Wat kunnen we verwachten in mmm?

In het kort: we zijn op 24 janurai 2005 gestopt met de pil. Tot nu toe is het nog niet gelukt om zwanger te worden en ik ga morgen de gyn bellen voor een afspraak over hoe nu verder…



We hebben 5 maanden geleden al enkele onderzoeken gehad. Bloed geprikt voor hormonen, zaadonderzoek en echo’s om te kijken of mijn cyclus goed verloopt met een samenlevingstest. Uit dit alles kwam dat het allemaal goed is bij ons en dat het eigenlijk geen probleem zou moeten zijn om zwanger te worden. Enige nadeel is dat mijn cyclus wat langer duurt, namelijk 31 of 32 dagen.



De gyn heeft toen gezegd dat ik voor augustus een afspraak kan maken, mocht het dan nog niet gelukt zijn. Nou, ik ga morgen dus maar bellen, dan weet ik zeker dat ze plaats hebben.



Mijn vraag is dus of jullie soms weten wat we dan kunnen verwachten. Gaan ze die testen weer doen, moeten we weer zoveel maanden terug om zelf te gaan proberen, komen er andere onderzoeken, gaan ze al iets doen? Dat soort vragen. Wie heeft er voor ons al wat antwoorden uit jullie ervaringen?



Alvast erg bedankt.

Hoi,



kan je alleen vertellen hoe het bi ons is gegaan. Ik heb een cyclus gehad van 36 dagen, inmiddels door gewichtverlies 31 dagen. Dit maakt niet uit, je zou alleen 1 of 2 kansjes minder hebben in een jaar, want door de lengte van je cyclus mis je 1 of 2 vruchtbare periodes. Snappie?



Wij hebben ook al die onderzoeken gehad als bovengenoemd.

Waarschijnlijk zullen ze je onderwerpen aan een HSG, dan spuiten ze vloeistof in je eileiders en baarmoeder en gaan ze kijken of deze doorgankelijk zijn.

Duurt meestal een kwartier.

Wij kregen toen ook nog een 2e zaadonderzoek.

Als dit alles is orde is, dan zullen ze je waarschijnlijk naar huis sturen met de mededeling; kom over een half jaar maar terug. Dat was bij ons zo, maar ik heb afgepingeld naar 3 maanden.

Na die tijd een behandelplan opstellen: IUI 6x, anders door naar IVF.

En daar zitten we nu voor.

Als uit die HSG blijkt dat er iets niet goed is, kunnen ze een kijkoperatie voorstellen om nader te onderzoeken. Helaas kan ik je daar verder niet over informeren.



Mischien vragen ze je een temperatuurcurve bij te houden, als je die al hebt, zou ik die zeker meenemen.



Succes!

Pebble

Als je

die curve heb ik de vorige keer al meegenomen en ik moest er van hem mee stoppen, omdat ik er al genoeg had en dan doorgaan gaf alleen meer stress.



Dat doorspuiten van vloeistof… doet dat zeer?



Ik hoop echt niet dat hij ons weer naar huis stuurt. Ik heb eerst lang moeten wachten tot ik “toestemming” kreeg om zwanger te worden van reumatoloog en andere onderzoekers. Alles wat ik langer wacht, is de kans groter dat het zwaarder voor mijn lichaam wordt…

Dat zijn allemaal dingen die je heel duidelijk moet aangeven. Wij zijn ook eigenlijk al heel lang bezig. Dit gaf ook emphatie bij de artsen. Gewoon eerlijk en upfront aangeven wat je wil. Schrijf het desnoods op.

Een beetje sympatische arts luistert echt wel, en zal je heus tegemoed komen. Anders gewoon afpingelen, ik heb er ook 3 maanden toen vanaf gekregen en mocht na 3 maanden al terug.



Wat betreft die HSG; het is voor ieder verschillend. Bij mij was het een ramp, veel te veel mensen bij betrokken, assistenten van assistenten etc…en deed veel pijn. Ik heb dan ook 1 eileider afgesloten, waardoor die vloeistof niet wegkon en dat gaf druk.

