Wat mee op vakantie (wandelwagens)?

Deze zomer gaan we met vakantie naar buitenland met de auto (2wkn).

We hebben zo’n buggy van Koelstra voor peuter van 2,5 jr.

En dan nog zo’n groot geval van 'n quinny buzz, voor baby van dan 1 jaar. Is beetje te veel voor in kofferbak van onze stationwagen en dan moeten er nog boel andere spullen mee. Vraag me af hoe anderen dat doen?



Vraag me af of het slim is om die Quinny te inruilen voor ook zo’n buggy dat je zo kan inklappen als die van Koelstra. Maar is baby hier niet te jong voor? Scheelt wel ruimte, dus tips zijn welkom!

Wij gebruiken de Koelstra al een hele tijd, volgens mij was onze zoon 9 maanden ofzo, toen we die alleen al gebruikten. Omdat de gewone kinderwagen lam was geworden en steeds achterover tuimelde. Was een 2e handse, en ik had echt geen zin om voor zo’n korte tijd nog een andere te kopen. komt bij een tweede wel weer :smiley: En mijn zoon heeft er altijd prima in gezeten hoor. En scheelt idd ruimte

Vorig jaar hadden wij wel de grote wandelwagen mee op vakantie (en dan nog alle andere zooi voor 3 kids, tent etc etc), dit jaar gaat alleen de buggy mee.

Vorig jaar was hij bijna 8 maand en net een week uit de kinderwagenbak :o vond het iets te veel van het goeie om hem dan direct in een buggy te zetten.



Op het moment loopt hij nog niet, maar ga er eigenlijk vanuit dat hij dat wel zal doen in juli (hij is net begonnen met stappen aan de hand enzo) en dan zal hij ook lekker de eigen beentjes kunnen en mogen strekken en als het te ver is lekker in de buggy.

Mocht hij nou echt nog niet lopen… dan toch de grote wagen denk ik :lol:



Buggy hebben wij hier eigenlijk nooit gebruikt nadat de kids 2,5 waren… (dus in jullie geval zouden wij slechts 1 buggy meenemen… bedenk me nu dat wij hetzelfde leeftijdsverschil hebben tussen onze oudste 2 kids en het jaar dat ze die leeftijd hadden idd alleen de buggy meehadden voor de jongste).

Toen wij vorig jaar op vakantie gingen was mijn dochter 9,5 maand en ze heeft zich prima vermaakt in de Koelstra paraplubuggy. Ik zou denk ik eerder nog een paraplubuggy kopen dan een grote wandelwagen meenemen.

oh, wij hebben juist afgelopen week bewust de wandelwagen meegenomen. Gewoon alles gedemonteerd, wielen eraf enzo.

Zo plat mogelijk gemaakt en tussen de stoelen en de achterbank in gelegd. De kinderen komen toch niet met de benen bij de vloer.



Ik vond het echt veel fijner dan een buggy mee, simpelweg omdat je dan ook niet vast komt te zitten op minder vlakke ondergronden (bosgrond, zandgrond)



Maar puur wat liggen aangaat, een buggy die een beetje plat kan, kan je al vrij snel gebruiken, mits je rustig rijdt.

Wij hebben bij Peter wel eens de buggy gebruikt vanaf dat hij 4 maanden oud was. Ik had toen nog geen rijbewijs en ging wel eens met de bus naar mijn moeder in Lelystad. Dan was de buggy toch beter dan de kinderwagen. Hij lag lekker plat in een dikke voetenzak en dus extra comfort. Ging prima hoor.

Twee wandelwagens (paraplubuggy’s) plus bolderkar gingen mee. Geen spijt van gehad. Niets teveel of te weinig. :slight_smile:

Wou ik ffkes zeggen…

op vakantie nemen wij de duo wagen mee, 2 zitjes achter elkaar. De eerste keer hadden we de quinny én de buggy bij ons, nou vond het zonde van de ruimte want Sarah is zo’n typje wat toch telkens inde wagen wil. Moet je telkens achter elkaar lopen en de duo is nog kleiner ook dan de quinny en buggy samen.