Wat maakt kok verslavend??

hoort gewoon bij mn dagelijkse ritueel

hihihi



Groetjes sophia

Dit wordt een lang verhaal 8)



Net als velen heb ik ook een redelijke Kok-verslaving.

Het is toch wel zo erg, dat er flinke echtelijke ruzies door kunnen ontstaan.



Mijn vriend is buitenlandchauf. Hij gaat op maandag weg en komt op zaterdag thuis…week in week uit.

Noodgedwongen zijn we naar Almere verhuisd toen ik zwanger was.

Ik kom van de Veluwe, dus ik ken hier in Almere niemand.

Ja, Ali B en Annemarie Jorritsma, maar die kennen mij dan weer niet

Nou moet ik ook toegeven, dat ik niet echt heel veel moeite doe om mensen te leren kennen…(waarschijnlijk juist omdat ik hier op Kok rondhang).



De verslaving gaat me trouwens vaak wel te ver. Dan laat ik Leroy gewoon jammeren, omdat IK nog ergens op moet reageren :oops:

Ik zit met Leroy aan tafel te eten met de laptop naast me :oops:

Ik kan er trouwens wel schaampoppetjes achterzetten, maar ik geloof dat er zeker meer zijn, die dit ook doen :naughty:



Maar het is toch van de gekken…als ik uit mijn bad kom gaat toppie aan en als ik naar bed ga, gaat ie pas weer uit.

Ik neem hem nog niet mee naar bed.



In het weekend, als Michael thuis is, dan staat de compu ook gewoon de hele dag aan. Hij irriteert zich wezenloos aan mijn Kok-gedrag.

Gelukkig is het iets minder geworden sinds de meiden hier hebben gegourmet, maar hij vindt het nog steeds niet echt leuk. En terecht natuurlijk. Hij is al de hele week van huis en dan zit ik in het weekend ook nog te teuten tegen een computer…hij begrijpt er niets van. Hij begrijpt ook niets van compu’s dus dat scheelt.



Ik heb hem al een V8 power forum aangesmeerd, maar hij ziet er geen lol in. Alhoewel, hij wil wel altijd kijken of er ook foto’s van zijn auto op het forum staan.



Mijn huishouden lijdt er ook vreselijk onder…bergen was stapelen zich op.

Ik heb er geen zin in, want het is hier veel te leuk.

Soms ben ik midden in de nacht aan het huishouden, want dan is het hier toch lekker rustig. Ik hoef dan geen topics bij te houden 8)



Kortom; VERSLAAFD en hoe 8)

Ik moet er echt wel wat aan doen…ook voor de relatie en mijn huishouden.

@Marlous wrote:

Voor mij is het de aanspraak. Er is altijd wel iemand die wat post, altijd wat te lezen, up to date qua nieuws, en leuke mensen 8)




idem dito :mrgreen: 8)

ik moet ook kijken :oops:



ik zit hier alweer zo’n 2 jaar en je leert mensen steeds beter kennen en soms wil je gewoon weten hoe iets afloopt of waneer iemand bevalt.



En daarnaast klets ik heel veel met me mede juni/juli mama’s echt dagenlijks kan gewoon niet zonder kok



volgende week 2 weekjes ontkokken want dan gaan we kamperen en nee heb geen laptop dus ff 2 weken geen kok

Ik MOET ook gewoon even kijken. Tsja…

T huishouden doe ik tussendoor…

's avonds als manlief thuis is, kijk ik niet, want anders voeren we helemaal nooit meer een gesprek… :roll: :mrgreen:

@sammetje23 wrote:

Dit wordt een lang verhaal 8)



Net als velen heb ik ook een redelijke Kok-verslaving.

Het is toch wel zo erg, dat er flinke echtelijke ruzies door kunnen ontstaan.



Mijn vriend is buitenlandchauf. Hij gaat op maandag weg en komt op zaterdag thuis…week in week uit.

Noodgedwongen zijn we naar Almere verhuisd toen ik zwanger was.

Ik kom van de Veluwe, dus ik ken hier in Almere niemand.

Ja, Ali B en Annemarie Jorritsma, maar die kennen mij dan weer niet

Nou moet ik ook toegeven, dat ik niet echt heel veel moeite doe om mensen te leren kennen…(waarschijnlijk juist omdat ik hier op Kok rondhang).



De verslaving gaat me trouwens vaak wel te ver. Dan laat ik Leroy gewoon jammeren, omdat IK nog ergens op moet reageren :oops:

Ik zit met Leroy aan tafel te eten met de laptop naast me :oops:

Ik kan er trouwens wel schaampoppetjes achterzetten, maar ik geloof dat er zeker meer zijn, die dit ook doen :naughty:



Maar het is toch van de gekken…als ik uit mijn bad kom gaat toppie aan en als ik naar bed ga, gaat ie pas weer uit.