Als er niets met je is, dan voelt het als lichte menstruatiepijn.

Maar ik ken ook verhalen van meiden bij wie het heel erg meeviel. Dus laat je niet leiden door mijn verhaal. En je krijgt pijnstiller van tevoren.

En als ze je eileiders hebben doorgespoten is de kans misschien ietsie beter dat je zwanger kan raken. Zie het maar als onstoppingswerk.



Groetjes

Oké dan. Niet te erg tegen op zien dus als dit eventueel nodig mocht zijn. De gyn zei de vorige keer dat hij verwachtte dat als ze zo’n foto eventueel een keer gingen maken, dat daar toch niets uit zou komen, omdat mijn cyclussen zo goed zijn. Volgens hem was dat een rede om aan te nemen dat mijn eileiders beide open zijn… We wachten maar af.



Heb vanmorgen nog niet gebeld… durfde nog niet goed. Morgen weer een poging…

Bellen! duurt toch nog wel even voor je aan de beurt bent. Eerste gesprek is toch vaak kennismaking enzo, bloedtestje…laat het op jullie af komen.

Succes



Pebble

@pebble wrote:

Bellen! duurt toch nog wel even voor je aan de beurt bent. Eerste gesprek is toch vaak kennismaking enzo, bloedtestje…laat het op jullie af komen.

Succes



Pebble




heb vanmorgen gebeld. Afspraak gemaakt voor 3 augustus. Heb zelf dan aangevraagd, dan is deze eisprong net geweest. Voor deze cyclus kunnen ze toch niets meer doen. Dan maar erna, voorkomt grotere stress tijdens klusweek. Spannend!



Maar dat is dus niet de eerste afspraak. Eerder de 8e of zo…

Hoi Angelbaby,

Ik wil je veel succes wensen bij de gyn… Ik hoop echt dat je zo zwanger bent met een beetje hulp…

Meid over een paar maanden kan ook jij eindelijk eens gaan genieten van een groeiende buik, let maar op!!!



Groetjes patricia

daar gaan we inderdaad nog steeds wel vanuit!



Moet zeggen dat dat voor deze maand (tot nu toe) de druk minder maakt. Als het deze maand niet lukt, dan zijn we toch al in het ziekenhuis…



het is dan anderhalve week voor mijn nod, dus als hij iets van plan is, zou dat meteen de volgende cyclus kunnen zijn, ipv dan nog weken moeten wachten, tot weer een nod… (testen en dat soort dingen)

Okidokie dan! Veel succes, hopelijk veel goede nieuwe ontwikkelingen dan.



Ik denk dat ik ook maar ga bellen om te starten met IVF. Heb eigenlijk afgesproken om pas september te bellen, ivm met mijn overspannenheid, maar het kriebelt aan alle kanten. En ik voel me goed. Twijfel,twijfel.

Ben wel niet de beoogde 10 kilo afgevallen, maar goed…



Sterkte

hi pebble

als je voelt dat je er klaar voor bent zou ik bellen… hoop dat je snel mag starten!

ben je al lang overspannen?

X

Zit nu 2 maanden thuis. Ga vanaf volgende week weer 1 ochtend per week werken, en zo langzaam opbouwen.

Het kriebelt wel, om ziekenhuis te bellen. Wil erg graag starten, maar eigenlijk ook eerst nog wat afvallen, wat niet lukt!

Hoe is het met je emmies afgelopen,Corine?



Groetjes

wat vervelend. Voel je je klaar om te gaan werken? Hoe bevalt het thuis zijn?

Moet je veel afvallen? is dat noodzakelijk voor IVF?

2 emmies zijn terug geplaatst en u dus afwachten, spannend! Voel me op zich ok, beetje moe, en een soort zeekoe met een enorme buik (maar dat schijnt normaal te zijn)