wat kun je maken met banketbakkersroom/gele room

wie weet een lekker recept met gele room/ banketbakkersroom?

ik gebruik dit normaal nooit, maar mijn moeder heeft dit toen verkeerd meegenomen en zag dat het bijna over de datum was…

heb al gezocht maar kan niks vinden… (puddingsbroodjes of tompouche geeft niet de voorkeur…)

het eerste wat ik dacht was mmmmmm lekker puddingbroodjes, maar dat wil je niet.

Kan je het niet als taartvulling gebruiken.

Of gewoon als pudding eten.

of van die heerlijke vruchtenschelpen maken.

daar heb je bladerdeeg voor nodig en vers fruit onderin de schelp doe je gewoon een schep pudding.

Je kan ook oliebollen vullen met puding, poedersuiker erop dat is ook erg lekker.

croissantjes vullen met gele room een aardbeien. mmmmm

of met room en gesmolten chocolade over je croissant heen.

idd de vruchtenschelpjes is ook altijd leuk om te maken :slight_smile:

@Zeemeermin wrote:

Ja, ik zou ook voor een vruchtenschelp gaan. Of het croissantje wat al is genoemd. Lekker! Wanneer kan ik komen :wink: ?

zeg maar wanneer je langs wil komen. dan maak ik het.

zal dan ook meteen kaaspuntjes maken… :wink:

gisteren gemaakt:

taartbodem in bladerdeeg gebakken.

dikke laag gele room erop.

versierd met wat slagroom en smartiebolletjes

(was voor kleutertjes bedoeld).

Gerda

Ik gebruik banketbakkersroom vooral als vulling in taarten.

Een tijdje terug heb ik er ook eens van die aardbeienschelpen mee gemaakt, idd gewoon bladerdeeg, room en verse aardbeien (of ander fruit). Was ook erg lekker! :drool:

Ik zou er zwitserse room van maken en die serveren bij een lekkere zelfgebakken appeltaart… :drool:

Een beschuitbol doormidden snijden. Op de ene helft spuit je een laag room, daarop wat mandarijntjes (uit blik) en strooi je wat poedersuiker. Op het deksel van de andere helft een laagje fondant (net als wat op de tompouce zit) Op elkaar leggen, en smullen maar :mrgreen:

@yinyang73 wrote:

Een beschuitbol

waar koop je die nog? ik wist alleen de appie, en die hebben ze (hier althans) uit het assortiment gehaald… (terwijl ik er zo’n lekker lunchreceptje mee kende…

die banketbakkersroom zou ik op een taartbodem storten en dan met lekker fruit bekleden.

Ik ken er wel redelijk wat :mrgreen:

Je zou er soesjes (éclairs) mee kunnen vullen en deze dippen in chocholade saus :drool:

Kant en klare schelpjes (of zelf maken uiteraard) vullen met room, daarboven op vruchtjes die je afsmeert met Gelatine.

Hoeft niet perse als je ze direct daarna op eet.

Croissants vullen met room en daarna besprenkelen met poedersuiker

(appel)kruimeltaart maken, room op de bodem uitsmeren, appel er over en dan kruimels op en in de oven.

Je kunt de appels ook gewoon weg laten.

Berliner bollen maken

Chocoladeroomtaart, kant en klate taart cake kopen vullen met room en daarna overgieten met gesmolten chocholade en netjes afwerken met een palletmes.

je zou ook eens kunnne googlen op Marokaanse recepten met deze room, die zijn er ook en erg lekker b.v rmsemenrolletjes :drool:

Dit vergt wat meer creativiteit maar is wel heel leuk :wink:

beschuit deeg maken, door 2e snijnden onderste deel de geleroom en daar boven op jam, taart vervolgens bekleden met marsepein of botercreme met een smaakje.

in appeltaart verwerken… dat is ook nog iets ja…

zelf hou ik dus niet van gele room zo puur. dus in een croissantje of bol of taart dat is niet mijn 1e keuze.

maar misschien dat dochterlief nog een taart wil maken, dan kan zij het daarvoor gebruiken…

Ja, ik zou ook voor een vruchtenschelp gaan. Of het croissantje wat al is genoemd. Lekker! Wanneer kan ik komen :wink: ?