Ik heb nu zo’n 2 jaar een mirena spiraal. Maar ik word er niet gelukkiger van.
Ik heb zo ontzettend veel last van afscheiding, ruik snel etc. Dat had ik voorheen nooit.
Ook heb ik echt totaal geen sexuele prikkeling meer. Lijkt wel of mijn gevoel op dat vlak ook wordt tegen gehouden door dat ding… Ben best lang ongesteld, veel last van vloeien. Het komt er op neer dat ik zo ongeveer 2 weken van de maand met maandverband,tampons of inlegkruisjes loop vanwege bloedingen. En de rest van de tijd zou ik het liefst inlegkruisjes dragen vanwege de afscheiding,. Maar gevolg is weer erge irritatie van onderen, dus beetje een circeltje…
Maar, ik wil ook geen pil meer, heb al eens een nuvaring gebruikt (tussen merijn en Xander in), maar ook daar had te klagen over de hormonen.
Kortom ik ben erg gevoel voor hormonen in anti conceptie. Maar ja, zonder is bij ons niet veilig want Merijn is geboren na een ongelukje met een gescheurd condoom en dat risico vinden we te groot.
Dus zou sterilisatie bij manlief een oplossing zijn maar dat vind ik nog te vroeg. Ik word 32 en stel dat ik over 2 jaar toch ineens nog de kriebels krijg voor een 3e?
Dus wat is er dan nog over aan oplossingen, volgens mij niets?of wel???
misschien eens bij de HA bespreken, misschien kan je wat anders uitproberen…
Implanon?
Hier dezelfde ellende, ik reageer ook niet goed op hormonen. Dus hier naar volle tevredenheid nu een koperspiraal! :thumbup:
Geen hormonen en geen bijwerkingen. Menstruatie is een dagje langer, maar niet pijnlijk ofzo.
heb een mirena en implanon gehad,ideaal, geen problemen mee. tot het uithalen van de Implanon :silenced:
@18november_is_de_dag wrote:
heb een mirena en implanon gehad,ideaal, geen problemen mee. tot het uithalen van de Implanon :silenced:
hoe bedoel je dat ?
hoe werkt zo’n implanon precies?
Ow wat herkenbaar…
ik kreeg een kadootje met de pil (microgynon), de nuvaring maakte me tot een draak, en de mirena ging tot 2 x toe wandelen (echt niet fijn)… ik had totaal geen sexuele drive meer.
Nu zit ik sinds 1,5 maand aan de yaz 24 +4 (een nieuw soort pil). Voor de zekerheid gebruiken we ook jasjes, want ik wil geen kadootje meer. Als dit niet wil, dan heb ik nog 3 opties volgens gyn en huisarts:
implanon (maar dat durf ik niet)
cerazette, omdat daar geen oestrogeen in zit, enkel progestoron
prikpil, zelfde reden als cerazette
Heel lastig he… je wil toch een leuk huwelijk (ook ‘hobbymatig’), maar je wil je beschermen en goed voelen. Zoek naar de manier die het beste voor je werkt. De yaz lijkt mij wel te helpen, maar ik moet het 3 maanden slikken voor ik dat zeker weet natuurlijk. De eerste 3 weken vond ik een ramp.
Ik kan ook heel slecht tegen hormonen.
Lange tijd de pil gehad. Ik werd er altijd misselijk van(heb er ook echt veel geprobeerd!) en ik was altijd blij als ik ongesteld was. Dan hoefde ik ze niet te slikken. Dus dat was niet zo’n succes.
Hierna de mirena spiraal gehad, zo’n anderhalf jaar. Ik werd daar gewoon depressief van. Op een gegeven ogenblik ben ik naar de huisarts gegaan. Die keek even bij de bijwerkingen en daar stond depressief ook bij. Dus toen stelde hij voor om de mirena de vervangen voor een koper spiraal.
Die heb ik nu een 4tal maanden en ik ben er héééééél erg blij mee. Nergens meer last van. Echt heerlijk!!! Ik ben alleen wel iets meer ongesteld, maar ik vind dat geen probleem.
Dus hier heel erg tevreden met het koper spiraaltje. :thumbup:
Groetjes
Yvonne
Oh herkenbaar van de mirena. Ik vond het een waardeloos ding. Volgens de gyn was ik een van de 0.05% van de vrouwen die er heviger en meer ongesteld van bleef. ER uit dus.
Koperspiraal heb ik ook gehad, die groeide vast en na tevergeefse pogingen dat ding er uit te trekken (wat echt zeer deed) is die onder narcose verwijderd.
Cerazette heb ik ook geslikt toen ik nog borstvoeding gaf, maar na twee jaar ben ik daar mee gestopt omdat ik doorbraakbloedingen kreeg.
Ben nu toch maar weer aan de gewone pil gegaan en dat bevalt het beste. Heb alleen gevoeligere borsten er van. Maar ja als dat alles is.