Wat meenemen op vakantie met 2 kids?

Ik ben vroeg, maar als ik nu al weet wat ik evt wil halen ben ik op tijd voor de aanbiedingen, meestal komen die nu zo langzaamaan bij etos enzo. Ik wil bijv dvd voor in de auto, dus houdt nu de aanbiedingen al in de gaten.



Ik ben al een aantal jaar niet meer wezen kamperen en geen idee meer wat we meenamen, nu met 2 kids al helemaal niet meer. Iemand toevallig een kant en klare lijst?



We gaan 2 weken naar de Dordogne, met de auto met 2 kids. Verblijven 1 nacht in een hotel en daarna in een houten chalet op een camping, met bedden en keukenblok, koud water, zonder sanitair. Camping heeft een zwembad, mini winkel en riviertje in de buurt. We gaan zo om de dag, 2 dagen een dagje of halve dag de omgeving verkennen. Ik zou graag eens gaan zonder de enorme berg aan teveel spul… :oops:



Oh ja, als ik op sites zoek krijg ik veelal van die standaardlijsten, ik zoek juist info van wat ervaren kampeerders met kinderen.

Alvast bedankt!

Aan mij heb je niks, want ik neem ook altijd veel te veel mee :lol: :lol:

uuhms…


  • lekker warm fleece vest, want het kan 's avonds heel koud zijn… :think:
  • camping lampje/zaklantaarn… ook handig om 's avonds bij voor te lezen.
  • 1e hulp kit, voor de kleine kneuzingen en valpartijen



    en voor onderweg:
  • luisterboeken, wij hebben Pluk, Knofje en Jip en Janneke, niet te lang 1 cd erin laten zitten anders zeg je de rest van de vakantie bepaalde zinnetjes :angel: .



    mijn moeder heeft een hele camping-waslijst die ze elk jaar netjes afwerkt, dat wil ik ook gaan beginnen, hoef je alleen maar het lijstje te volgen!

Maar qua kleding ben ik altijd een ramp, neem altijd teveel mee en kom elke keer weer thuis met een aantal kledingstukken die niet zijn gebruikt.

Wij camperen, tot nu toe, altijd in NL en daar kun je zeker de pech hebben dat je met regenachtige dagen zit… en dan is het al snel wat killer/kouder en worden vooral kinderkleding snel nat…

Tegenwoordig nemen wij de luxe om halverwege de vakantie eens te gaan wassen, bij echt nat weer zelfs vaker!

Even de tips voor zover ik ze kan opsommen (ben daar meestal zelf mee bezig als ik ga inpakken)

  • ehbo (essentieel daarbij vind ik pleisters, pijnstillers voor kinderen, tekentang als er bossen zijn en nestosyl zalf want dat werkt voor beten, schrammen, wondjes en schrale huid/zonneverbranding)
  • zonbescherming zoals hoedjes/zonnebril/zonnebrand/aftersun
  • regenkleding inclusief laarzen
  • oplaadbare kampeerlamp is hier echt essentieel
  • electrisch kacheltje/warmtelamp afhankelijk van waar je bent in de wereld/weersverwachting (is wel een luxe item natuurlijk)
  • een koelbox op de sigarettenaansteker (kan met omvormer dan ook ook 230 volt)
  • biotex of ander handwasmiddel (knijpers, waslijn)
  • zo weinig mogelijk kleding (echt alleen de basis)
  • spelletjes in reisformaat (zijn veel varianten van)



    Onze kids krijgen per persoon 1 koffertje (rolkoffertje) waar ze dan in mogen doen wat ze willen, ook samen overleggen daarover (tekenspullen bij de een, spelletjes bij de ander) Groot speelgoed gaat hier niet mee, muv een bal (spelletje met gevulde waterflessen is hier favoriet), de jeudeboules, tafeltennisbatjes en natuurlijk de waterpistolen.



    Wat je trouwens vooral niet mee moet nemen naar een camping:

    Bellenblaas, want daar kan de waterdichte laag van sommige tenten/vouwwagens niet tegen. sommige kampeerders kunnen daar niet tegen.



    Lijstje is wat lang, maar wij gaan altijd met vouwwagen, dus wij kunnen echt heel veel meenemen.En na al die jaren is de basis toch wel bekend. Als ik me nog meer bedenk, laat ik het weten.