Ik vind het leuk om te weten wat jullie kindjes allemaal kunnen met 4 maanden. Niet om te vergelijken, want alle kindjes zijn verschillend natuurlijk qua ontwikkeling.
Gewoon nieuwsgierigheid!
Liggen, huilen, poepen, mijn hart veroveren :inlove: , meer niet
Nikki is momenteel heel erg haar stem aan het testen en brult de hele boel bij elkaar. Dan denk je dat er heel wat aan de hand is, kijk je in de box… is ze heel hard aan het lachen en in zichzelf aan het praten :mrgreen:
Verder draait ze sinds een week ofzo op haar zij en sinds gisteren rolt ze van rug naar buik (meer toeval dan wijsheid maar ze deed het wel, hihihi) Zal de aankomende tijd wel vaker gaan gebeuren want ze vond het erg grappig.
Speeltjes grijpen die binnen haar bereik liggen vindt ze erg tof… en alles gaat natuurlijk naar haar mond :inlove:
Van de week heeft ze ook haar voeten gevonden. Soms ziet ze ineens een voet voorbij komen en dan zie je haar gewoon denken: : Heeey! Wat was dat? Waar komt die ineens vandaan? Kan je dat eten? " :roll:
Oh, en ze mag altijd, als de fles bijna leeg is, de fles zelf vasthouden en naar haar mond brengen. Soms gaat dat erg goed, soms ook niet en dan wordt madammeke boos :evil:
Verder kan ze heeeeeel lief lachen, doet ze ook heeeeel erg veel.
En ze kan heeeeeel boos worden en volledig over de zeik gaan als haar fles niet snel genoeg komt.
over een paar daagjes is floris ook 4 maand.
wat kan hij:
bijna omrollen
zich optrekken aan mijn twee vingers en gaan staan.
schuivelen door de box zodat hij binnen 5 min compleet andersom ligt.
tv kijken (vind hij helemaal geweldig vooral reclame) :roll:
doorslapen,maar dat deed hij met anderhalve week al :thumbup:
het liefst willen zitten
en heeeeeeeeeeel veel kwijlen :thumbdown:
oja brabbelen is helemaal geweldig
en tongzoenen geven hahaha…
Hij kan bewust speeltjes pakken en ook weer net zo hard weggooien. :mrgreen:
Hij wil graag zitten, niet hangen of liggen, neeee zitten! Anders is het brullen.
Hij stopt alles in zijn mond.
Hij schreeuwt ook graag heel hard en gaat dan lachen.
Hij grijpt graag naar mijn gezicht en voelt dan voorzichtig en zodra hij bij mijn haar komt trekt hij er hard aan!
Wil pakt het liefst dingen wat kraakt.
Wil gaat staan.
Wil omrollen maar dan lukt nog niet zo.
Heel hard gillen :mrgreen:
Op de linker en rechter zij draaien.
Met 2 handjes een speeltje pakken en van het ene handje naar het andere handje brengen en dan naar haar mondje.
Lachen
Slapen
Brabbelen en kletsen
Hard boeren :mrgreen:
Hoofdje goed rechtop houden
Misschien nog wel meer maar kan het nu even niet bedenken/
Ehm…de mijne konden helemaal niks met 4 maanden. :mrgreen:
En nog steeds kunnen ze niet zo heel veel.
Maar ik mag 2 maanden aftrekken qua ontwikkeling