Ik neem hem nog niet mee naar bed.



In het weekend, als Michael thuis is, dan staat de compu ook gewoon de hele dag aan. Hij irriteert zich wezenloos aan mijn Kok-gedrag.

Gelukkig is het iets minder geworden sinds de meiden hier hebben gegourmet, maar hij vindt het nog steeds niet echt leuk. En terecht natuurlijk. Hij is al de hele week van huis en dan zit ik in het weekend ook nog te teuten tegen een computer…hij begrijpt er niets van. Hij begrijpt ook niets van compu’s dus dat scheelt.



Ik heb hem al een V8 power forum aangesmeerd, maar hij ziet er geen lol in. Alhoewel, hij wil wel altijd kijken of er ook foto’s van zijn auto op het forum staan.



Mijn huishouden lijdt er ook vreselijk onder…bergen was stapelen zich op.

Ik heb er geen zin in, want het is hier veel te leuk.

Soms ben ik midden in de nacht aan het huishouden, want dan is het hier toch lekker rustig. Ik hoef dan geen topics bij te houden 8)



Kortom; VERSLAAFD en hoe 8)

Ik moet er echt wel wat aan doen…ook voor de relatie en mijn huishouden.




Jeetje…

Ik herken je verhaal best wel sammetje…tot een bepaalde hoogte :shifty:

Ik laat niet mijn kinderen jammeren…dát net niet…maar ik heb altijd onder het voeden van Celiza mijn laptop open handig die (.) want dan heb je gewoon 1 hand vrij :mrgreen:

Met het eten enzo doe ik m nu wél dicht/half dicht anders wordt ik er idd teveel naartoe getrokken…

Ik ben me idd bewust van mijn dingen…dus maak nu gewoon met mezlef afspraken die werken goed…éérst het huis aan kan…dan pas KoK…

Soms hem gewoon helemaal uit en dicht en weg vooral als mijn zopontje thuis is,ook samen leuke dingen doen!

Ik heb wel gehoord van meiden met KoKtijd…dus bepaalde tijden op de dag…verder weg ermee!



En weet je…als je m af en toe uit en dicht doet is het veel leuker ook!

Is er weer hier en daar gereageerd en wat te lezen en te tikken…

Je mist er niets aan hoor!



Ik heb nu na een jaar iig iets de druk eraf…

Was ook echt heel erg :oops:

Nu kan ik af en toe afstand ervan doen…juist idd voor mijn gezin…die gaan voor alles dus ook voor KoK hoe leuk ik jullie ook vind :mrgreen:



Je moet er zeker geen ruzie om krijgen…dat is zonde joh!

Je moet gewoon in het weekend als je mannetje thuis is zeggen ik mag 's morgens even checken een uurtje dan gaat hij dicht en dan 's avonds nog een keer en verder komt het maandag weer als hij de deur uit is :wink:

Echt…is zonde hoor…

Mijn man zegt niets ervan…maar ik ken en ik voel hem haarfijn aan als hij ook aandacht wil…

Nou dan gaat de laptop écht dicht en kruip ik even lekker tegen hem aan :inlove:

@F’lien wrote:

Tja ik zit hier achter mijn bureautje en laptop en al een uur bedenk ik iets anders te gaan doen én nog zit ik hier :eh: :eh:




Ook vaker last van :roll: :oops: :lol:!



Maar ik zit hier wel als Arwen slaapt… Een enkele x zet ik de lt wel eens aan als ze wakker is, maar als ze aandacht vraagt houdt KoK op voor mij. Het moet leuk blijven. Maar ik zou die uren dat ze slaapt ook wel eens aan strijken o.i.d. kunnen besteden :oops: :lol:!



Maar voor de goede orde, ik heb gekozen voor de gezellige optie!

Weet je wat het ook een beetje is…



Bij ons meimama’s 2006 werd een deel per dag verslonden…dat zijn zo’n 35 pagina’s.



Ik zie dat de aprilmama’s in het dreumeshoekje bij deel 1 zijn, terwijl wij al bij deel 13 zijn :shock:

Sinds drie delen terug zijn we ook door Ruud verplicht op door te gaan tot de 50 pagina’s 8)



Vaak is het bij ons zo, dat wanneer je op iemand vergeet te reageren, dat er dan gelijk een opmerking over komt.

Ik ben een tijdje van Kok af geweest. Ik denk een weekje of drie.

Ik kon het allemaal niet meer bijbenen.

De meeste meimama’s zijn overdag thuis, maar ik moet zelf ook nog werken. Als ik dan 's avonds kijk hoeveel er geteut is, hoef ik niet te schrikken van 15 pagina’s.

Dat is meer regel dan uitzondering. Gevolg; ik zit tot 2.00 's nachts te reageren, omdat je toch iedereen tevreden wil houden.

