wat kan je verwachten van opa en oma?

Hoihoi,



Graag jullie mening over het volgende:



Kan je nou wel of niet verwachten van opa en oma dat ze de gevaarlijke dingen een beetje wegzetten voor de kleinkinderen? (zoals medicijnen e.d. of schoonmaakmiddellen)



…en als ze dit nou niet doen? ook al heb je laten weten dat je het gevaarlijk vind.



Ben benieuwd naar jullie reactie.



Groetjes van mij

Ik zou het wel verwachten en als ze het niet doen dan zou ik r niet meer heen gaan.

Ik zou het niet verwachten als je er op visite komt dat ze dergelijke dingen structureel verplaatsen, wel als ze op je kind passen of het blijft logeren…

ligt aan de situatie…



ik heb er eigenlijk nog nooit opgelet maar volgens mij bewaard mijn moeder ook wel dingen op een plaats waar ons zoontje best bij zou kunnen… :oops:





natas

Volgens mij moet je zelf bepalen wat jij wel en niet van (schoon)ouders kunt verwachten.

Je zou denken dat ze bepaalde dingen moeten weten, maar wat als ze het niet doen? Verbindt je daar consequenties aan en zo ja, welke, en: is het je waard…?



Ik weet dat het bij ons bij beide ouders niet ideaal is, maar vanwege de gezondheid van opa en oma laat ik ze daar toch niet onbeheerd achter. Dus hou ik het zelf in de gaten.

Ze heeft gezegd dat ze het gevaarlijk vind, dan vind ik het best raar als ze het niet even willen verplaatsen.

Ik heb van mijn ouders nooit verwacht dat ze beeldjes of andere normale dingen weg moesten zetten, want de kleine moet maar leren er van af te blijven, maar met gevaarlijke medicijnen vind ik het zowiezo raar om die rond te laten slingeren.

het ligt eraan of je er alleen af en toe op visite gaat, of dat je je kind er achterlaat.



Ik vind niet dat je hoeft te verwachten dat ze hun hele huis kind-proof maken, maar als je kind een dagje ofzo daar heengaat, zou ik er zeker van willen zijn dat echt gevaarlijke dingen (zoals medicijnen) niet voor het grijpen liggen.

@Linda_ wrote:

het ligt eraan of je er alleen af en toe op visite gaat, of dat je je kind er achterlaat.



Ik vind niet dat je hoeft te verwachten dat ze hun hele huis kind-proof maken, maar als je kind een dagje ofzo daar heengaat, zou ik er zeker van willen zijn dat echt gevaarlijke dingen (zoals medicijnen) niet voor het grijpen liggen.




hier ben ik het mee eens

…ja, dat dacht/ vind ik ook wel dat je niet kunt verwachten dat ze het huis kidsproof maken.

Maar net wat stillewater zegt: ik bedoel de gevaarlijke dingen.





Groetjes van mij

Ze moeten heerlijk zelf weten of ze hun kostbare foto’s, beeldjes, schaaltjes, vazen etc. wegzetten of juist niet (Ik zou zelf zeggen van juist niet zodat de kids wennen aan wat er staat en leren dat ze niet zomaar overal aan mogen zitten). Opa en oma bepalen hierbij de grens wat wel en wat niet mag. Het is tenslotte hun huis, het zijn hun spulletjes en er is geen directe bedreigende situatie.



Maarrrrr… met rondslingerende medicijnen, schoonmaakmiddelen, alcohol etc. vind ik het anders en verwacht ik echt van zowel ouders als schoonouders dat er minimaal een haakje op de deur komt. Kleine moeite en het is echt voor de veiligheid van de kids (hun kleinkinderen). Al zou ik het er persoonlijk op moeten zetten, maar zonder die maatregel geen logeerpartijtje :smiley: . Gelukkig zijn beide oma’s/ opa’s daarin zelf even goed voorbereid en is het gewoon nooit een issue geweest.

interessant om te lezen wat jullie er van vinden , bedankt.



Groetjes van mij

Ik verwacht van mijn ouders dat ze om de kinderen denken. En ik heb zo’n vermoeden dat ze dat ook goed doen :inlove:



Dus… Ik verwacht niet dat ze alles weg zetten. Wel verwacht ik dat ze er om denken dat de kinderen niets pakken wat gevaarlijk is.



En ik vindt dat mijn ouders van mij kunnen verwachten dat ik de kinderen leer dat ze niet in de keukenkastjes ed mogen rommelen. En al helemaal niet zomaar iets in hun mond steken.

