wat kost school??

Wij betalen 100 euro per jaar, daar zit alles in: Sint, Kerst, schoolreisjes, overblijf(de hele school blijft over) etc… Er komt dus nix meer bij. Een buurvrouw is Jehova en doet dus niet aan de Sint en Kerst en hoeft dat dus ook niet te betalen. Ligt er net aan wat je met je school afspreekt denk ik. Oh ja, het is een Montessorischool… De melk betalen wij wel zelf via Campina.

bij ons is de "vrijwillige"bijdrage ook niet bepaald vrijwillig, als je niet betaald krijg je een hoop gezeur… maar ach het is maar 45 per jaar en voor het overblijven betalen we 1,50 per keer dus ach… bijna gratis toch die basisschool :wink:

40 euro hier, per jaar. Overblijven inclusief(continurooster).Schoolreis betalen we dan nog apart. Ik vind het niet te veel. Ik vind het wel goed dat de ouders er op gewezen worden dat hun kind niet mee kan doen als ze niet betalen! Ik denk dat er anders best ouders zijn die het gewoon niet betalen uit gemakzucht! Hier vinden ze een euro voor een kado voor de juf al veel, terwijl het een school is met allemaal yuppen en hoogopgeleide ouders! daar kan ik dus echt niet goed van worden!!! :sick: :sick:

Heel veel tijd!!! :smiley:



Ik betaal voor de Sint 5 euro.

Mijn kind krijgt daarvoor rond Sinterklaas een enveloppe voor mee. Er wordt gevraagd of er minimaal 5 euro in gaat, ja mag zelf bepalen of je er meer in doet. De enveloppe is anoniem, er staat niets op.



Verder wordt er elk jaar geld gevraagd voor het schoolreisje, vorig jaar was dat 18 euro.



Wat overblijven kost weet ik niet.



Dan kun je vrijwillig geld overmaken naar het bestuur, ook kun je tientjeslid worden… (dan heb je geloof ik inspraak?)



Dan worden er wel eens extra dingen gevraagd voor de werklessen. Dat varieert van een leeg pak melk (wel met een bepaalde vorm…), een wit t-shirtje tot kerstspulletjes om een kerstbakje te maken.



En ook hier aan het einde van het jaar een “vrijwillige” bijdrage van rond de euro (en het mag ook meer zijn…) voor een cadeautje voor de juf…

Wij betalen 100 euro per jaar

Dat is een verplichte vrijwillige ouderbijdrage, maar wel naar draagkracht.

Onder een bepaald bedrag betaal je niets, dan 25 euro, 50, 75, 100.

Dat is voor het eerste kind, voor twee kinderen betaal je 150 maximaal.

Bij ons is het ook voor allerlei vieringen, meerdere schooluitstapjes per jaar, hiervan ook foto’s, dvd’s etc, overblijven op school.

dus een vast bedrag waar alles in zit.

Maar Vrije Scholen worden toch niet gesubsidieerd door de overheid?

Of inmiddels wel? :think:

Nou ja in elk geval is het wel inkomens afhankelijk wat je betaald (op de VS), want ik ben ook naar de Vrije School gegaan en mijn moeder zat in de bijstand.

de ouderbijdrage is 32,50 euro dit jaar…



overblijven weet ik nog niet, ik ben zelf overblijfmoeder, dus ik krijg korting, en dan heb je nog het schoolreisje en de fotograaf en dat soort dingen, allemaal kleine bedragen…

wij betalen €75 per jaar en daarnaast nog €1,50 per keer voor het overblijven. Als we die €75 niet zouden betalen dan mag je kind niet mee op schoolreisje of meedoen aan speciale activiteiten althans dat zegt men :shock: . Maar ik heb van meerdere ouders gehoord die niet betaald hebben dat hun kind gewoon mee mag doen. En die ouders kunnen het best betalen.



kuzzz