkfles, in de grote pauze (continurooster, alle kindjes eten op school) pakt ze de lunchbox en krijgt ze melk of karnemelk van school. Alles past precies in een rugtasje.

Luizenzak heeft ze van school gekregen en gymmen doen ze in hun ondergoed en op blote voeten.

Mijn kleuters hebben alleen een rugzak en broodtrommel nodig.

Maar wanneer mijn zoon naar de 1e gaat wordt dat natuurlijk anders, geen idee wat hij dan allemaal nodig heeft.

Oh ja en een luizencape is hier ook verplicht op school.

mischa heeft een fruitbakje, een broodtrommel

een drinkbeker voor de overblijf, een drink bidon voor sochtends bij zijn fruit pauze en op school hebben de kinderen ook nog een bidon over beker staan voor als ze smiddags nog water drinken.

dus hij heeft 3 bekers, een broodtrommel en een fruitbakje.

@eisblume wrote:

En zo’n luizencape is dat echt handig :think: Hebben jullie er ook overal de naam op gezet?

?

Luizencape is hier verplicht. Via school kon je een duurdere cape bestellen maar ik heb via internet een goedkopere luizenzak aangeschaft en om de verzendkosten te drukken gelijk ook eentje voor Nena.

Hier hebben de kinderen binnen binnenschoentjes aan en daar gymen ze ook op.

Dus je zal denk ik toch bij de school in kwestie moeten vragen wat daar gebruikelijk is.

Maar verder hier ook het verhaal van de twee trommels en de twee pakjes (en 1 zo’n anti knijp pakjes houder) en een of ander rugzakje (cars en diego heeft lasse)

shopse :mrgreen:

En natuurlijk een heeeeel groot prikbord voor alle tekeningen, schoolfoto’s ed :mrgreen:

@Bella wrote:

En natuurlijk een heeeeel groot prikbord voor alle tekeningen, schoolfoto’s ed :mrgreen:

Laat onze gang nou nog kaal en wit zijn- iets zegt mij dat dit wel goed gaat komen :mrgreen:

Ik had in het begin 2 trommels, maar Wessel kwam er niet uit… Dan weer was 1 trommel nog helemaal vol, dan had ie alles al met het tussendoortje opgegeten.

We hebben nu 1 trommel waar de overblijfboterhammen en het tussendoortje inkunnen. 1 beker met melk/yokidrink en een pakje drinken.

Voor de bso niks extra’s want ze krijgen daar bij binnenkomst drinken en fruit.

Ik heb 1 trommel voor de overblijf en de boterham voor het tussendoortje doe ik in aluminiumfolie. Dan weet hij precies wat voor wanneer is. Anders weet hij het inderdaad niet meer uit elkaar te houden. Al het afval gaat weer terug zijn tas in en dat gooi ik thuis weg. Verder nog 1 beker voor het drinken en een pakje melk voor tussen de middag. (niet in een beker want ook dan weet hij het niet meer).