Wat kreeg jou kind van Sint op school?

Ik ben gewoon benieuwd wat voor een cadeautje jullie kind gekregen heeft van Sint op school.

Bij zoon op school maken de ouders t/m de 3e klas (groep 5) zelf het Sint cadeau. Dit jaar moest ik een paardentuigje maken. Het jaar daavoor een schatkist van 6 lucifersdoosjes en vilt en gevult met schatten (mooie knoop, steen, plaatje…) en het eerste jaren waren het zelf versierde houten loop klossen.

Ook moesten we dit jaar het schoencadeautje zelf maken, een kaars uithollen en daar van bijenwas een kerststalletje in maken, voor Advent.

hier vorig jaar een knikkerzak met naam, en dit jaar kreeg iedereen een t-shirt met daarop een zelfgemaakte tekening (zogezegd door zwarte piet weggehaald voor sinterklaas, maar dus gebruikt om die shirts van te maken)

Marite



Welk soort school? Vrije school was het eerste wat in me op kwam…



Ik zal eerst even antwoord op je vraag geven, ik weet het alleen van groep 1 en 2 en van de jongens:

auto(stoere quad met geluid en lichtje) en een blaasbuisje met balletjes(kan het niet uitleggen maar wel leuk)



De kinderen vanaf groep 5 doen lootjes/surprise:

ze krijgen 6,00 euro mee van school en maken een surprise en kopen een kadootje van het lijstje. Het geld moet altijd op, desnoods plak je het erbij als je b.v. iets van 5,95 koopt dan doe je die 5 cent erbij plakken.





Ik weet dat je er niet naar vraagt maar ik kan het niet laten :mrgreen:

Eerlijk, ik vind zelfgemaakte dingen erg leuk maar zelf maken voor sinterklaas?? Nee sorry maar daar zou ik niet aan beginnen en het ook niet echt leuk vinden.

Die creativiteit mag wat mij betreft opgespaard worden voor de versieringen, de kerst, en alle activiteiten die je maar kan bedenken op school.



natas

Ooo, ik ben zo blij dat ik niet meer zelf kadootjes hoef te knutselen voor Sint op (de Vrije) school. :lol: Wat was dat elk jaar een frustratie.



Hier kregen ze afgelopen jaar een skippybal, erg leuk!

Dit jaar kreeg mijn derde groeper een prentenboek en mijn eerste groeper een soort tennissetje: een spin als balletje en het racket was in de vorm van een spinweb.

voor onze kleueter hebben wij een ster gevilt, deze is en een ronde metalen cirkel genaaid die versierd is, de zter is ook versierd.

onze 1e klasser (groep 3) kreeg een zelfgemaakte map, versierd en wel. ze waren beide erg blij!

Niks. Hier krijgt de klas in zijn geheel een kadootje. Dit jaar 2 spellen.

En juist die frustratie is ook wel weer leuk en het is bijna nooit echt moeilijk (zo kreeg geloof de 2e klas dit jaar een knoopster, als ouder kon je desgewenst de knoopster versieren).

Het is ook altijd de leukste/gezelligste ouderavond van het jaar!

En de kleuters zijn ook altijd erg blij, soms zelfs echt verwonderd, alsof ze de liefde die er in gestopt is gelijk aanvoelen!

Ook leuk is dat iedereen hetzelfde krijgt maar dan net even anders.

Zo heeft zoon een paardrijtuigje gekregen met een regenboog, hij helemaal blij want hij houdt van regenbogen!

Ik ben juist blij dat ze niet een plastiek iets krijgen.

de oudste ze zit in gr 3 kreeg een schoudertasje en een juwelensetje ketting,ring armbandje

en de middelste zit in gr 1 kreeg een theeservies van doornroosje haar favoriete prinses :inlove:

de jongste kreeg in de psz een fotocamera met geluidjes

ze waren alle 3 erg blij met hun kadotjes :smiley:

hier een bellenblaas !



leuk in de winter ! :lol:





ach beter iets als niets toch!

@Marite wrote:

Ik ben gewoon benieuwd wat voor een cadeautje jullie kind gekregen heeft van Sint op school.

