wat mag jouw puber doen rond om de kleinste ?

hoi



mischien formuleer ik het verkeer maar ben benieuwt wat jullie pubers doen rond om de verzorgin, spelen enz rond om jullie jongste ?



Emily speelt wel veel met fransje maar echt rond sjouwen vindt ik eng.



Ze gaat af en toe met hem in bad mar dan ligt hij in het stoeltje en dan ben ik er bij.



Kwa fles geven accepteerd ie dat niet meer mdat ie niet meer stil zit dus flessen geven doen wij.



Ik vroeg het me gewoon eigenlijk af want emily wil echt van alles met hem doen en zegt dan ook erg vaak ik kan het al hoor mama ben geen baby :oops: haha



Maarja naast de angst wil ik haar ook niet teveel verantwoording geven het is ten slotte mijn kleine en zei verdient ook haar eigen leventje.



Dus vandaar mijn vraag waar ligt jullie scheiding hierin ?

Hier is zomaar optiillen en rondsjouwen van baby’s en peuters uit den boze. Niet omdat ik bang ben dat ze de kleintjes niet goed tillen maar gewoon ter beschreming van de kleintjes. Als ieder op zijn manier met de jongste rond gaat sjouwen is het einde zoek.

Nu is de jongste inmiddels al bijna 3 en de oudste bijna 12 en een voorzichtig stoeipartijtje of paardrijden op de rug heb ik geen problemen meer mee.

De fles is hier nooit aan de orde geweest. Ik had het de kinderen beloofd dat ze ooit het flesje mochten geven. Maar de jongste heeft altijd pertinent de fles geweigerd.

Van begin al aan heb de oudste twee (nu bijna 11 en 12) welens een luiertje verwisseld op eigen verzoek. En het laatste jaar past de oudste weleens even op tegen betaling. Ik vind namelijk niet dat hij het voor niets hoeft te doen. In princiepe doet hij dan alles wat nodig is. Van billen poetsen, toe voorlezen, tot pyamatje aan doen en naar bed brengen.

Voor de lol willen de drie oudsten weleens met de kleintjes in bad. Maar meestal gaan de 3 kleinetjes gewoon samen.

Spelen wordt hier veel samen gedaan. Met name de oudste kan heerlijk meegaan in het niveau van de oudste.

Als baby zijnde was ik er overigens wel altijd zelf bij.(luier verschonen, wandelen, samen in bad).

is even denken



mijn dochter van 13.5 mag alles doen ze is dan ook ver de leeftijd vooruit :slight_smile: en me oudste van 16 idem dito ik heb er een van 10 nee nog niet af en toe vast houden dat was het dan toch echt hoor .



maar het heeft wel even gedruurd voordat ze het mochten hoor eerstr kijken hoe het ging en dan langzamer hand meer vertrouwen en meer mogen mer karim .

Mijn kids zijn nu 14 en 11, die mochten alles met Julian ( al vanaf baby), oppassen naar beneden dragen, spelen, gek doen…noem maar op.

Mijn dochter scheelt 8 jaar met mijn zoontje, en ze heeft altijd wel de pamper verschoond (geen poepluier!) en hem uit de box getild, maar ze mocht hem nooit uit zn bedje halen boven.

Ze troetelde met hem net zoals van te voren met haat babyborn hahaha!

Op dit moment vertrouw ik alle 3 wel met Sem,

een paar maanden terug stond mn zoon van 15 nog iets te vaak te kijken

zo van…waar is de gebruiksaanwijzing??? :mrgreen: :mrgreen:



Oppassen voor meer dan een uurtje of 2 laat ik toch het liefst door mn oudste doen,

die is ook wat beter in dingen overzien en in handelen als iets anders gaat dan anders…

hoi



toen ik dit topic schref was me zoontje ook nog veel kleiner inmiddels laat ik wel meer toe.

Emily wordt er trouwens 12 en ze haalt hem regelmatig uit de box en gaat lekker met hem spelen.



Soms als ik ff boven de was moet doen dan houd ze hem in de box in de gaten ofzo.



Om echt op te passen vindt ik haar te jong zelf heeft ze adhd en kan heel soms inpulsief zijn niet dat ze haar broertje ooit alleen zal laten maar toch ben ik liever zelf voorzichtiger.



En ten slotte in ben zijn mama en vindt niet dat een kind de gehele verantwooding over zijn broertje/zusje hoeft te dragen die horen zelf ook kind te mogen zijn