Nu is dat minder. Ik reageer als het me boeiend genoeg is, of als ik het toevallig lees.



Ik moet er ook echt wel wat aan doen, maar ja, die afspraak met mezelf maken is makkelijker, dan hem ook echt uitvoeren.



Gelukkig komt de zomervakantie eraan. Dan zal het hier wel lekker rustig zijn :wink:

@renzosmam wrote:

Ik herken je verhaal best wel sammetje…tot een bepaalde hoogte :shifty:


Toch vraag ik me dan wel af hoe jij aan zo'n immens hoog berichtenaantal komt :think:
Die van mij valt in het niet :mrgreen:

ik tik me suf :mrgreen:

én ik kom overal op het forum :shifty:

én als het kan zit ik te KoKken…ik volg niets meer op tv :mrgreen:

Ik was tv verslaafd…nu kijk ik naar een ander beeldscherm :lol:

:wink:

hoe verslavend is iets als je er van droomt…



ik was op een grote kok-ontmoeting. De enige die ik ‘kende’ was Guusje. Ze zag eruit als Gerda Havertong

hopelijk heb ik niemand beledigd :mrgreen:

Eigenlijks gelden alle 3 de keuzes wel…



Ik moet altijd even kijken

ik wil altijd bepaalde topics /mensen/verhalen volgen

ik vindt het hier gezellig.



Ik mis alleen de optie …



Ik ben niet verslaafd :mrgreen:



Nee nu ik ben hier niet zo veeel uurtjesop een dag :liar:



Je keert steeds terug om het volgen , de gezelligheid de interesse ach…



Leuk dus… :inlove: :thumbup:

Verslaafd??? Hoe kom je erbij!!! :mrgreen:



Ik moet ook bijna elke dag even kijken of er iets bij geschreven is bij een topic wat ik volg.

Heb hier ook heel veel informatie opgedaan :thumbup:

En heb hier ook mensen leren kennen waar ik wel eens een bakkie ga doen.

Mijn huishouden lijd er niet onder en eerst komt mijn dochter en als die `s morgens op bed ligt en mijn huis gedaan heb dan pas zet ik de pc aan anders weet ik het wel haha :silenced:

Maar goed ik heb verder geen verslaving, roken ben ik vanaf en nu ben ik een beetje kokverslaafd, moet kunnen :wink:

Jammer dat ik de enige ben die écht verslaafd is en de rest het allemaal prima onder controle heeft als ik dat zo lees :liar: :liar: :liar:



Mijn ‘probleem’ is ook dat de laptop de hele dag gewoon aan staat en als ik hem zie staan denk ik “even kijken of er een reactie is” en een uur later sta ik weer op :roll:

En dat zo’n 6x op een vrije dag :shifty:

Als ik thuis kom is het manlief een kus, Merel een knuf en hups door naar mijn bureau :oops:



Maareh als ik iets heb afgesproken en ben weg, kan ik ook zonder, maarja als ik dan thuiskom :shifty: :shifty:



Heerlijk die gezelligheid/ steun en vooral mijn nieuwe vriendinnen hier :inlove:

@renzosmam wrote:

ik tik me suf :mrgreen:

én ik kom overal op het forum :shifty:

én als het kan zit ik te KoKken…ik volg niets meer op tv :mrgreen:

Ik was tv verslaafd…nu kijk ik naar een ander beeldscherm :lol:

:wink:




hahaha precies alleen neemt mijn recorder nog van alles op en probeer ik dat te kijken tijdens het voeden, hahahahah erg hè :angel:

Ik vind het leuk en gezellig en ik moet elke dag even kijken of er iets nieuws is



hoezo verslaafd :smiley:

@famkegb wrote:

hoe verslavend is iets als je er van droomt…



ik was op een grote kok-ontmoeting. De enige die ik ‘kende’ was Guusje. Ze zag eruit als Gerda Havertong

hopelijk heb ik niemand beledigd :mrgreen:




whahhahaha :mrgreen: … je hebt guusje vast nog nooit in het echt gezien… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik meng me soms in gesprekken, vind het meestal gezellig hier, maar… ook al is het 's avonds laat en is er niks van gezelligheid te bespeuren omdat ik de enige ben… ik MOET om de een of andere manier soms even kijken… :roll: :mrgreen:

@mv2kids wrote:

@famkegb wrote:
hoe verslavend is iets als je er van droomt…



ik was op een grote kok-ontmoeting. De enige die ik ‘kende’ was Guusje. Ze zag eruit als Gerda Havertong

hopelijk heb ik niemand beledigd :mrgreen:




whahhahaha :mrgreen: … je hebt guusje vast nog nooit in het echt gezien… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:






Hoe raad je het zo 8) 8)