Wat kan ik verder nog doen?

Hallo,

mijn dochtertje wordt maandag 3.Heb alles uit de kast gehaald ivm plassen den poepen op de wc. Niks helpt.Nu is t zelfs zo dat ik heb gezegd dat ze geen koekjes en snoepjes mag als ze niet op de pot of wc gaat.Ze zegt dan: Savannah hoeft geen snoepje :wall: .

stickerbeloning,cadeautjebeloning etc niks helpt.Ze vindt t eng in dr blote billen,als we iets te lang wachten gilt ze alles bijelkaar,raakt in paniek.Ze heeft 2 keer,na veel moeiete op t potje geplast.Onder de douche was ze ook in paniek,want er kwam een plasje aan.Op r in blijven praten dat t niet erg is en dat ze juist wle mocht plassen.Beetje bij beetje kwam het eruit en toen moest ze toch wel en beetje lachen.Dus ze kan t wel ophouden.

Heb ook een wc verkleiner aangeschaft met een trapje eraan vast.Mevrouw pakt de verkleiner en gooit m in de bijkeuken.

In dr blote billen aten lopen is echt geen optie,ze is echt echt bang,paniek,trilt van paniek.

Iemand tips?

vooral niet pushen denk ik.

Bij Anna was het poepen een probleem, ze hield het gerust een week op, en was erg in paniek als ze moest.

we hebben haar in het begin vanalles beloond en ontzegt, daarna hebben we het gewoon genegeerd, en opeens was het geen probleem meer.

Succes!

Het is heel moeilijk hoor, bij mij werkte ook niets.

Maar Luuk gaat graag naar school dus daar kan ik hem mee hebben…

Met echt iets wat ze heeeeel graag wil, misschien kun je haar daar mee belonen?

En idd niet te hard pushen want hoe harder je dat doet des te negatiever zal ze reageren. Dat was hier ook zo…

niet teveel pushen,maar t er wel over hebben…waar is de balans? Moeilijk hoor.

Savannah zegt dan:dan gaat ik niet naar school :wall:

@Sunce wrote:

Hallo,

Heb alles uit de kast gehaald ivm plassen den poepen op de wc. Niks helpt.

Iemand tips?

Niets meer doen… Neutraal benaderen, gewoon luier om en over een half jaar nog een keer proberen…

Ook niet uitermate belonen als ze het wel een keer doet… daarmee benadruk je dus hoe belangrijk je het vindt.

En zeg nou zelf… HOE belangrijk is het eigenlijk om op je 3e zindelijk te zijn.

iets kunnen wil nog niet zeggen “er aan toe zijn”…

Mijn tip zou zijn: laat gaan joh…

Dit wil je vast niet horen maar ik sluit me aan bij Preggie, zo te horen is je kindje er nog niet aan toe.

Lekker die luier om inderdaad en kijken of ze er van de zomer wel aan toe is, je hebt nog even de tijd hoor :-*

@preggie wrote:

@Sunce wrote:
Hallo,

Heb alles uit de kast gehaald ivm plassen den poepen op de wc. Niks helpt.

Iemand tips?

Niets meer doen… Neutraal benaderen, gewoon luier om en over een half jaar nog een keer proberen…

Ook niet uitermate belonen als ze het wel een keer doet… daarmee benadruk je dus hoe belangrijk je het vindt.

En zeg nou zelf… HOE belangrijk is het eigenlijk om op je 3e zindelijk te zijn.

iets kunnen wil nog niet zeggen “er aan toe zijn”…

Mijn tip zou zijn: laat gaan joh…

Hier ook dezelfde gedachte als Preggie.

Ze is er blijkbaar nog niet aan toe.

