Wat mee nemen bij vaccinatie?

Misschien een hele domme vraag maar wat heb je nodig als je voor prikjes naar het cb gaat?



Ik heb eenoproepkaart ontvangen en er is gebeld om een afspraak te maken maar ik kan dat groene boekje dus nergens vinden. Nou staat er op die oproepkaarty dat je de oproepkaart en vaccinatiebewijs mee moet nemen, maar is dat niet gewoon de historie van de inentingen die zij heeft gehad (en die heeft het cb dan zelf ook toch?)



CB kan ik er niet over bellen want die bellen dan een keer over een week terug :stuck_out_tongue:

Je kan het altijd aan de telefoniste vragen.

Of naar Maria Hoogland vragen die weet het vast wel.

Helaas zijn mijn ervaringen met de telefoniste en juiste info bij dit cb niet echt geweldig en terugbellen…ik wacht nog steeds op een telefoontje van 1,5 jaar terug :wink:



Maar gelukkig hebben we het boekje en vaccinatiebewijs na het overhoop halen van het huis gevonden ;D Dus ze mag haar prikja :smiley:

Het boekje en vaccinatiekaarten is wel belangrijk.



Je hebt voor elke vaccinatie een kaart gehad, die kaart hebben zij nodig.

Die kaart had ik los van het boekje ontvangen via post (weet niet of dat nu nog zo is maar ik kreeg die alleen voor de eerste 2 jaar in 1 keer en dan vanaf die van 4 jaar een paar maandne van te voren met de post)

Zouden ze die kaarten vanaf 4 jaar opsturen omdat wel meer mensen dat boekje kwijt raken? :stuck_out_tongue:



Vaccinatiebewijs is dus het boekje waarin staat wat je hebt gehad aan vaccinaties. Je kan zonder dat boekje wel prikjes halen (met die oproepkaart) alleen moet je dan wel via RIVM nieuw vaccinatiebewijs aanvragen, aldus het cb.



Voor de rest staat er in het boekje dus lengte en gewicht maar ben al 2 jaar niet meer op controle bij cb geweest dus dat boekje geeft ook niet echt veel belangrijks weer :wink: