Wat is nu wijsheid? (waterpokken)

Oké, hij staat hier vast niet goed, maar ik kon zo snel niet kiezen, dus modies, verplaats het topic maar indien nodig… :shifty:



Wij hebben zaterdag een kinderfeestje. De ouders van de jarige hebben mijn jongste dochtertje al even niet meer gezien, dus ik vind het wel leuk om haar weer eens te ‘showen’.

Nu hoorde ik vandaag echter dat allebei de kinderen in dat gezin de waterpokken hebben.

Ik zit nu erg te twijfelen of ik mijn 4 maanden oude dochtertje nu wel of niet mee moet nemen naar die verjaardag…

Normaal ben ik nooit zo extreem voorzichtig in die dingen, ze kunnen het maar gehad hebben. Maar ik begreep dat jonge kindjes (tot 1 jaar) nog geen immuunstoffen aanmaken tegen de waterpokken, en ze hierdoor dus nog een keer kunnen krijgen. Dus ik zit er eerlijk gezegd niet op te wachten dat mijn meisje ze nu al krijgt… :shifty:

Ik weet niet precies hoelang die kinderen de waterpokken al hebben, en hoe besmettelijk ze nu nog zijn.

Mijn oudste dochter van 3 heeft ze overigens wel al gehad, dus over haar maak ik me niet druk.



Maargoed, wat zouden jullie doen in dit geval? De jongste gewoon mee nemen, ervanuit gaande dat het wel meevalt?

Of het zekere voor het onzekere nemen en haar toch maar thuis laten?

als ze de waterpokken hebben… ligt er aan welke fase is de besmettingsgevaar al vrijwel weg…



ik zou denk ik gewoon door laten gaan, maar dat is mijn gevoel…



krijgen doen ze het toch … en gehad is maar gehad :thumbup:



kwa leeftijd van voor de 1e jaar, ja weet ik zo niet… ik denk ik zu gewoon doen. Maar wijsheid maakt hier denk ik niet echt idee, ook wat jij voelt wat fijn is hé?



Wat je keus ook is, ik hoop dat als doorgaat het bezoel jullie gezellig bijkletsen en leuke moment hebt

Laura heeft met 5 maanden waterpokken gehad, en met 3,5 jaar nog een keer, dus het klopt dat je het inderdaad 2 keer kunt krijgen.



Overigens had ze er de eerste keer helemaal geen last van (ook geen jeuk), en de tweede keer wel veel jeuk, maar verder niet ziek. Dus een echt heftige ziekte is het niet… en helemaal vermijden lukt ook niet natuurlijk.

Ik zou dus wel gaan, maar als jij er geen goed gevoel bij hebt, moet je het misschien niet doen.

Waarom zou je de kat op het spek binden denk ik altijd in dit soort situaties. Uitspraken als “je kan het maar gehad hebben” krijg ik al plaatsvervangende jeuk van (komt goed uit in dit waterpok verhaal :mrgreen: ). WAAROM zou je blij zijn als ze het krijgen ? Snap die reden nooit zo goed, maar goed… :think:



Handig in de toekomst? Misschien, maar nee, als het allemaal niet hoeft geef ik mijn portie aan Fikkie. Ik zou haar veel te klein vinden. Enne… ook voor papa en mama wel zo fijn als zo een klentje niet ziek wordt … Vooral s’nachts :mrgreen:

je kan altijd zaterdag even bellen hoe het met de pokjes gaat. Als ze al ingedroogt zijn, zijn ze naar mijn weten niet meer besmettelijk nl.

Dus danz ou je met de kleine gewoon heen kunnen gaan…

Ik zou haar niet mee nemen. Mik heeft met net 4 maanden de waterpokken gehad en ik vond het zo zielig…



Als ze onder een jaar de waterpokken krijgen is de kans idd groot dat ze het op latere leeftiijd nog ene ker krijgen.

Ik zou haar ook niet meenemen. :think:

ik weet nie wat ik zou doen, maar il lees overal dat ze onder het jaar de pokjes nog een keer kunnen krijgen,

maar sophie heeft ook 2 keer de waterpokken gehad alleen was ze de eerste keer ook al ouder dan 1 jaar. Dus dat risico hou je denk ik toch altijd.

Ik persoonlijk zou het denk ik gewoon doen. als ze nou al de waterpokken hebben, is de kans volgens mij groot dat dat zaterdag niet meer besjmettelijk is. Maar dat zou je even na kunnen vragen

Een vriendin van mij is eens met haar toen half jaar oude kleintje bij ons gewoon op bezoek geweest, terwijl ik had gezegd dat onze dochter waterpokken had (het meeste ingedroogd) Haar kleine heeft het toen niet gehad. 2 maanden later (onverwacht) wel, van een dagje kinderdagverblijf. Je weet toch nooit waar en wanneer je iets oploopt. Ik zou dus gewoon gaan.

Ik zou ook zaterdag even bellen… Als je nu weet dat ze waterpokken hebben, is de kans natuurlijk best wel groot dat ze zaterdag ingedroogd zijn (en dus niet meer besmettelijk, toch? :shifty: )



veel plezier!



liefs

daffie