wat kun je zelf beter niet eten

schiet mij maar lek, maar ik kan niks vinden over wat je beter niet kunt eten tijdens het geven van borstvoeding.

wel heb ik een lijstje gevonden wat ik moet eten per dag. ik ben een slechte eter, dus ik heb een lijstje nodig :mrgreen:

bij jeffrey heb ik borstgegeven, maar das langlang geleden. ik heb begerepen dat je koolsoorten beter kan laten staan ivm krampjes.

een wijnte of biertje mag, maar dan na de voeding.

wie heeft voor mij een linkje waarin ik dit kan terugvinden, of vertel je eigen ervaringen.

weet nog wel dat jef groen poepte als ik bloemkool had gegeten :lol:

alvast bedankt

Ik heb dit linkje voor je gevonden: klikkerdeklik

Ik had al vaker gehoord dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat je kindje krampjes krijgt van wat je zelf eet.

Sowieso krijgen álle baby’s de eerste weken krampjes omdat de darmpjes moeten wennen aan de voeding :slight_smile:

ik eet gewoon alles hoor, en idd. de eerste weken hebben de meeste babies krampjes ongeacht wat je eet, ik ben gek op spruitjesstampot en in het begin kreeg ze daar wat krampjes van, maar daar is ze nu aan gewend, gisteren nog bonenschotel gegegeten maar nergens last van, gewoon uitproberen en afhankelijk hoeveel last ze ervan krijgen bepalen of je het nog een keer eet of niet, ik ben gek op flink gekruid eten, uien bonen etc, maar nu nergens meer last van. het is ook een gewenning voor die kleintjes.

Ik heb alles gegeten…

bedankt :-*

mag dus gewoon chocolade :mrgreen:

en soms gebeurt het dat ik sochtends totaal geen trek heb :sick: en dus niet eet, maar dat schijnt dus niet uit te maken voor de productie :thumbup:

chocolade :dance: heerlijk, was al tijdens de zwangerschap verslaafd eraan en nu nog steeds, zeg wel eens tegen beeb, smaakt de melk nu naar chocolademelk :smiley:

Hier steeds heel duidelijk en reactie op wat ik gegeten heb… hebben al mijn kindertjes gehad, de eerste 4 maanden zeker :? (helaas ook chocola, al kan Lily er inmiddels wel tegen :mrgreen: ) Heb deze week de broccoli weer uitgeprobeerd, en meteen weer veel last, terwijl ze anders erg rustig en tevreden is. Ik vind het best even een lastige periode, wat eten betreft. Maar ach, de ervaring leert dat ik straks lekker alles weer kan eten.

Mijn lijstje van “verboden” waren:

Alle koolsoorten

prei

ui

knoflook

chocola

peper

andere pittige kruiden (zo vervallen er dus veel chipssoorten :cry: :mrgreen: )

taugé

koolzuurhoudende dranken

broccoli

Maar goed, zoals al geschreven reageert niet elk kind daar zo gevoelig op. Dus wie weet valt het erg mee :smiley:

Vergeet de lijstjes

De enige dingen die je écht moet mijden zijn:

• alcohol
  • drugs
  • zware medicijnen die niet samen mogen met borstvoeding
  • roken want dat is sowieso ongezond

Alle andere dingen kun je gewoon eten. In héél uitzonderlijke gevallen blijkt wel eens dat een kindje ergens niet tegen kan, bijvoorbeeld koemelk, soja, ei of pinda’s. Maar vaak zijn er dan al heftige allergieen bij een van de ouders of een ouder broertje/zusje. Is dat niet het geval dan mag je ervan uitgaan dat je gewoon alles kunt eten.

Merk je toch na verloop van tijd dat je kindje helemaal over de rooie gaat als jij een superheet gepeperde chili eet, dan kun je dat een paar dagen weglaten om te kijken of het beter wordt, en daarna nog een keer proberen om te zien of het dezelfde reactie geeft. Maar heel vaak is het gewoon toeval, maar is het gewoon ‘makkelijk’ om de borstvoeding de schuld te geven, dus wat jij eet.

En gewoon veel drinken.

Ik had echt een lap leer in mijn mond van de bv.

Mijn water, thee etc. was niet aan te slepen.

bedankt :thumbup:

en als ik melk heb afgekolft, en ik wil dat in de koelkast bewaren of in de vrieser, moet het dan eerst afgekoeld zijn, of moet ik dat dan meteen in de vrieser of koelkast zetten?

ik eet alles en nog niets geen krampen bij haar ontdekt

@Kirsten wrote:

En gewoon veel drinken.

Ik had echt een lap leer in mijn mond van de bv.

Mijn water, thee etc. was niet aan te slepen.

Je hoeft ook niet EXTRA te drinken he… als je zelf behoefte hebt aan meer, ok… maar je MOET geen bepaalde hoeveelheid drinken… gewoon normaal…

@maria74 wrote:

bedankt :thumbup:

en als ik melk heb afgekolft, en ik wil dat in de koelkast bewaren of in de vrieser, moet het dan eerst afgekoeld zijn, of moet ik dat dan meteen in de vrieser of koelkast zetten?

Meteen inzetten!