Ikverwacht niet van mijn schoon/ouders dat ze dingen weg gaan zetten maar wel dat ze samen met mij opletten dat kind lief geen gevaarlijke dingen pakken.



mijn moeder heeft haar medicijnen altijd in het zelfde laatje liggen al jaren

kai kan daar bij maar verwacht niet dat ze het ergens anders verplaats weldat ze oplet of hij daar bij zit. en er ook wat van zegt als dat zo is.

@stillewater wrote:

Ze heeft gezegd dat ze het gevaarlijk vind, dan vind ik het best raar als ze het niet even willen verplaatsen.

Ik heb van mijn ouders nooit verwacht dat ze beeldjes of andere normale dingen weg moesten zetten, want de kleine moet maar leren er van af te blijven, maar met gevaarlijke medicijnen vind ik het zowiezo raar om die rond te laten slingeren.
]





mee eens!!!

ik vind medicijnen en schoonmaakmiddelen opbergen en beeldjes en dingen niet want daar moet ze thuis ook gewoon van af blijven en als ze er wel aan zit kan je Nee zeggen maar is het niet gevaarlijk.

en als opa en oma oppassen vind ik helemaal dat ze dat moeten doen.

ik weet trouwens geen eens of mijn ouders en souders dat hoog hebben staan :think: ik zal eens vragen aan hub want ik kom niet bij zijn ouders

en mijn ouders zal ik eens kijken.

Bij mijn moeder en bij mijn schoonouders staan de gevaarlijke stoffen niet in de keuken, maar in de bijkeuken en in de kast op de gang.

Tejo mag daar nooit zelf in, dus als hij de deur naar de gang of de bijkeuken deur (vanuit de woonkamer te zien) openmaakt wordt er al meer dan alert gereageerd.

Bij mijn schoonouders waar Tejo af en toe ook logeert hebben ze ook een traphekje staan (klembaar, hoefde ze niet te schoeven) wanneer hij komt logeren.

Het is eigenlijk voornamelijk voor hun eigen gemak :wink:



Daarnaast denk ik dat het ook aan het kind ligt. Als het een kind is dat vaak kastjes en laatjes opentrekt, is het weer anders dan wanneer een kind dat eigenlijk nooit doet.



En tenslotte merk ik zelf dat wanneer Tejo bij oma en/of oma en opa is dat er veel meer op hem gelet wordt dan hier thuis. Ikzelf ben toch ook vaak met anderen (huishouden bv) bezig. En bij hun zijn ze er voor Tejo. Dat is ook een verschil :wink:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Met mijn schoonmoeder heb ik daar regelmatig woorden, zo niet ruzie, over…

Die vindt dat Benthe wel alleen de keuekn in mag, waar vele dingen voor het grijpen staan waar ik vind dat Benthe niet aan mag komen.

Zij neemt het ook niet nauw met Benthe haar exzeem. Ik wil altijd weten wat ze daar eet, zodat ik weet of ik reacties kan verwachten.

Benthe is zéér allergisch voor peer en perzik. Mijn schoonmoeder geeft haar dan rustig een toetje met geel fruit…

Als ik dan vraag of ik eerst mag lezen wat erin zit, krijg ik een grote mond dat ze wel weet wat een kindje mag of niet…

Dat geloof ik wel, maar dit is mijn kindje en die mag bepaalde dingen niet…



Mijn ouders daarintegen zijn weer het uiterste…

Mijn moeder zal eerst een appel voor Benthe schillen en snijden en naar Benthe brengen en dan pas de peer voor B´Elanna klaarmaken.

Ook is daar het huis redelijk kidsproof gemaakt. Er staan wel dingen die ze kunnen pakken en breken, maar dat zijn dingen waar mijn moeder dan minder waarde aan hecht :wink:

Medicijnen en scharen en dat soort gevaarlijke dingen hebben altijd hoog in een afgesloten kast gestaan…

Liggen bij mijn schoonmoeder in een laag bij de grondse ladekast :shock:

Ja, we gaan gewoon vanuit dat ze weten wat ze doen.



Er is bijv. open trap. Eens daar laten logeren, die trap is gewoon gebarriceerd. Ging prima. Ze hebben hun kinderen ook groot gebracht.

Blijkbaar hebben we geluk dat opa’s en oma’s weten wat kidsproof is, zeg maar.



Als we merken dat dat niet het geval zou zijn, dan hadden we wel wat van gezegd, gebeurt er niks, dan laten we ze niet op hen oppassen bij hen thuis. Klaar als een klontje, veiligheid van je kind gaat voorop. Als de relatie hierdoor in knoei komt, is het aan hen om te verbeteren.