Wij zitten een beetje in de overgang van eerder eten en met de pot mee-eten. Ik vind het alleen zo lastig om te koken als meneer met de pot mee-eet. Dan eten we zo saai (maar wel gezond).
Wat mag hij ECHT niet hebben?
ik zelf zou uit kijken met kruiden uien en bepaalde kool soorten en verder al het vlees, vis en kip goed bereiden en goed gaar en als je ei geeft goed hard laten koken
hier gebruik ik eigelijk alles, maar ik pas op met zout en kant en klare mixen (die zitten namelijk boordevol met zout)
knoflook, ui, paprikapoeder, kerriepoeder, kaneel, nootmuskaat, verse bieslook, peterselie, selderij, oregano en basillicum en zelfs verse gember en gemberpoeder worden gebruikt.
Hij vind alles even lekker en eet met smaak, dus dan kun je best veel koken.
Hier hebben we al eens roergebakken paksoi gegeten met kerriepoeder, rozijnen en perzik en dan rijst erbij. Ik deed er kerrie bij tot een milde variant, schepte dan op en deed er bij de rest nog meer kerrie bij.
Zo doe ik dat eigelijk met alles, ik wacht met scherpe kruiden tot het gerecht nagenoeg klaar is, kruid dan voor hem schep op en kruid verder.
Chili con carne is al gepasseerd, kip tandoori ook (met een pot tandoori van de toko, niet die knorr zoute zooi)
Mijn oma (94) zegt altijd dat eerlijke kruiden in wezen geen kwaad kunnen. alleen ve-tsin en lavas ben ik niet scheutig mee, die doen iets met je bloed en darmen. Lijkt hij me nog wat klein voor.
Hier eten ze gewoon allemaal met de pot mee :thumbup:
Wat niet mag tot 3 jaar:
-rauw of niet goed doorbakken vlees of vis (dus geen rosbief of biefstuk; haring mag wel)
honing (als het niet 100 graden verhit is geweest)
-rauwe eiere
Mij is ook wel eens verteld. Tot 3 jaar niks geven wat jezelf ook niet mocht tijdens je zwangerschap. Het gaat om dezelfde bacterieen waar ze tot die leeftijd nog niet genoeg weerstand tegen hebben.