Wat is origineel om mee te geven na verjaardagspartijtje?

Ik ben op zoek naar wat originele ideeen om de kinderen mee te geven na het feestje van onze jongste. Die zakjes overloaded met snoep ben ik meer dan zat, ook al die kleine frutsels waar ze vaak weinig aan hebben, vind ik maar niks. Dus ik wil wat anders…



MAAR WAT DAN???



Ik ben enorm inspiratieloos. Hebben jullie leuke ideeen?

Gewoon, niks :lol:

Ik vind het echt niet nodig om iets mee te geven en doe het dus simpelweg gewoon niet. Wat je zegt, snoep is gewoon ongezond en ze snoepen toch al op zo’n feestje, en frutsels liggen alleen maar in de weg.

Wat we wel altijd doen is iets knutselen wat mee kan. Bij een feestje waar we pizza’s bakten dus een schortje zelf versierd, schattendoosjes met een kettinkje erin, zoiets.

Ik geef alleen wat mee als we iets gemaakt hebben. Verder echt geen snoepzakje, dat vind ik persoonlijk niks.



Bij Mischa z’n eerste feestje hebben we een schort versierd waar ik hun naam op had geborduurd. Die hebben ze dus meegenomen.

Vorig jaar heb ik bij hem een bloempotje beschilderd, die hebben ze met een plantje meegekregen.

Dit jaar heb ik bij allebei de jongens kaarten gemaakt met creazand, dus hadden ze ook iets om mee te nemen.



Mijn ouders gaven altijd een foto mee, vonden de meesten ook wel erg leuk. (ik heb het dus niet van een vreemde dat ik geen snoepzakjes mee geef :wink: ).

@Chrissy wrote:

Ik ben op zoek naar wat originele ideeen om de kinderen mee te geven na het feestje van onze jongste. Die zakjes overloaded met snoep ben ik meer dan zat, ook al die kleine frutsels waar ze vaak weinig aan hebben, vind ik maar niks. Dus ik wil wat anders…



MAAR WAT DAN???



Ik ben enorm inspiratieloos. Hebben jullie leuke ideeen?




Niets, maar als je wel wilt (wat ik vorig jaar wel gedaan heb) is voor 1,95 p.s. bij de speelgoedwinkel een verrassingsdoosje.

Inhoud: altijd onbekend.

Ofwel een puzzeltje, ofwel een speeltje ofwel een goocheltruukje of spelletje.

veel plezier er mee. Het is een klein vierkant doosje. Soort verrassingsei, maar dan zonder de snoep.

De spelletjes e.d. zijn ook wel speelbaar, het is klein,maar geen zooi…

Ik ben ook voor niets. Heb het ook niet gedaan de afgelopen twee jaar met Lasse. Ze kregen mee wat ze gemaakt hadden ikv van het thema.



Het valt me op dat lasse ook steeds vaker een kadootje meekrijgt ofzo. Laatst ook met een traktatie op school ook nog een of ander poppetje.



Ik heb gewoon geen zin om daarover na te gaan denken en mee te gaan doen. Ik steek mijn energie in een feestje en traktatie op school en daar houdt het dan mee op.

Wij hadden met Daniëls feestje mokken geverft, en die idd meegegeven.

Anders een sleutelhanger, stickers?

ik ben voor niets… natuurlijk wel iets, als het een knustelfeestje is geweest, waar ze iets gemaakt hebben, hier was dat verleden keer een fotolijstje met foto

Gewoon een snoepje o.i.d. is toch niets mis mee? Wij doen geen grote,gekke feestjes,dus iets kleins meegeven vind ik prima, maar hoeft niet perse.

Ik denk er alleen niet langer over na,dan nodig is…

Afgelopen 2 keer beide keren een foto gemaakt van alle kinderen samen op de bank. De laatste keer verkleed met de handen in de lucht :smiley: .

En die lijst ik dan in en krijgen ze aan het einde mee.

Voor iedereen een leuk aandenken aan het feestje.

En voor Maaike ook.

Die heeft beide foto’s boven haar bed hangen (met dus al haar vriendjes erop).

Een foto vind ik wel een leuk idee, en ga ik onthouden.

Kijk, dat brengt mij op allerlei ideeen. Iets knutselen is sowieso leuk, want de jarige houdt d’r wel van. Ik ga nog even kijken wat we gaan doen, ik ben alleen met 9 kinderen (ik hou wel van een uitdaging :mrgreen: ) dus het moet wel te handelen zijn.


Gewoon een snoepje o.i.d. is toch niets mis mee? Wij doen geen grote,gekke feestjes,dus iets kleins meegeven vind ik prima, maar hoeft niet perse.
Ik denk er alleen niet langer over na,dan nodig is...

