Wat kun je nou NIET invriezen (avondeten)?

Ik ga een paar keer in de week voor mijn oma koken.

Het lijkt me het handigst om het in te vriezen en dan één keer in de week mee te nemen.

Maar eh zijn er nog dingen die je NIET in kan vriezen?

Ik dacht het wel hè ; maar ik weet niet meer wat… :think:

Iemand?

Kijk hier maar eens…

KLIK

ik was toevallig gisteren ook op zoek . Ik vroeg me af of ik andijvie kon invriezen… Ik dacht altijd van niet, maar dus wel :wink:

aha alle groente dus eigenlijk.

Maar er staat niet zo duidelijk bij of je ook alle groente NA bereiding nog in kunt vriezen (want dat is hier dan het geval :wink: ).

En vlees/ aardappels/ pasta/rijst enz?

Rijst kan je in elk geval invriezen (doe vaak nasi invriezen want maak in 1x heel erg veel)

Macaroni kan je ook invriezen!

Volgens mij zijn zo’n beetje alle gerechten gewoon in te vriezen hoor.

Van groenten weet ik idd dat je ze eerst moet blancheren maar na bereiding is er helemaal geen probleem :wink:

@Mamalien wrote:

Maar er staat niet zo duidelijk bij of je ook alle groente NA bereiding nog in kunt vriezen (want dat is hier dan het geval :wink: ).

Even naar beneden scrollen en dan op de link klikken (bv groentes a t/m p) daar staat het wel bereid of onbereid…

Maar sommige producten vind ik na invriezen helemaal niet lekker meer…

Zoals hutspot… jheg… tis zo snotterig daarna…

Dus het kan wel, maar ik vind het dan niet lekker meer

Ik zou de groenten ook net iets minder lang laten koken.

Anders wordt het na ontdooien en opnieuw opwarmen ook zo snotterig…

Uit ervaring…stamppot andijvie wordt een grote drabberige bende na het ontdooien. :sick: Zou ik je oma niet aandoen! Verder vries ik van alles in na bereiding. Pasta en rijst vries ik wel samen met een bijbehorende saus in. aardappels heb ik geen ervaring mee. Vlees kun je ook prima na bereiding invriezen. Bodempje jus erbij, dan kun je het prima weer laten ontdooien en opwarmen in de jus. Of het vlees dat in gerechten zit…gaat hier zo de vriezer in.

Succes met koken!

Yep, hier laatst ook andijviesnot :sick: Dat zou ik dus niet invriezen.

Handige link trouwens :thumbup:

@pientje wrote:

@Mamalien wrote:

Even naar beneden scrollen en dan op de link klikken (bv groentes a t/m p) daar staat het wel bereid of onbereid…

Ik had dat wel bekeken maar dan vind ik het nog onduidelijk:

Bij sommigen staat heel duidelijk ‘na bereiden geen probleem’ of zoiets maar bij de rest staat niks. Lijkt me toch stug dat dat dan allemaal niet kan. Daarom vind ik het wat onduidelijk.

Maar goed ga er maar vanuit dat eigenlijk alles wel kan dus.

Ik ga echt een bord eten invriezen zeg maar; dus in een bakje verdeelt aardappels/ vlees/ groente of zoiets; net zoals je het eet en ook net zo lang gekookt want ik maak het dus tegelijk met wat wij eten (maak gewoon extra :wink: ).

Maar het zal wel goed komen. En oma is ook niet zo zinnig :lol:; die warmt normaal ook rustig iets 4 keer weer op :sick: :mrgreen: (oude stempel hè; mag niet weg :wink: ).

Andijvie zal ik niet zo snel maken; vinden we hier allemaal niet lekker :wink: dus oma krijgt het ook niet :mrgreen: .

Maar goed om te onthouden :slight_smile: .

Ik vind ontdooide macaronie/rijst e.d. niet te eten na het ontdooien. ook heb ik ergens gelezen dat je tauge beter niet kunt invriezen.

Je schijnt zelfs franse kaas en eierkoeken te kunnen invriezen!

Maar … als je een maaltijd bereid hebt zelf en je wilt die invriezen voor je oma dan denk ik dat je nagenoeg alles zo kunt doen hoor. Na het maken z.s.m. afkoelen en met zo min mogelijk lucht of vocht de vrieser in en oma heeft daarna prima te eten.

Lief dat je dit voor oma doet.

Groetjes, Petri

Ja, wou ik ook nog even zeggen, lief dat je dat voor jouw oma doet :clap: :-*

Ach ik hoef alleen maar af en toe wat meer te koken hè :wink: .

En dat mocht niet te vaak want dan zou ze te lui worden zei ze :mrgreen: .

Maar ze is 86 en woont en leeft nog volledig zelfstandig :thumbup: :slight_smile: .

ik werk in de zorg en vries ook vaak eten in om dit dan tijdens een late dienst weer op te warmen…

Rijst en macaroni is altijd goed te doen…

Ik ben dan ook niet zo kieskeurig met eten…

Eierkoeken vries ik ook in, gaat goed…

gr patricia

ik weet niet of je wel eens preiprol eet?

(stampot van aardappels/prei, gebakken spek en partjes gekookt ei)

dat kun je wel in vriesen maar dan zonder het gekookte ei :sick: het ei word echt heel ranzig

nee ik eet altijd prei heel met ham en kaas erom heen net als bij witlof :wink: .

MAar ei invriezen kan ik me iets bij voorstellen dat dat niet zo lekker zou zijn; maar niet doen dus :mrgreen: .