Wat koop je voor jongen van 10 voor een verjaardagscadeau?

Ik weet niet of het onderwerp hier goed staat of moet het onder “pubers”??



In onze familie willen de nichtjes en neefjes [8,10,11,14 jaar] steeds vaker geld hebben voor de verjaardag :? Ik vind dat saai en ik vind ook wel een beetje dat het om het gebaar moet gaan, dus tot nu toe ben ik stug doorgedaan met het kopen van cadeautjes…



Dat ben ik dus ook van plan voor mijn neefje dat volgende week 10 wordt. Maar ik heb alleen geen flauw idee wat? :think: iemand tips :smiley: ?



Alvast bedankt!!

Walkie talkie, kan hij samen met vriendjes spion spelen :slight_smile:

Zag vandaag 2 jochies hier de buurt doorstruinen, een lol dat ze hadden!

heeft ie geen hobby ofzo… de jongste van een vriendin van me is helemaal wild van lego… dat is dan dus ook makkelijk, daar krijgt hij altijd iets van…



ik weiger ooka ltijd geld te geven, vind dat geen kado, en het gaat toch negen van de tien keer ergens anders aan op… bovendien word je dan vaak op waarde geschat n.a.v. wat je in de envelop doet… daar heb ik een hekel aan… ze moeten van mij altijd een kadootje verzinnen!!

boek, knutselspullen , schrijfgerei, pokemon kaarten, kaartspelletjes.



Lego en knex is hier ook altijd favouriet maar dan verval je zeker voor die leeftijd al snel in een vrij hogpe prijsklasse.

hoi



Als ik naar mijn zoon kijk is het toch wel lego of knex



Tenzij je evt. hobbies weet dan kan je ook iets van knutselspullen kopen maarja denk dat de meeste op 10 jaar niet echt heel veel meer knutselen :think:



bij mij thuis nog wel gelukkig

of van die wieletjes voor onder je schoenen.

Mijn broertje van 9 wilde die heel graag op zijn school hebben veel kids die dingen.Mijn broertje heeft ze ook al.

@Mv2kids wrote:

heeft ie geen hobby ofzo… de jongste van een vriendin van me is helemaal wild van lego… dat is dan dus ook makkelijk, daar krijgt hij altijd iets van…



ik weiger ooka ltijd geld te geven, vind dat geen kado, en het gaat toch negen van de tien keer ergens anders aan op… bovendien word je dan vaak op waarde geschat n.a.v. wat je in de envelop doet… daar heb ik een hekel aan… ze moeten van mij altijd een kadootje verzinnen!!kids"]




Hobby is computerspelletjes…(playstation enzo)



Ik ben het trouwens helemaal met je eens! Wij zijn sowieso al ruim 50 euro kwijt aan reiskosten om er te komen (hij woont 160 km verderop). Vorige jaren steeds Lego gegeven (bionicles oid?) maar volgens zijn moeder is hij daar nu te groot voor. Zal eens polsen of wieletjes daar bij hem ook een rage zijn. Walkie Talkie is ook wel een stoer idee!!



dank jullie wel!

Mijn neefje is nu 11,toen hij 10 was zou hij walkie talkie echt niet meer willen :?

Mijn neefje heeft dit jaar van ons spullen van ajax gekregen omdat hij dat leuk vind.

Een handdoek,spaarpot enzo.

Ik zou nooit iets kopen waarvan ik niet zeker weet dat hij het leuk vind.

Die wieletjes voor onder de schoenen zou hij zich ook te groot voor voelen,dat verschilt natuurlijk ook per kind!!!



Hij doet al zijn knex weg en lego ook dat koop ik voor mijn zoontje.



Het word dus iedere jaar moeilijker om voor mijn neefje iets te kopen :lol: :lol: :lol:



Is jou neefje niet gek op een voetbalclub?

Ik heb iets leuks gevonden geen idee hoe het precie heet iets met “metsel een Dorp” en een ander merk met iets van "bricks "erin.



Je kunt hiermee dus zelf een huisje metselen, echt met zand en water specie maken en dan met een klein troffeltje metselen. Als je het in het water zet lost het cement weer op en kun je overnieuw beginnen. Als het huisje klaar is kun je het schilderen.



Ik ben meer een knutseltante dan iemand die geld of Computer games geeft.



Veel plezier met uitzoeken



Petri

Ook geen voetbalfan helaas, zo los ik het bij de andere altijd op haha



Steeds maar weer die computerspellen, vind ik niks, veel te duur ook.



Huisje klinkt ook wel leuk, vroegâh :wink: hield ie wel van knutselen



Het is net zo’n leeftijd dat ze beginnen met een stoere jongen te willen zijn 8)

Mijn zoon is net 10 geworden en die wilde het allerliefst playstationspelletjes (hij had dus een playstation gekregen) of een cadeaubon van de Bart Smit ofzo. Ikzelf vind knutselen ook enig en ik kan me gelukkig uitleven op m’n dochter maar hij is daar nu echt niet mee bezig. Kweetniet maar als ik jou was zou ik toch iets nemen wat hij écht graag wil hebben, ook zonde als iets in de kast blijft staan ofzo. O en Pokémon vindt ie ook nog steeds geweldig (die kaarten) en af en toe zijn er hier bepaalde pennen helemaal ‘in’ . Vraag me niet meer welke, ik heb er ééntje gekocht maar toen ie het zei had ik het meteen opgekrabbeld en het papiertje is nu weg (en de pen is op school).

Succes,

Yvonne

Waarom geef je hem dan geen kadobon van bijv brt smt.



Ik vind het ook altijd moeilijk voor wat grotere kinderen en op deze manier kan die al z’n kadobonnen enof geld wat ie krijgt bij elkaar leggen voor bijv een computerspel.

O, of iets van computergadgetjes, usb lampje bijv. dat soort spul, ook altijd leuk

Die wieltjes kosten maar 7,50 bij de brt smt.

Waarom bel jij je neefje niet?

En vraag je wat hij nog meer leuk vind :think:

is ook moeilijk hoor…mijn deeltijddochter is ook 10 en meeeen wat moeilijk zeg…nu is ze qua interesse net een jongen dus dat ik ook nog eens extra moeilijk.



wat leest hij? iris is helemaal fan van donald duck en een winterboek van donald duck was helemaal goed laatst…



Of in plaats van geld een irischeque gaat het toch op in de winkel maar niet aan snoep ofzo…je hebt ook al bonnen van bart smit enzo…of een bioscoopbon vind iris ook leuk…



idd die wieltjes onder schoenen…9,95 heb ik ze overal gezien…



knex is altijd goed hier…die stomme :oops: bionicles ook…

Wat me zo tegenstaat aan cadeaubonnen is hetzelfde als aan geld. Wij hebben 50 euro reiskosten, dat geld kunnen we dus niet bij t cadeau doen. Iemand anders kan dat wel misschien en dan is dat “cadeau” per definitie leuker :roll:



Maar ik had toevallig zijn moeder aan de lijn, hij krijgt sindskort al wat huiswerk op school, wordt al echt een grote jongen, en dan kan hij natuurlijk niet meer met zijn spongebobetui aan komen zetten. Ik ga morgen dus op pad voor een stoere jongensetui, multomap en wat schriften :smiley:



Maar nog bedankt voor de hulp!!

@Issie wrote:



knex is altijd goed hier…die stomme :oops: bionicles ook…




Ze zien er inderdaad niet al te vriendelijk uit :lol:

hee das ook een goed idee idd…helemaal niet aan gedacht…dat vind iris ook altid goed…ook al heeft ze 5 etuis ze vind een 6e ook nog helemaal geweldig…