Na 4 feestjes in de afgelopen 2 weken voor onze jongste ben ik wel helemaal klaar met die snoeperij. Trouwens, ook zonder die hoeveelheid feestje heb ik gewoon niets met die snoepzakjes. De kinderen snoepen hier nauwelijks, en dan komen ze met zo'n zakje vol tandartskosten thuis...En ik denk er ook niet over na, dat laat ik jullie doen :mrgreen:

Bedankt voor het meedenken, m'n inspiratietankje is weer vol!

@Chrissy wrote:

Kijk, dat brengt mij op allerlei ideeen. Iets knutselen is sowieso leuk, want de jarige houdt d’r wel van. Ik ga nog even kijken wat we gaan doen, ik ben alleen met 9 kinderen (ik hou wel van een uitdaging :mrgreen: ) dus het moet wel te handelen zijn.


Gewoon een snoepje o.i.d. is toch niets mis mee? Wij doen geen grote,gekke feestjes,dus iets kleins meegeven vind ik prima, maar hoeft niet perse.
Ik denk er alleen niet langer over na,dan nodig is...

Na 4 feestjes in de afgelopen 2 weken voor onze jongste ben ik wel helemaal klaar met die snoeperij. Trouwens, ook zonder die hoeveelheid feestje heb ik gewoon niets met die snoepzakjes. De kinderen snoepen hier nauwelijks, en dan komen ze met zo'n zakje vol tandartskosten thuis...En ik denk er ook niet over na, dat laat ik jullie doen :mrgreen:

Hier gaat het snoep niet eens op. Na een tijdje flikker ik het restje weg...
Bedankt voor het meedenken, m'n inspiratietankje is weer vol!

Hier hebben we een stok met spekjes gegeven en daaraan zat een rietje van de efteling voor de jongens de draak en voor de meisjes prinses assepoester :thumbup:





Dat deed mijn moeder vroeger ook altijd, en die traditie houden we in ere :wink:

@mandy_d. wrote:

@Chrissy wrote:
Kijk, dat brengt mij op allerlei ideeen. Iets knutselen is sowieso leuk, want de jarige houdt d’r wel van. Ik ga nog even kijken wat we gaan doen, ik ben alleen met 9 kinderen (ik hou wel van een uitdaging :mrgreen: ) dus het moet wel te handelen zijn.


Gewoon een snoepje o.i.d. is toch niets mis mee? Wij doen geen grote,gekke feestjes,dus iets kleins meegeven vind ik prima, maar hoeft niet perse.
Ik denk er alleen niet langer over na,dan nodig is...

Na 4 feestjes in de afgelopen 2 weken voor onze jongste ben ik wel helemaal klaar met die snoeperij. Trouwens, ook zonder die hoeveelheid feestje heb ik gewoon niets met die snoepzakjes. De kinderen snoepen hier nauwelijks, en dan komen ze met zo'n zakje vol tandartskosten thuis...En ik denk er ook niet over na, dat laat ik jullie doen :mrgreen:

Hier gaat het snoep niet eens op. Na een tijdje flikker ik het restje weg...
Bedankt voor het meedenken, m'n inspiratietankje is weer vol!


En dat vind ik dus zonde. Wat wordt er dus jaarrond in elk huishouden met kinderen weggeknikkerd? Hier gaat het ook vaak de prullenbak in, gewoon omdat ik van ellende niet weet wat ik er mee moet. Maar ik doe het niet graag, zomaar dingen weggooien.

Wat Lune zegt: iets knutselen of bakken om mee te nemen. :slight_smile:



Ik vind een fotolijstje of iets anders waar een foto in kan en dan een foto erbij van de kinderen die op het feestje waren ook altijd een erg leuk idee!

hier een "fout zakje hihihi

met yoghurt rozijnen en een vliegtuigje om zelf te schilderen en een ballon omdat onze kids daar altijd nog erg blij mee zijn die gaan in het ballonen laatje en soms blazen we er 1 op spelen daar dan een paar dagen mee.



en omdat we koekjes gebakken hadden kregen ze ook nog hun koekjes mee

en dat was dus best stiekum veel dus volgend jaar gaat dat ook anders maar ja je moet het een beetje leren he hihihi



ik weet ook niet of ik de volgende keer weer een zakje zou doen. l

ik vind die foto een heel leuk idee. hier volgende maand ook een eerste kinderfeestje en we willen dit in een piratenthema doen met een ooglapje die tevens de uitnodiging is een speurtocht met schat! de schat is dan iets van bandana’s ofzo en sminck en ranja natuurlijk.



maar die foto, hoe krijg ik die na het feestje (dus krap 3uur later) mee…printen dan maar?!

wij kregen van een feestje een paar dagen later de leukste foto’s gemaild vond ik ook al heel leuk