Bij zoon op school maken de ouders t/m de 3e klas (groep 5) zelf het Sint cadeau. Dit jaar moest ik een paardentuigje maken. Het jaar daavoor een schatkist van 6 lucifersdoosjes en vilt en gevult met schatten (mooie knoop, steen, plaatje…) en het eerste jaren waren het zelf versierde houten loop klossen.

Ook moesten we dit jaar het schoencadeautje zelf maken, een kaars uithollen en daar van bijenwas een kerststalletje in maken, voor Advent.




Wat bijzonder zeg :thumbup: Ik ben niet zo handig, dus voor mijn kinderen zou het niet zo erg leuk zijn ben ik bang, maar het idee vind ik mooi. :inlove:

Ik ben ook niet zo handig, toch wordt het op de een of andere manier toch altijd best mooi… :think: Verbaas me er nu voor de 3e keer over hahaha!

@lydia wrote:

Niks. Hier krijgt de klas in zijn geheel een kadootje. Dit jaar 2 spellen.




Bij ons ook!



Indy deed dit jaar voor het eerst surprises en mocht voor 2,50 een cadeautje kopen. Dat geld krijgen ze niet van school.



Maar ik kan me de Vrije school cadeau’s nog wel herinneren. In de eerste klas kreeg ik een “sok-pop”, in de tweede klas (en dat was echt bijzonder) een koekhuisje! (Uiteraard ook door paps of mams in elkaar gezet en versierd). En in de derde klas een vulpen met zelfgemaakt etui. Daarna zijn we lootjes gaan doen.

Dit jaar hadden ze een magnetisch tekenbordje (groep 1 en 2), wat groep 3 en 4 hebben gehad weet ik niet. Vanaf groep 5 doen ze aan surprise. Wij hoeven nooit iets zelf te maken. Vorig jaar hadden ze een houten fluitje gekregen, maar ivm de mexicaansegriep mochten ze er pas op fluiten als de school uit was (voor het geval er gewisseld werd met fluitjes :? )

Ik vind het juist erg leuk om zelf kadootjes voor ze te maken, en hoewel ik regelmatig in december de vrije school vervloek vanwege het vele werk dat die school me oplevert, is het wel een stok achter de deur om echt zelf wat voor ze te maken. Met aandacht en liefde, en je ziet echt dat het zo ook ontvangen wordt.



Hier kregen ze een versierde mantel, een tekenmap (beschilderd met een prent van -lievelingsboek- de kleine kapitein- hier zag ik het meest tegenop maar wat viel het me uiteindelijk 100% mee zeg! ) en een zakje met gehaakte jongleerballen.

Hier kregen ze een doosje met 3 kaarsen en versierwas. Het doosje moesten de ouders zelf versieren en omdat ik een beetje bang was dat hij het kadootje echt 3 keer niks zou vinden heb ik heel on-antroposofisch super Mario er op geschilderd :mrgreen:



Hij had het stoerste doosje :wink: En de kaarsjes vond hij op zich wel grappig, maar echt dol enthousiast was hij niet. (hij is overigens 4)

@Gab wrote:

hier een bellenblaas !



leuk in de winter ! :lol:





ach beter iets als niets toch!




Haha - elke keer als nena ze hier in de kast ziet staan is het van mag ik bellen blazen - nee nena als het zomer is.



Van de week vroeg ze dus - mama is het al zomer :mrgreen:

Waarom is bellenblaas (alleen) iets voor in de zomer?

:think:



Hier hebben ze een dokterskoffertje gehad, mama moet heel veel ziek zijn…

En een bowlingsetje van plastic.

Hier bellenblazen we het hele jaar door hoor, het blijft in elk seizoen mooi! Ze mogen ook wel eens in de badkamer bellen blazen, is echt dolle pret :mrgreen: !

Sara kreeg een houten stok met een stoffen roze lang lint er aan om mee te zwaaien en draaien enzo. Ze vindt het een geweldig ding! :mrgreen:

bryan handboeien :silenced: (moet ik erbij zeggen dat ik niet van dit speelgoed hou… hier dus ook geen zwaarden/messen/pistolen enz)



Danique een paraplu