wat kun je zelf doen tegen onregelmatige menstruatie?

Hallo,

Ik kan het op het forum niet zo snel vinden.

Ik ben van kei regelmatig naar super onregelmatig gegaan.

Dacht dat het aan de mislukte IVF lag en al die hormonen, maar mijn arts zegt dat die hormonen inmiddels het lijf uit zijn, en dat het daar niet aan zal liggen. Stress e.d heb ik eindelijk niet meer, dus dat is het ook niet.

Ben van 31 dagen gaan schommelen tussen de 37 en 19! dagen.

Aangezien wij zelf weer aan het klussen zijn, is dit echt onwijs lastig en ik vind het hinderend dat ik niet weet waar ik aan toe ben.

Weet iemand of er homeopatische of andere middeltjes zijn die mijn cyclus enigszins kunnen reguleren?

Ik weet dat er Clomid enzo is via de gyn, maar ik weet a. niet of ik het krijg, en b. wil ik liever even niet met dit soort medicatie in de weer.

Dank jullie wel voor jullie reactie

Groetjes

Pebble

Hoi Pebble,

Ik weet niet wat bij jou de oorzaak is van je onregelmatige menstruatie. Bij is het van een regelmatige cyclus (28-29) naar een vrij onregelmatige cyclus (26-38) gegaan.

Nu na maanden blijkt dat mijn prolactine-gehalte licht verhoogd was (sinds wanneer is onbekend), maar na de laatste miskraam heb ik er meer last van gekregen en toen werden mijn cycli ook onregelmatiger, zelfs mijn menstruatie werd anders.

Nu slik ik daar medicijnen tegen en mijn laatste menstruatie was ineens weer hetzelfde aantal dagen als vroeger. Ook lijk ik nu een eerdere eisprong te hebben (dat gaan ze morgen checken, CD15, normaal heb ik eisprong rond dag 18/19).

Nu weet ik niet of het zoiets in jouw geval kan zijn, maar ik dacht laat ik het voor de zekerheid melden.

Verder weet ik niet of er kruiden voor zijn. Ik weet wel dat er natuurgeneeskundige artsen zijn die daar het 1 en ander aan kunnen doen en het dragen van bepaalde stenen zou ook invloed hebben op je cyclus (o.a. maansteen, ik dacht dat er nog 1 of 2 waren maar dat zou ik voor je op moeten zoeken). Wellicht zijn er ook bachbloesems geschikt om te gebruiken, maar die zou ik zo ook even niet weten. (pb anders als je hier meer info over wilt, dan probeer ik het op te zoeken)

Succes!

Do

Hee Pebble,

Hoe gaat het met je, meis? Leuk om weer eens even wat van je te lezen! Balen dat je nu steeds zo onregelmatig bent. Erg irritant als je niet weet wanneer je eisprong is, een spontane zwangerschap zou toch erg welkom zijn ipv weer een IVF-behandeling.

Ik heb wel eens gehoord dat monnikspeper goed zou zijn voor een onregelmatige cyclus. Alleen schijn je dat na de eisprong niet te mogen gebruiken, als je zwanger kunt zijn. Dus dat is niet zo praktisch, ja dan zou je precies je eisprong moeten kunnen voelen. Verder lees ik wel eens iets over teunisbloemolie. Ik moet zeggen dat ik dat in het begin zelf ook wel eens gebruikt heb, en bij mij sloeg het niet echt aan. Maar bij anderen weer wel. Ik denk dat het er ook van afhangt waarom je onregelmatig bent. Bij mij is het iets hormonaals, dus dat werkte niet echt. Maar misschien kan het voor anderen juist net de druppel zijn dat het wel werkt.

Ik hoop dat alles snel weer een beetje op regel is! :hug:

Liefs,

Jippie

Hey,

Bedankt voor de reply.

Ik wacht nog 1 cyclus af, en dan ga ik maar weer eens een afspraak maken in het zh. Loop nu ook bij mijn ha ivm met mogelijke diabetes en verhoogd cholesterol. Wie weet kan het daarmee samenhangen.

groetjes

Hoi Pebble,

Vervelend dat je bij de huisarts loopt vanwege verhoogd cholesterol en diabetes! :frowning: Ben je er pas achter gekomen dat je daar last van hebt, of wordt dat nog onderzocht? Het kan best zijn dat dat inderdaad invloed heeft op je cyclus.

Ik hoop dat alle uitslagen positief uitpakken & dat je snel weer op regel bent! Verder alles goed met je?

Liefs,

Jippie

Hey Jippie,

Ja, die suiker is definitief. Heb vanmorgen met de ha besproken en meot dinsdag naar diabetesverlpeegkundige voor verdere behandeling.

Wel balen, maar ik voel me nu weer heel goed. Wellicht is het van tijdelijke aard en als ik beter ga eten en anders en afval, dat het misschien weer verdwijnt? Ik weet het niet, ga het dinsdag vragen.

Verder alles erg ok, over 24 dagen gaan we trouwen en daarna hoop ik de IVF weer op te pakken, en wat kilo’s lichter te zijn.

Wanneer starten jullie met de ICSI?Is toch binnenkort? Wel kl*te dat de IVF niet aanslaat.

Je hebt toch pas 1 poging gehad? Is IVF dan gelijk uitgesloten als er geen bevruchting die keer is geweest?

Succes!!