Hallo mamma’s,
Maandag mag onze kleine grote meid naar de PSZ en ik vraag me af, wat moet allemaal mee geven? Ze is al zindelijk dus, wel een extra stel kleren mee, maar wat nog?
Wat geven jullie allemaal mee?
Alvast bedankt!
Ik deed Samila altijd een extra onderbroekje mee. Verder niet.
Mocht ze toch meer dan alleen de onderbroek nat hebben, dan krijgt ze kleding van de psz mee, die geef je dan een volgende keer weer gewassen mee terug.
Bakje met fruit en een beker drinken , misschien een knuffeltje waar ze niet zonder kan??
Bij ons hebben ze reservekleding, maar toen ze nog maar net zindelijk waren ging in het rugzakje reservebroek en onderbroek i.p.v. luiers en doekjes.
Verder bracht bij ons ieder een stuk fruit mee. Dat werd allemaal door de juffen geschild en op een dienblad op tafel voor de kinderen gezet. Melk kregen ze van de peuterspeelzaal. Maar dit kan overal anders zijn. Bij ons hadden ze liever niet dat je een eigen beker en/of drinken mee nam, want dan wilden de andere kinderen ook hun eigen beker meenemen.
En hoe was het vandaag???
In een notendop. Onze dochter vond het geweldig en wilde niet weg. Ze is de aller jongste daar, maar toch deed ze het super. Ik heb echt niet verwacht dat het zo goed zou gaan. Pappa en mamma waren daar dus voor een half uurtje maar! Even wat formulieren ingevuld en nog mee gekeken en toen zei juf Hettie, nou pappa en mamma, jullie kunnen nu maar weg en dan om half 12 weer terug komen. Nou dat hebben we echt niet verwacht. We dachten daar lekker de hele ochtend te kunnen zitten en te genieten van ons dochter, voor het eerst naar school. haha, dus om half 10 zijn we weg gegaan. Ze heeft wel een traantje gelaten, maar toen we om de hoek waren, was dat ook weer zo over. Gelukkig maar. Ik heb na 15 minuten even met juf hettie gebeld en toen zei ze dat Meiske het GEWELDIG vinden. Juf Hettie is echt onder de indruk van haar. Zo geruststellend hoor, echt waar, ik heb dit niet verwacht.
Toen we 11:20 terug waren, had ze het niet door dat we daar waren. We hebben haar nog even door het raam beloerd. Ze was lekker aan het spelen in de zandbak en op een fietsje gereden. Zooooo lief. Onze kleine meid is nu groot! snik. Toen ze ons zag, was ze niet echt onder de indruk! En toen we naar huis moeten, ging ze uiteindelijk wel mee, maar toch zou ze veel eerder daar zijn gebleven. Woensdag mag ze weer en dan mag mamma niet blijven… Ze heeft heel goed mee gedaan met alles, boekje lezen, eten, plasjes doen op de wc, spelen en tekenen. Zo leuk!!
En verkleden… Ook voor eten wordt daar gezorgd, je hoeft niks mee te geven, extra kleertjes hebben ze ook daar. Ik kan haar nu echt met een gerust hart daar achter laten. Ik ben zo blij!
Was wel moeilijk hoor, gelukkig was manlief mee geweest.
Terwijl we haar achterlieten, konden we nog even lekker shoppen. Heel veel, maar echt heeeeeel veel kleertjes voor haar gekocht. Ze gaat nu immers naar school. hahaha
Liefs en groetjes!!!
ps: ik heb wel heel snel afscheidt genomen, ik wist dat ik er anders niet tegen zou kunnen, wel een traantje gelaten hoor, maar pas op de fiets en manlief was daar om me op te peppen.
:inlove:
volgens mij is het hartstikke goed gegaan, leuk om te horen
en hoe ging het vandaag??
hallo,
Vandaag ging opzich goed. Alleen moest ik wel heel hard huilen toen ik weg fietsen. Ik heb haar ook zo gemis vanochtend!
Ik heb om 9uur gebeld en de juf zei dat het goed ging. Om half 12 haar op gehaald, ze was zo blij om me te zien. En ik haar!!! En ik ben zo blij dat ze mij ook gemist heeft. Juf zei dat Eva sinds 10uur naar me vroeg en af en toe moest Eva ook huilen naar mamma. Juf wilde me bellen maar om 11uur gingen ze naar buiten en toen was het huilen ook weer voorbij. Toen ze me zag wilde ze zo graag dat ik mee spelen en toen ik zei dat Luca ook niet kan wachten dat we samen een broodje gaan eten was ze een, twee, drie bij de deur. Ik hoop maar dat maandag beter gaan, dat ze niet hoef te huilen naar mamma, maar eerlijk is eerlijk ik ben wel blij dat ze mij net zo gemist heeft als ik haar. Nu weet ik dat ze het gezellig heeft bij me.
Ik gaan wel maandag tegen juf zeggen dat ze me maar moet bellen, als Eva maandag weer zo huilen… Moet wel leuk blijven! Of wat denk jullie?
Ik hoor graag wat jullie vinden over het huilen naar mama…
Alvast bedankt
als ze blijft huilen zou ik ook vragen of ze je bellen.
Maar als het maar kort durend is zou ik het zo laten. ze moet ook nog even leren dat je haar altijd weer op komt halen, zolang ze er maar niet met tegenzin heen gaat.
Ja denk ik ook!
Want van papa is ze gewend dat hij toch altijd terug komt, maar mama gaat nooit ergerns heen om vervolgens terug te komen…