Wat kan je nog meer doen?

Djanel word echt gepest door zijn tandjes… Hij heeft er nu 6 en vanmiddag had hij weer koorts dus ik dacht ff in dat mondje kijken en JA hoor! Er komen er aan de bovenkant weer twee tegelijk door…

Ik heb best al veel dingen geprobeerd tegen de pijn maar ik heb niet het idee dat het helpt…

Iemand nog een gouden tip om zijn pijn wat te verzachten?

het enige wat hier hielp was een zetpilletje paracetamol en dentinox smeren… Door die combi had hij er een stuk minder last van. Verder echt koude bijtringen geven, Daan vrat ze het liefste op(kreeg er ook altijd twee of meer te gelijk door)

Sterkte voor Djanel :hug: :-*

Dankjewel meis…

Die Dentinox lijkt hier niet te helpen. Die koude bijtringen wel maar dat is maar even… Ik heb er drie in de koelkast liggen en die wissel ik dan af.

Jeetje ik sta er nog steeds versteld van weet je dat. Duncan en Samara die waren echt niet zo snel met de tanden maar hij gaat zo snel… Nog geen 8 maanden en dan al 8 tandjes :shock:

:shock: 8 Tandjes!! Jeeemig… wat zielig!! :shifty:

Ik weet ook niks anders dan zetpilletje, bijtring en dentinox, arm ding, hij zal inderdaad flnk last hebben! :hug:

Ik heb chamodent (druppeltjes) van VSM. Geen idee of dat werkt (nog geen enkele tand te bekennen hier) maar is misschien een idee?

Ik heb de chamodent tabletjes van VSM die smelten in de mond hier hebben ze goed geholpen bij de eerste 2 tandjes :thumbup:

En das inderdaad heeel snel zeg :shock:

Sterkte voor je manneke :hug:

Bij Pepijn hielp alleen gengigel misschien dat je dat nog kan proberen?

Even googlen dan kom je er veel over tegen;

Gengigel® Baby

Het doorkomen van de eerste tandjes is voor veel baby’s een vervelende gebeurtenis die pijn en ongemak veroorzaakt. Deze problemen zijn goed te voorkomen met de recente beschikbaarheid van het product Gengigel® Baby. Naast de verzachting van de pijn zorgt dit nieuwe middel eveneens voor een versnelde genezing van het geïrriteerde tandvlees van de baby. Doorkomende tandjes bij baby’s kunnen vervelende bijverschijnselen teweegbrengen, zoals koorts, oorpijn en diarree. Maar ook wordt de baby rusteloos en huilerig. Deze klachten kunnen verdwijnen door het gebruik van Gengigel® Baby.

Gengigel® Baby is afgeleid van Gengigel® Prof, een middel dat door de professionele zorgverlener o.a. wordt toegepast na het trekken van kiezen en/of tanden, plaatsen van implantaten, pocketbehandelingen. Gengigel® Baby is absoluut veilig, kent geen bijwerkingen, bevat geen suiker of alcohol en heeft een voor de baby aangename smaak. Het is eenvoudig toe te dienen door de gel met een droge vinger op het tandvlees aan te brengen en voorzichtig in te masseren. De samenstelling van de gel is dusdanig dat een goede hechting aan het tandvlees plaatsvindt.

Gengigel® Baby is een vrij verkrijgbaar medisch middel met als werkzame stof biotechnologisch hyaluronzuur. Gengigel® Baby heeft een op de baby aangepaste sterkte hyaluronzuur van slechts 0,2%. Hyaluronzuur is actief bij weefselherstel na weefselbeschadiging. Het is een natuurlijk voorkomend bestanddeel – een van de basisstoffen van het bindweefsel – dat vooral geconcentreerd voorkomt in het tandvleesslijmvlies, waar het zorgt voor herstel van het tere weefsel.

spenen in de diepvries leggen en afwisselend geven…vond ryan heerlijk. Ook een zakje met 1 ijsklontje dichtmaken en een dun washandje of spuugdoekje eromheen binden en op laten bijten…word wel een beetje nattig maar hielp hier ook goed. Verder voor snachts geef ik meestal een zetpilletje want die gels enzo werken hier niet echt.

mijn dochtertje die heeft ook veel pijn van de tandjes , ze heeft er ook al 6 en 4 zijn in aantocht , en ik heb haar bijtspeentjes gekocht en die werken voor haar super , ze doet haar duimpje door het gaatje en zou houd ze hem stevig vast en dan bijt ze met haar kaakjes flink er op en dat bijten doet haar erg goed

ze zijn van tommee tippee :thumbup:

Hier hielp bij onze zoon ook enkel de Gengigel en heb het nu weer voor de kleine dame. Erg nodig ook omdat die ook als een speer gaat. De 8e tand is op een puntje na helemaal door en dan hoop ik dat het even op houdt :wink: Ze bloed regelmatig, echt sneu. Ben aan al het andere spul niet eens meer begonnen na ervaringen bij de oudste. Hier dus ook Gengigel!

Dan moet ik ook maar eens op zoek gaan naar dat gengigel spul…

Marit heeft nu 8 tanden en 2 kiezen, kies nr 3 en hoektand staan nu op doorbreken…zo sneu …

dubbel…

Dan ga ik vanmiddag dat Gengigel maar eens halen…

Maar waar haal je die bijtspenen? Ik heb ze namelijk nog nooit gezien, lijkt me ook wel wat voor Djanel

ik had ze bij een babywinkel in belgie gehaald , maar op internet zijn er ook zat winkels die ze verkopen , even google op tommee tippee dan kom je er vanzelf bij :thumbup: als je ze niet vind zeg je het maar dan stuur ik je een site

Gelukkig hebben mijn meiden het net even makkenlijker zo te lezen… en als ze er last van hebben helpt chamodent hier altijd heel goed…

Bij Tessa waren het alleen de laatste kiezen die echt problemen gaven…

Hopenlijk vind je een oplossing die werkt meid.

DIe bijtspeentjes zien er wel handig uit…