wat is wijsheid

Onze zoon valt bij het drinken van een fles met een speen nr. 2 van Avent bijna altijd bijna direct in slaap. Nu heb ik dus de nr. 3 speen geprobeerd, maar dan heeft hij de fles in 5-7 minuten leeg en daarna dus nog het gevoel honger te hebben.



Wat is wijsheid? Toch weer terug naar 2 of bij 3 blijven?

met een warme naald de gaatjes van de nummer 2 iets groter maken, of een klein gaatje bij prikken…dan zit je tussen de 2 en 3 in… ideetje?

Ligt het aan de speen dat hij in slaap valt? :think: Tussendoor verschonen, niet te warm kleden ed al geprobeerd?

@Sis wrote:

Ligt het aan de speen dat hij in slaap valt? :think: Tussendoor verschonen, niet te warm kleden ed al geprobeerd?




Het ligt voor mijn gevoel aan de speen, want 1. met de 3 speen heeft hij het niet en 2. de fles is met de 2 speen ook in 10-15 minuten leeg, dus het duurt niet heel super lang. :think:

Wanneer geef je hem de fles dan, net voor hij gaat slapen of als hij er juist net uit komt?



Hier valt hij namelijk alleen in slaap als hij ook al bijna naar bed zou moeten en dan een fles krijgt en dat is dus eigelijk alleen de fles van 20.30 uur.



Overdag is het hier, wakker worden, schone broek, flesje krijgen, spelen/wakker zijn en weer slapen… en dan slaapt hij dus weer 2 a 3 uur en word weer wakker omdat hij honger heeft.



Hier gebruiken we speen 2 en dat gaat prima. :thumbup:

@cees77 wrote:

Onze zoon valt bij het drinken van een fles met een speen nr. 2 van Avent bijna altijd bijna direct in slaap. Nu heb ik dus de nr. 3 speen geprobeerd, maar dan heeft hij de fles in 5-7 minuten leeg en daarna dus nog het gevoel honger te hebben.



Wat is wijsheid? Toch weer terug naar 2 of bij 3 blijven?




Ik denk niet zozeer dat je kleintje nog honger heeft na 5-7 min. met speen 3 maar nog een zuigbehoefte heeft. Speen 2 gaat hem waarschijnlijk te langzaam en moet hij heel veel moeite doen om te zuigen, terwijl speen 3 m.i. te groot is en dus te snel zijn voeding binnen krijgt (met het risico dat hij krampjes krijgt) en dat zijn zuigbehoefte nog niet voldaan is.



Hoe meer je kindje moet zuigen, hoe sneller moe hij wordt en dus in slaap valt door de energie die hij moet leveren om zijn voeding binnen te krijgen.

Als je kindje niet veel hoeft te zuigen, blijft zijn zuigbehoefte bestaan en lijkt dus honger te hebben.



Dit is wat ik denk hoor.



Lana had dit probleem ook. Wij zijn toen overgestapt naar andere flessen. Het is even wat uitproberen en wat geld uitgeven, maar wij zijn uiteindelijk bij de Difrax kromme fles gebleven. Deze heeft een luchtdoorlatende onderkant die je los en vaster kan draaien. Losser = minder zuigkracht voor je kindje, vaster = meer zuigkracht voor je kindje.

Tevens is de luchtdoorlatende onderkant ook tegen krampjes omdat ze zo niet het flesje vacuum zuigen.

Hoe gaat het nu?

We gebruiken nog steeds de 2 speen en ik draai de dop bijna niet vast. Hij lekt net niet zeg maar. En het gaat wel goed. Ik denk dat hij misschien moest wennen aan Avent ofzo. We hadden eerst Dr. Brown, maar omdat zijn mama de fles in de oven had gezet ipv in de magnetron moesten we op een vrijdagavond ineens een nieuwe fles. Tja… en geen Prenatal in de buurt :mrgreen: :wink:

Hier ook een mannetje dat binnen 2 minuten zijn fles leeg drinkt. Daarna geven we hem altijd zijn speen voor de zuigbehoefte :thumbup: