Hoi,
Daan krijgt nu steeds potjes fruit. Ik ben nog niet aan groente begonnen maar wil dat vandaag of morgen wel gaan doen.
Ik heb hem vandaag voor het eerst een half banaantje gegeven en dat ging er goed in :mrgreen:
Wat mag ik hem zoal meer geven van vers fruit ? En waar zijn jullie mee begonnen met groente. Ik wil graag vers geven en dan wat porties maken voor in de vriezer.
Alle tips zijn welkom :mrgreen:
Grt. Claudia
Ik ben met worteltjes begonnen (ben ook als eerste met groentehap begonnen).
Hij kreeg daarna gewoon alle potjes (meneer eet geen vers :wall:)die voor 4 maanden geschikt zijn, dus bloemkool, broccoli, boontjes en bruine bonen met appel. Je kan het beste wel pure smaken kiezen en als dat goed gaat iets met aardappel er bij doen ofzo.
Fruit: perzik, mango, peer. Later heb ik hem ook gemengd fruit gegeven en combinaties zoals mango/banaan of perzik/banaan.
Dit kun je doen als je kindje geen allergische reacties krijgt.
Succes ermee!
Groetjes Noor
Vers fruit: Manga met 1 banaan ( pureren )
Aardbeien 250 gram met 2 eetlepels water even laten pruttelen 2 min en dan weer pureren.
Op internet staan zoveel leuke lekkere recepte.
Ik haal zelf alles uit het opperdepop boek van de AH.
Je kunt het beste meteen met vers eten beginnen.
Hier krijgt mijn dochter alleen een potje als ik weg moet of wat dan ook.
1 x in de 2 weken ga ik lekker in de keuken staan en haal recepten uit het boek en dan ga ik voor 2 weken eten maken en daarna invriezen :thumbup:
@romata wrote:
Aardbeien 250 gram met 2 eetlepels water even laten pruttelen 2 min en dan weer pureren.
1 x in de 2 weken ga ik lekker in de keuken staan en haal recepten uit het boek en dan ga ik voor 2 weken eten maken en daarna invriezen :thumbup:
Hee, dan krijg je jam dus :mrgreen:
OT:
Je kunt van alles geven behalve aardbei en kiwi, die zijn hoog-allergeen en kunnen ze het snelste last van krijgen.
En tja, verder, ik ben niet zo van de potjes en heb Rapley (hele stukken) gecombineerd met gewoon geprakt eten.
Nina at hier vrijwel meteen met de pot mee, ik kookte zonder zout en voegde ons eigen zout pas op het bord toe.
Ik gaf op onze eigen eet tijden wat aan Nina, of het nou brood, fruit of avond eten was en merkte vanzelf wel wat ze oppeuzelde.
Resultaat is dat Nina zo’n beetje alles lust nu in tegenstelling tot haar grote broer die echt een ‘pureerkindje’ was en nu dus nagenoeg niets eet…
Ik was toevallig vandaag bij het CB en die vertelde me dat het het beste is om met appel, peer, broccoli, worteltjes of boontjes te beginnen. Echt buitenlands fruit en groenten zijn minder goed ofzo
anders even in de winkel kijken wat er op de potjes staat.
Hier geef ik eigenlijk altijd potjes groente en fruit.
Vind het zelf erg moeilijk om vers te koken voor mijn zoontje hoe weet ik nou hoeveel dit en hoeveel dat tie mag hebben.
Die potjes vind ik ideaal, hij heeft precies genoeg aan 1 potje van 6mnd.
Maar wil wel graag vers geven maar twijfel ik weer hoeveel.
En dat terwijl ik altijd zei ik geef vers eten aan ons kind :oops:
@romata wrote:
Bedank voor de tip voor dat boek van de AH :thumbup:
@mariska_23 wrote:
Maar wil wel graag vers geven maar twijfel ik weer hoeveel.
Ruim de helft van de totale portie is groente. Dan wat aardappel, rijst of macaroni. Soms wat vlees of vis, maar ook ei of kaas. Ik maak een grotere portie voor meerdere keren en die doe ik dan in kleine porties in de diepvries.
Ik weeg het op de weegschaal tot ongeveer 180 tot 200 gram per portie. Dan heb ik net zoveel als een groot potje :thumbup:
@cees77 wrote:
@mariska_23 wrote:Maar wil wel graag vers geven maar twijfel ik weer hoeveel.
Ruim de helft van de totale portie is groente. Dan wat aardappel, rijst of macaroni. Soms wat vlees of vis, maar ook ei of kaas. Ik maak een grotere portie voor meerdere keren en die doe ik dan in kleine porties in de diepvries.
Ik weeg het op de weegschaal tot ongeveer 180 tot 200 gram per portie. Dan heb ik net zoveel als een groot potje :thumbup:
Bedank voor je info :thumbup:
Heb net het boek opperdepop gekocht bij de AH en daar staan ook recepten in voor baby's van 0 tot 4 jaar.
alleen nog even kijken waar ik het invries zo'n 200gr.
vele doen het in ijsblokjes maar dat zijn wel erg klein vind ik moet je wel een paar blokjes uithalen denk ik.
Ik heb bij de blokker plastic vriezer bakjes gehaald ( blauwe deksel )
kan precies 200 gram eten in.
Alleen eet onze dochter dat nooit op ( een potje at ze toen wel helemaal op 200 gram )
Maar met vers eten eet ze minder zo rond de 150 gram.
Die ijsblokjes toch vreselijk iritant lijkt me dat.
Ik haal gewoon elke avond bakje uit de vriezer en die gaat dan de koelkast in en als ik hem nodig heb is ie goed :thumbup:
@romata wrote:
Ik heb bij de blokker plastic vriezer bakjes gehaald ( blauwe deksel )
kan precies 200 gram eten in.
Alleen eet onze dochter dat nooit op ( een potje at ze toen wel helemaal op 200 gram )
Maar met vers eten eet ze minder zo rond de 150 gram.
Die ijsblokjes toch vreselijk iritant lijkt me dat.
Ik haal gewoon elke avond bakje uit de vriezer en die gaat dan de koelkast in en als ik hem nodig heb is ie goed :thumbup:
oke bedank dat klink me idd. veel makkelijker hihihihi
Ik heb de bewaarbekers van Avent. Gebruik ik ook voor afgekolfde melk, en nu handig om hapjes in te vriezen. Ik heb grote en kleine bekers van 180 en 220 cc, weet alleen niet of dat te vergelijken is met het aantal gram, lijkt me wel zo ongeveer te moeten kloppen :shifty:
Gebruikte ook de avent bekers. Super bekers
@Yona wrote:
Gebruikte ook de avent bekers. Super bekers
gewoon de flessen bedoelen jullie of zijn er speciale bekers van avent
Bewaarbekers heten ze!