Pushen werkt averechts werd mij verteld… :slight_smile:

evt. kun je het cb ook om raad vragen anders kom je miss straks op het schoolverhaal wat ik eerder las…

en miss mee laten gaan als jij naar het toilet gaat en door laten spoelen, om te laten zien dat het niet eng is maar normaal,

en er over praten?

en vragen als ze een schone luier krijgt of ze miss. heel even op het potje wil zitten? of er een spelletje van maken, van wie het eerst naar de wc gaat krijgt een koekje of snoepje? :think:

succes

Ik herken dit heel erg onze dochter is net zo.

gisteren is ze uit haar zelf op het potje gedaan en heeft een mega plas gedaan.

de rest van de dag liep ze bloot rond maar ze heeft niets meer op het potje gedaan ze keek er niet eens naar om.

ze heeft nog wel vier keer op de grond geplast.

volgend jaar word ze 4 en dan moet ze naar school toe ( ze is er aan toe ook ) alleen dat zindelijk worden is echt een ramp ik heb de audste van 5 ook nog in de luiers want die heeft een probleem met poepen en ik vind het een beetje duur iets worden want de audste krijg ik niet meer in katoen.

Kreeg net de papieren van de gemeente in de bus voor de basisschool voor savannah…stress.Wat nou als ze nog niet zindelijk is.Al weet ik ook wle dat t van de ene op andere dag kan veranderen.

Niet pushen.Dat doe ik ook niet echt,maar ik heb t er wel dagelijks over en ik vraag t wel dagelijks.Ben er nu achter dat ze dr plas en poep op kan houden en weet wanneer dr wat aankomt.

Van de week moest ze poepen: Mama mama de poep komt eraan!

Waarop ik zei: goedzo,zullen we op t potje of de wc.NEE was t antwoord.Waarop ik zei: ik doe je geen schone luier om hoor.En ze heeft gewacht tot mn vriend thuiskwam,ging poepen en vroeg of mn vriend een schone luier om wou doen.En ze dacht dat de luier van oma niet goed om zat en zei: mama dr komt een plas aan,luier zit niet goed.en idd gewacht totdat ze een andere om had.

mama marianne:meegaan naar de toilet deed ze la heel vroeg,helpt dus niet,doortrekken ook niet,erover praten…ik blijf erover praten haha.Eerst op potje,dan wc helpt ook niet.Je laatste tip heb ik nog niet geprobeerd.Wie weet!

Vanmorgen pakte mn vriend door.Je gaat nu op t potje en dan de luier om,nee het is niet eng…

Ze moest huilen huilen en wou niet.Hij heeft r erop gezet.En zei: eerst ff een plasje doen,waarop savannah huilend zei,heb ik al gedaan.En mevrouw had geplast.Samen weggegooid en doorgetrokken en een snoepje en natuurlijk de oma s gebeld.

Wie weet is dit dan toch een begin?

Mamadidi, mag je oudste dan wel naar school? Ze hebben bij de inschrijving hier al gezegd dat Tim niet naar school mag komen als hij nog niet zindelijk is.

Sunce, heel herkenbaar. Tim kan het volgens mij best, maar hij heeft er gewoon geen zin in.

Nu had ik hem sinds 2 weken zindelijk qua poepen thuis. Op het kdv ging het wel nog in de broek. En nu poepte hij vandaag ook thuis weer in de broek :wall: Plassen wil zowiezo nog niet.

En Tim is al bijna 3,5 dus de stress van het op tijd zindelijk zijn, slaat hier wel toe. Pushen doe ik niet, want dat werkt al helemaal niet. Stickers hebben wel effect, maar dat wordt ook al heel gewoon.

@Sunce wrote:

Kreeg net de papieren van de gemeente in de bus voor de basisschool voor savannah…stress.Wat nou als ze nog niet zindelijk is.Al weet ik ook wle dat t van de ene op andere dag kan veranderen.

Niet pushen.Dat doe ik ook niet echt,maar ik heb t er wel dagelijks over en ik vraag t wel dagelijks.Ben er nu achter dat ze dr plas en poep op kan houden en weet wanneer dr wat aankomt.

Van de week moest ze poepen: Mama mama de poep komt eraan!

Waarop ik zei: goedzo,zullen we op t potje of de wc.NEE was t antwoord.Waarop ik zei: ik doe je geen schone luier om hoor.En ze heeft gewacht tot mn vriend thuiskwam,ging poepen en vroeg of mn vriend een schone luier om wou doen.En ze dacht dat de luier van oma niet goed om zat en zei: mama dr komt een plas aan,luier zit niet goed.en idd gewacht totdat ze een andere om had.

mama marianne:meegaan naar de toilet deed ze la heel vroeg,helpt dus niet,doortrekken ook niet,erover praten…ik blijf erover praten haha.Eerst op potje,dan wc helpt ook niet.Je laatste tip heb ik nog niet geprobeerd.Wie weet!

