Wat is 'teveel' drinken?

Hoi allemaal,



B is 3 jaar en is al zijn hele leven een goede drinker. Niets bijzonders aan, dat is zijn papa ook. Soms denk ik dat hij drinkt ipv te eten, dus daar let ik op.



De laatste weken vraagt hij echter wel ontzettend veel om drinken…naast zijn 2 a 3 bekers melk en 2 standaard bekers roosvicee of thee vraagt hij gerust nog 3 a 4 keer om drinken. Dit is dus met gemak 1,5 liter of meer.



Over het algemeen eet hij verder goed.



hoeveel drinken andere kindjes van zijn leeftijd?

Ik vind het wel vrij veel, maar heb dan ook een ventje dat weinig drinkt.

2 x keer een halve (als ik geluk heb!) beker melk en daarnaast nog 1 keer beker water en dat is het voor één dag.



Als hij ineens echt meer drinkt dan anders, zou ik wel even langs de huisarts gaan, want het kan een teken van suikerziekte zijn.

Zijn er nog andere zaken anders aan hem>



Liefs Suzanne

Nouja, ik heb gisteren eens wat rondgekeken op internet en ik kom wel een paar dingen tegen.



Momenteel is hij met vlagen ontzettend vervelend, echt gewoon gillen, driftig zijn, en maar doorgaan. Verder heeft hij om de zoveel tijd een periode dat hij eet als een bootwerker en de laatste tijd is hij erg moe, ondanks dat hij 's nachts van 19.30 tot 6.30 slaapt en smiddags ook nog eens 1,5-3 uur.



Dit kunnen tekenen zijn van, maar tegelijkertijd zijn dit ook allemaal dingen die kindjes van zijn leeftijd kunnen hebben zonder dat er iets bijzonders aan de hand is.



Hij is overigens een heel lang en tenger kind.



Ik moet de 30e weer naar het CB en wilde het dan eens voorleggen…



Op voedingscentrum staat een dagmenu voor een peuter, waarbij er maar 3 of 4x per dag een bekertje gedronken wordt a 100 ml :shock:

Mijn dochtertje van 4 drinkt zo’n 500 a 750 ml per dag.

Mijn dochter drinkt ook heel veel.

Die haalt met gemak 1 liter. Soms wel 1,5 liter.

En zij is nog maar 1,5 jaar.

Ik heb ook gedacht aan suikerziekte.

Maar ze is verder heel levendig, niet vaak moe, valt niet af in gewicht.



Dus ik denk dat het gewoon bij haar ‘hoort’.

Ik heb het op het KDV besproken en het viel hen ook wel op dat ze veel drinkt.

Maar ze redeneren net zoals ik en maken zich niet echt zorgen.



Ik ga het de volgende keer wel even melden bij het cb.

En als ik weer eens bij de HA zit met haar zal ik het wel even noemen.

Hier 2 grote drinkers…zowel ik, als beide jongens drinken best veel. Als wij ze hun gang laten gaan redden we de liter ook. Durf nog geen 1,5 te zeggen…

Op een schooldag zo’n 6 bekers (tanden poetsen met flinke slok water, ontbijt, op school, lunch, na school, later nog 1 en aan tafel weer, daarna een flinke slok water na het poetsen), maar op vrije dagen blijven ze soms vragen. Vlak voor het eten (pakweg 1 uur vooraf) krijgen ze niets meer, want ze drinken zichzelf vol en eten niets meer. Pas bij het eten komt er weer wat.

Water mogen ze sowieso pakken. Van sommige zoetigheden,maar ook melk kan je een slijmerige keel krijgen, waardoor je juist weer dorst krijgt.

Misschien vervangen door een bekertje water op zijn tijd?



Ik moet zeggen dat ik ook wel gewend ben, bijna altijd vocht bij me te hebben. Drink niet achter elkaar door,maar zorg altijd dat ik een laagje in de buurt heb. Kan me voorstellen dat ze het van mij hebben.

Schenk nu wel vaker kleinere bekers…



Verder eten ze goed, zijn ook magere mannen, maar vallen niet af, groeien verder prima en bewegen genoeg.



Hoor om me heen dat drinken vaak een drama is bij kids,maar dat herken ik niet.

Geen idee wat veel is, maar ik hoor om me heen regelmatig dat J. veel drinkt. 's Ochtends bij het ontbijt twee bekers, tussendoor minstens een, maar vaak wel meer, bij de lunch één à twee en dan 's middags nog twee/drie/… En als je haar meer geeft, dan drinkt ze meer (ik geef haar zelf dus niet meer, maar ergens anders krijgt ze soms wel meer). Als ze zelf vaak om drinken vraagt, geef ik vaak wat minder in een beker.



Ze heeft altijd goed gedronken. Dronk als baby bv. ook goed ORS als dat nodig was. Ik maak me dus niet zo’n zorgen dat het diabetes is ofzo, het hoort gewoon bij haar. Ik drink zelf ook veel en mijn zusje ook. Familiekwaaltje dus, denk ik. :wink: :slight_smile: Moest ook altijd lachen op het KDV: “ze heeft goed gedronken vandaag”, alsof dat iets heel bijzonders was. Ze moeten daar volgens mij ook eerst drinken en daarna krijgen ze pas een boterham, terwijl ik het thuis juist andersom doe, omdat ze anders bijna niet eet.