Wat kan je nog meer "lekker" invriezen?

Oproep tot alle “lekkere kokers” :slight_smile:

Ik ben bepaald geen keukenprinses, maar ik vroeg me iets af.

Ik eet de laatste tijd erg veel op m’n werk (collega is zwanger en werkt daardoor alleen vroeg wat inhoud dat ik dus de late diensten krijg).

Ik moet dan mijn eigen eten meenemen.

Dat houd in dat ik vaak een pan nasi, bami of macaroni maak en dat een weekje lang eet met tussendoor eens maaltijdsalade of pizza.

Ik wil eigenlijk iets meer variatie in mijn “dieet”, maar heb wel eens geprobeerd om bijvoorbeeld aardappeltjes in te vriezen, en die worden er echt, echt niet lekkerder van…

M’n vriend heeft een hekel aan kant en klaar maaltijden, dus dat is ook geen optie.

Wat kan er nog meer “lekker” opgewarmt worden?

Runderstoofvlees, kippenstoofvlees…en dan met instant aardappelpuree en sla of komkommertjes…Jachtschotel vind ik persoonlijk lekkerder na het invriezen dan gelijk uit de oven.

Camembertschotel, niet invriezen, maar kan je wel 2 dagen in de koelkast bewaren en is koud ook erg lekker

stamppotjes zijn ook in te vriezen en blijft lekker vind ik. Gehaktballetje erbij dat ik ook gewoon invries !!



Verse soepjes

Wraps vind ik ook altijd lekker makkelijk om weer op te warmen en lekker ook :drool: . Kan in magnetron, maar eerst in magnetron en daarna oven vind ik lekkerder.

Of wraps gewoon koud. Zijn ook recepten van, wraps om koud op te eten :drool:



Ik maak redelijk vaak deze Rundvleescurry met aardappelen en doperwtjes. Alleen gebruik ik dan kip :lol:



6 grte vastkokende aardappelen

1 ui

2 bakjes conimex kruidenpasta voor rode curry (ik gebruik er maar 1, anders is ie te pittig vind ik :lol: )

400gr rundvleesreepjes (bij ons dus kip)

wokolie

400gr diepvries dopertwtjes

2 pakjes (is 200ml) kokosmelk

4eetl. fijngehakte koriander



Snijd de aardappels in kleine blokjes, pel en snij de ui. Wok op t vuur, goed heet laten worden, olie erin, roerbak de aardappelstukjes en ui in 5 min. Voeg het vlees en de kruidenpasta toe, roerbak 5min.

Voeg de kokosmelk toe, laat het mengsel met deksel erop 15min. op laag vuur zachtjes koken.

Voeg de ertjes toe, laat die 5min. meekoken. Koriander erbij… Klaar.



En hier vinden ze het allemaal heerlijk! Ook de kids :slight_smile:

Makkelijk in te vriezen, en heel makkelijk weer warm te maken. Ik gooi het dan weer gewoon in de pan. Hubby doet het in de magnetron.

Pastasalade is ook koud lekker.

Bedankt voor alle reacties!