Vanmorgen pakte mn vriend door.Je gaat nu op t potje en dan de luier om,nee het is niet eng…

Ze moest huilen huilen en wou niet.Hij heeft r erop gezet.En zei: eerst ff een plasje doen,waarop savannah huilend zei,heb ik al gedaan.En mevrouw had geplast.Samen weggegooid en doorgetrokken en een snoepje en natuurlijk de oma s gebeld.

Wie weet is dit dan toch een begin?

Je hébt nog een jáár he :?

Ben je nou niet bang dat als ze wéér gedwongen (je zegt wel dat jullie niet pushen maar dat doen jullie wél) word dat ze dan helemaal een aversie voor het potje krijgt?

Ik weet niet of je wel zo blij moet zijn met wat er gisteren is gebeurd…

Huilend op het potje… :cry:

Je hebt véél meer kans op slagen als je haar zélf aan laat geven dat ze er aan toe is, laat het toch rusten meis…

blij was ook niet echt t gevoel en we (proberen)niet in discussie te gaan met elkaar ivm haar waar ze bij is.Ik heb nu ook zoeis van: ik heb t er idd evenniet meer over,lijkt me idd t beste. dwingen om t te doen is in mijn opzicht ook gen oplossing.Nu dus ff op 1 lijn komen met mn vriend :wink:

@Sunce wrote:

blij was ook niet echt t gevoel en we (proberen)niet in discussie te gaan met elkaar ivm haar waar ze bij is.Ik heb nu ook zoeis van: ik heb t er idd evenniet meer over,lijkt me idd t beste. dwingen om t te doen is in mijn opzicht ook gen oplossing.Nu dus ff op 1 lijn komen met mn vriend :wink:

Ga er dan lekker voor zitten, pak er een wijntje bij of thee (net wat jullie willen) als ze op bed ligt en praat er over.

Het kan zoooo verkeerd uitpakken als ze gedwongen word, resultaat kan zijn dat ze bang word, ontlasting binnen gaat houden en weet ik veel wat.

Het hoéft niet hoor maar dit is zomaar even een voorbeeld.

Zo hoef je elkaar niet af te vallen waar ze bij is mits hij openstaat voor je ideeën hoor al zou ik in het uiterste geval (stel dat mijn man het zou doen als mijn kind niet wil en ik het niet wil) mijn kind van hem afpakken en de pot een rotschop door de kamer geven :oops:

Succes meis, ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

En verder, als het lukt om het te laten rusten probeer het dan van de zomer gewoon, kijk of die luier uitmag en wat ze daar van vind en zet die pot ergens in een hoekje maar dan wel zo dat ze weet dat die daar staat.

Verder gewoon helemaal niets zeggen, mischien verrast ze je dan wel :-*

thnx mellie! helemaal mee eens.Komt allemaal goed hoor!

en daar ontdekte ik toch nog een zinnetje waarvan ik denk dat je 'm anders zou moeten invliegen…

Als ze zegt “ik moet poepen”… Dan VRAAG jij “zullen we het potje pakken” (of iets in die zin)… TUURLIJK wil ze dat niet.

Tipje voor de volgende keer:

“mama ik moet poepen”…

Dan grijp je haar bij de hand… maak je een soort van wedstrijdje… 'KOM KOM… WE GAAN DE DROL VANGEN"… En je zet haar gewoon op het potje…

Immers… kindjes van twee zeggen toch “nee”… en als jij nee zegt zeggen zij JA…

Niet vragen dus… in die zin ben ik het dus eens met papa’s aanpak… Alleen het is zo hoog opgelopen dat het tranen met tuiten wordt…

En joh… in een heel jaar kan er superveel gebeuren hoor… Kijk maar eens wat ze het afgelopen jaar allemaal heeft geleerd…

preggie,daar zit wel wat in ja,maar ik houd t bij “er niet meer over hebben”.

Afwachten maar…