Niet gebruikt en wel altijd op zo’n standaard lijst:
bedzeiltjes (worden door de kraamverzorgster dirct uit t bedje gehaald)
verzorgingsproductien (zeep, lotion etc.) de hele kleintjes gewoon lekker in water badderen en niet teveeel van dat geparfumeerde spul.
haarborstel, hihihi, voor de 3 haartje die je kleine heeft, een echte must (Alhoewel Nikki geboren is met een mega haardos, is het borstelen van de haartjes nog steeds niet nodig)
Hier niet gebruikt omdat we een commode in de badkamer hebben: badcapes
Absolute aanrader:
lodger of babynomad, gaat hier echt vanaf dag 1 overal mee naartoe!
voldoende hydrofiele luiers, gebruiken we echt overal voor hier
2 kruiken is overdreven, maar 1 is wel fijn. We hebben hier 1 zo’n zak bijvoorbeeld die we redelijk vaak gebruiken zodat Nikki in een lekker warm bedje komt. Vindt ze heerlijk!
Voedingsbeha zou ik ook pas kopen als de borstvoeding opgang is gekomen. Mijn borsten waren een maand groter als tijdens de zwangerschap (en nu na 11 maanden borstvoeding nog steeds…)
Lekkere en leuke omslagdoek(en)en voor je kindje. In de kraamweek had ik haar vaak ik zo’n doek op de arm, was lekker warm en dan kon ik haar slapend wegleggen zonder dat ze meteen een koude ondergrond voelde.
Kraamverband had ik ook extra gekocht maar niet nodig gehad. Toen ik na 4 dagen uit het ziekenhuis kwam (keizersnede) had ik gewoon maandverband nodig en aan het eind van de kraamperiode voldeed een inlegkruisje.
Kleertjes in maatje 50 had ik veel te weinig, maar die zou ik nog steeds niet van te voren aangeschaft hebben. Mijn moeder vond het geweldig om dat in de kraamweek te gaan kopen (en heeft dezelfde smaak gelukkig )
O ja, vitamines moesten we ook nog in de kraamweek gaan kopen.
Bij onze eerste had ik 2 mutsjes en die heeft hij alleen de eerste dag opgehad. Toen bleek dat nummer 2 zichzelf niet zo goed warm kon houden moesten we alsnog met spoed op mutsjesjacht. Beetje in vergist!
En om de strijd met z’n temperatuur hebben we de eerste weken continu 2 kruiken gebruikt. Zo overdreven is het dus niet. En die dingen blijven jaren goed, dus misschien dat je ze anders van iemand kunt lenen of overnemen (ik had de kruiken die mijn moeder 30 jaar geleden voor mij gebruikt heeft; alleen even nieuwe doppen erbij gehaald ivm uitgedroogde rubbers).
Verder inderdaad zoogcompressen. Ik voelde me behoorlijk onthand bij de eerste toen ik lekkage kreeg en geen zoogcompressen in huis had (nota bene in het weekend :doh: ).