Wat kolven jullie gemiddeld?

Ik ben begonnen met kolven en ik vraag me dus af wat men gemiddeld kolft per kolfsessie en wat normale hoeveelheden zijn.



Ik begin met mezelf:

ik heb net 220ml bij elkaar gekolfd en eergisteren 140 dus het loopt op nu ik het begin te snappen :mrgreen:

uhm, per keer, per borst, per dag??



per keer ong 180…



ik kolf wel net iets vaker dan dat ik live voed, op een werkdag

Per keer inderdaad, zal het even wijzigen thanks :-*

Per keer ipv een voeding? Of tussen de voedingen door? :stuck_out_tongue:



Ennuh, de leeftijd van het kindje speelt ook mee :mrgreen:

@Verootjuh wrote:

Per keer ipv een voeding? Of tussen de voedingen door? :stuck_out_tongue:



Ennuh, de leeftijd van het kindje speelt ook mee :mrgreen:




Wijsneus :lol:

In mijn geval was het tussen de voedingen door :mrgreen:

Ik kolf zo’n 150 ml per borst.



Liefs Moirah

Verschilt… ene keer maar 30cc en de andere keer 120cc. Maar meer lukt me gewoon niet, heel vervelend.



Maar Mel, dat gaat bij jou lekker zeg! :thumbup:

Ik kolf per keer 200cc. Maar dat is niet helemaal eerlijk want ik kolf altijd en niet voor wat extra’s erbij zoals bij jullie.



Oh en 's ochtends kolf ik 400cc :shock: Zijn wel meteen 2 voedingen zodat ik op de dag nog maar 4x hoef…

Op werkdagen kolf ik 1x tussen de middag, +/- 350cc; dat zijn 2 voedingen voor Sophie.

Ik kolf minder vaak op een werkdag dan ik normaal zou voeden, en dan kolf ik 2x tussen de 150 en 200. Dat is precies genoeg voor 2 voedingen (zij krijgt ook 2 voedingen op een werkdag).

Ik kolfde vanmorgen voor de eerste keer aan een kant, want de andere had ze net aan gedronken. Ik kolfde bijna 100 cc. Ik wil vanaf nu af en toe een keer een voeding afkolven om een voorraadje op te bouwen voor als we weg moeten of weer moet gaan werken.

Ik schrik echt van sommige cc’s! Ik mag blij zijn als ik op een werkdag 120 cc kolf, i.p.v. een voeding. Soms heb ik met 2 beurten net 180 cc. Schiet lekker op… Ik heb alleen nooit gesnapt dan er wordt gezegd dat je kolven moet leren. Wat valt er aan te leren?? Het is misschien wennen en je kunt wat truukjes toepassen, maar léren?.. Ik heb het idee dat er bij mij gewoon niet veel meer uit komt met een machientje eraan.

Uhm, hier gaat het ook alleen met behulp van de neusspray…

Zonder krijg ik geen tsr. Misschien moet ik het ook nog nog ‘leren’?

Ik kolf alles, net zoals Mickey en ik kolf smorgens dus 400cc dan smiddags 250cc en savonds voor het slapen gaan weer 250cc



Ik hoef nog niets extra’s te kolven, maar als dat zou moeten zal ik weer vaker moeten kolven… alhoewel ik twijffel of ik nog meer zou moeten kolven…

Hallo kolvers…

Ik kolf zoveel als Wout drinkt op dagen dat ik werk, dat is 400cc, en stop dan, ook als de melk nog niet op is. Daar heb ik 2 kolfmomenten voor nodig. 's Ochtends gaan de flesjes sneller vol dan 's middags…

Als ik meer kolf dan Wout drinkt heb ik op de dagen dat ik zelf voed overproductie dus doe dat maar niet, en het is ook niet nodig.

Ik heb niets hoeven leren, toen ik een goede kolf had gekocht ging het vanzelf, dus gelukkig geen kolfstress hier :dance:

groetjes!

zow hey wat een resultaten…



ik ben van ellende maar gestop met kolfen, in het begin haalde ik met gemak 200 ml per kolfsessie, nu mag ik blij zijn als ik op een hele dag 160 ml haal…

pfff, ik heb per werkdag genoeg voor 1 voeding, terwijl hij er bij de oppas 2 krijgt. Das dus mooi balen, maar ik heb al zo’n 20 flesjes op voorraad in de vriezer, dus ik maak me niet druk. En ik weet hoe ik voorraad op kan bouwen, bij de ochtendvoeding heeft ie aan 1 borst genoeg, dus kan ik de andere afkolven. Dan geef ik de rest van de dag 2 borsten per voeding ipv 1.

Ik kolf tussen voedingen door uit 2 boobs “maar” 100cc in totaal… Als ik kolf ipv voed dan tussen de 150 en 200cc

Ik kolf als ik werk net als dat zij drinkt… dan kolf ik sochtends ongeveer 220 of 230, smiddags tussen de 150 en 175 of zo

maar Tara drinkt 2 keer 240 weg op het kdv… dus ik kolf elke avond ong anderhalf uur na haar laatste voeding( 19.15… ze drinkt nog maar vier keer) eventjes een paar minuten, dan heb ik meestal zo 80 a 100 te pakken en zo vul ik en de flessen… en bouw ik zelfs nog steeds een vooraadje op… die ik dan gebruik als een feestje heb gehad en me melk de gootsteen in gaat

oh, hier gaat kolven ook niet meer zo best hoor. :? De eerste maanden was het geen probleem, maar nu…mag ik blij zijn als ik 100 kolf op mijn werkdag. Gelukkig hoef ik nog maar 1x te kolfen, ik kolf op het moment dat Niek anders aan de borst was, niet extra. Maar ik krijg het er met de kolf gewoon niet meer uit. Net of je borst dat ontwent ofzo…? Tis trouwens ook niet zo vaak, als het regelmatig is, kolf ik 1x per week :mrgreen: dus ik maak me niet druk.