Wat mee te nemen op een autovakantie naar Frankrijk..

Over 1,5 week gaan wij 2 weken naar Frankrijk…



We gaan voor het eerst zo lange rit met de jongens maken…



Wie heeft er nog tips…Wat moet ik echt niet vergeten etc etc…



Een dvdspeler is al geregeld en ook heb ik wat kleine kadootjes (potloden, papier, etc) voor Mateo…



Wie roept… :smiley:

Ik lees mee, wij gaan over 3 weken :wink:

Je auto… :stuck_out_tongue:



Er zijn van die tasjes die je aan de stoelen kunt hangen, als je de voorklep openritst zit er een soort plankje… Dat is handig voor bij het tekenen. Drinken, broodjes, lekkers, leuke dingetjes verstoppen in het tasje…



Mijn kinderen waren altijd erg rustig in de auto, ze kunnen veel zien onderweg en broemmm… :zzz: :mrgreen:



En dan lekker laten uitrennen tijdens de stops…



Veel plezier alvast!!!

Ik heb je een pb gestuurd met een linkje, misschien heb je er iets aan, wij gaan zelf over 3 weken naar zuid-frankrijk, dus ben ook steeds opzoek naar tips!



Succes en een fijne vakantie!

Malous… een paspoort :mrgreen:



Oeh, die is heel vals he :angel:

Even een paar praktische dingetjes dan :smiley:


  • Natte washandjes in een plastic afsluitbaar bakje of natuurlijk snoetenpoetsers.
  • Pedaalemmerzakken voor vieze luiers en afval onderweg.
  • Cd met favoriete meezingliedjes, ook de tunes van favo tv series :smiley:
  • Wissel halverwege de stoeltjes eens om / of ruil van plaats als Micah al in een grote stoel zit. Zet Mateo eens op de passagiersstoel indien geen airbag.
  • Neem een tasje met een paar kleine cadeautjes mee die Mateo kan uitpakken en onderweg gebruiken. (Raamstickers, een autootje, een lekker snoepje, een mini magisch tekenbord (Kruidvat) etc…)
  • Een voetbal of een paar balonnen om even te bewegen buiten.
  • Boekjes natuurlijk.
  • Een deken of wipstoel voor Micah bij de hand. Een wipstoel kan handig zijn als je onderweg even ergens gaat eten. Zorg dan dat je het zo kan pakken.



    Oef, ik kan nog wel meer dingen opschrijven, maar dit schiet me nu ff te binnen, ik ga Christan gauw eten geven , die is mama aan het gillen :smiley:



    (oja, zorg voor reserve fopspeentjes als Micah die gebruikt, in het buitenland kun je nooit dezelfde kopen !)

@Nicje wrote:

Malous… een paspoort :mrgreen:



Oeh, die is heel vals he :angel:




:evil: gemenerd

Dank voor alle tips…Karin, jouw lijst is ook super… :thumbup:

Volgens mij is het meeste a gezegd en het belangrijkste heb je een dvd speler!!!

Verder muziek, zoet houdertjes zoals koekjes. Broodjes (Thomas hoefde die “rare” bolletjes die je onderweg kon kopen niet).

Oh ja Lotus…Dank voor de link… :smiley:

Even off-topic, maar hebben jullie ook id-kettingen of armbandjes voor de kinderen?

(ik bedoel geen passport of id-kaart)



Ik wil graag iets waar ik de persoonsgegevens van de kinderen op kan zetten, die ze dan ook de gehele vakantie moeten dragen.

moet er niet aan denken, maar stel ze raken zoek…

pakjes drinken, antilekbeker

koelbox waarin je het beleg voor de broodjes en de boter koel in kan houden (ik vind van te voren al belegde broodjes vaak zo klef worden) en waarin je natuurlijk ook de drankjes en de melk voor onderweg koel kan houden

plastic bordjes en bestek

thermoskan koffie en thermoskan warm water voor thee of cupasoup voor jezelf

een laptop en een bij jouzelf ingebouwde draadloos modem. of ga je me nu vertellen dat wij straks twee weken zonder jou moeten hier??? :shock:

Handig Lous dat jij naar een lijstje vraagt :mrgreen:



Alleen wij hebben besloten 's nachts te gaan rijden, dan slaapt Merel langst van de rit en als zij weer wakker word zijn we er al bijna :mrgreen:

Wij gaan ook naar Frankrijk zo’n 1200km rijden :wink:



Moet ook nog aan de ‘ik ga op reis en ik neem mee-lijst’ beginnen :lol:



moet ook nog Merel bijschrijven bij Roon in het paspoort :shifty:

of een ID laten maken :think: :think:

@fiep klophout wrote:

een laptop en een bij jouwzelf ingebouwde draadloos modem. of ga je me nu vertellen dat wij straks twee weken zonder jou moeten hier??? :shock:




:lol: :lol: :lol: :lol:

Je hebt idd van die armbandjes die ze ook in een all inclusive resort hebben :wink: maar daar kan je je mobiele nummer opzetten en misschien je camping ofzoiets!



Verder ben ik met Renzo met 10 maanden en met 2 jaar met de auto weg geweest en het viel reuze mee…

Ik had ook een tas met ingepakte dingetejes…dan heeft hij én een kadootje en iets nieuws om mee te spelen,dit gaven we echter niet als hij ging huilen maar juist als hij lief aan het tutten was (even heel pedagogisch advies maar anders gaan ze ‘‘negatief gedrag’’ associeern met kadootjes :eh: )

En idd raamstickers zijn :thumbup:

Maar heb je ook van die zonneschermrolluik dingen om voor de ramen te doen dat is echt handig!!

En verder had ik idd ook een magisch tekenbord…boekjes/stickerboeken (action)…en zijn favo dingen toen bo de bouwer,had ik die machines in het klein gevonden en ingepakt…nou daar heeft hij zo een beetje de hele weg mee gespeeld en op vakantie ook…

Verder leuke zwembandjes als kado en dus te gebruiken op vakantie,een balletje enzo voor in het zwembad en dat kreeg hij allemaal in de auto voorpret zeg maar :wink:



Succes lieverd!

Er zijn al veel leuke dingen genoemd, maar heb je ook gedacht aan die reflecterende vestjes?

Zulke dus:



Die zijn verplicht als je op de snelweg in Frankrijk met stukken komt te staan ( helaas hebben wij daar ervaring mee.)

als jullie een gedeelte overdag rijden, dan is speelgoed zoals een bal ook wel handig. Dan kun je lekker even voetballen op een parkeerplaats. En voor Micah een speeldeken ofzo, dat hij even in een andere houding kan liggen/kruipen enzo.

Wij hebben voor Teun een maxi cosi pilot gekocht, dat is een soort tafeltje wat je aan het autostoeltje kunt vastmaken. Dan kunnen ze op schoot puzzelen/kleuren enzo.

@Bagheera wrote:

Er zijn al veel leuke dingen genoemd, maar heb je ook gedacht aan die reflecterende vestjes?

Zulke dus:



Die zijn verplicht als je op de snelweg in Frankrijk met stukken komt te staan ( helaas hebben wij daar ervaring mee.)




Niet alleen in Frankrijk hoor. Sinds kort ook verplicht in Belgie.