Wij zijn hier gek op de boemboe van conimex voor Rendang vlees.
Ik doe eigelijk altijd hetzelfde ermee, runderriblappen in kleine reepjes/blokjes, deze aanbakken en dan de boemboe erbij met water.
Laten stoven en dan 30 minuten voor het klaar is nog wat water en verse sperziebonen erbij en mee laten stoven en dit eten we dan met rijst.
Is zalig… pan gaat altijd schoon leeg en zelfs Michel propt het zo ongeveer met handen tegelijk in zijn mond.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dit het enige is wat je ermee kan, dus vertel op… wat doen jullie ermee en help me eens aan nieuwe recepten :mrgreen: :drool:
Rendang is in mijn ogen (of buik…) het lekkerste met runderstoofvlees. Ik zou niet weten wat je er anders in kunt doen. Misschien ipv vlees grote champignonnen zoals kastanje/shitake?
Of gooi het in Google en zie wat voor ander Rendang recepten voorbij komen?
Ik doe niks met boemboe rendang en zo te lezen is dat heeeeel erg dom. Ga het binnenkort gewoon eens proberen op de manier zoals jij het doet Cell :drool: Hoe lang moet het in totaal stoven?
Vlees in blokjes aanbraden, boemboe erbij even mee bakken dan wat water erbij en dan een paar uur op laten staan.
Als het bijna klaar is rijst koken.
En boontjes kort koken, daarna roerbakken, boemboe voor Sajoer Boontjes erbij, water erbij en dan 15 min laten sudderen.
Hebben we gisteren gehad: Rendang met Basmatirijst en Sajoer Boontjes :drool:
Daarbij pinda’s in kokos, sambal en kroepoek!
:drool: :drool: :drool: waarom heb ik deze week geen tijd meer om boodschappen te doen? :drool: :drool:
Ik doe altijd een beetje gedroogde kokos erbij en een scheut kokosmelk.
Dit maakt de smaak milder maar ok wel lekkerder!
En dan gewoon rijst en boontjes… Of kool jamm!!!
En als je opgeschept heb een beetje gebakken uitjes en over de rijst…
:drool: :drool: :drool: :drool:
Blijkbaar kan rendang ook met kip gemaakt worden. :drool:
Sperziebonen doppen en in 3-en gebroken, paar zoete aardappelen geschild en in grove stukken gesneden, courgette gesneden in blokjes en een paar gewone aardappelen geschild en in stukken gesneden. Geheel in een pan met bouillon koken.
Rundergehakt rullen, rendang er door doen. Als groente en aardappelen gaar zijn door het gehakt/rendang mengsel heen doen (ik mik het meestal in een wok). Ik vind het heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!
Ninanien… heerlijk klinkt dat :drool: :shifty:
En met kool… jee, goed idee, kool is heerlijk neutraal…
Kijk zie je wel… je kan er nog meer mee. :mrgreen:
Eigelijk zoek ik gewoon naar variatie zodat we het vaker kunnen eten :lol: :silenced:
Zoooooooooo lekker :drool:
klinkt allemaal heerlijk, meestal maak ik babi ketjap (of ajam, net welk vlees er in de vriezer zit) maar dit moet ik ook maar eens proberen.
voor de babi ketjap doe ik:
varkenspoulet,
peper en zout,
2 uien, gesnipperd,
theelepel gemberpoeder,
0.5 theelepel sambal oelek,
5 eetlepels ketjap,
1 kopje water,
en een scheutje olie
vlees en uien en kruiden bakken in de olie, en als het ver genoeg is water en ketjap er door, even sudderen, heerlijk
serveren met rijst en groente (sajour of salade)
en evt kroepoek, atjar, seroendeng, javaantjes etc.
slamat makan,
Louwina
Kip met ui in de Rendang bakken, en dan met sla in wraps! MMMMMM