Wat is nou ECHT een goed antimugmiddel???

Onze Benthe zit HELEMAAL onder de muggenbulten. Ben gestopt met tellen bij 35 :shock:

's avonds kan ze bijna niet in slaap komen van de jeuk.

We hebben al zo’n piepstekker hangen, spray ze in met Bye Bites spray, geen lamp aan op de kamer… Wij onzelf NIEt insprayen omde muggen naar ons te lokken.

Maar nog zit ze de volgende ochtend met nieuwe bulten.



Wat is nou ECHT HET middel tegen de muggen want vind dit ZOOOOOO zielig…

Dat spul van de apotheek met heel veel deet.

Of gewoon een vliegenhor voor het raam.

Maar deet was toch juist niet goed voor kinderen???

het nadeel is idd dat veel muggespul niet gebruikt mag worden door kleine kinderen .

Jaico muggenmelk is als beste getest en mag voor kinderen vanaf 3 jaar gebruikt worden.



wij verkopen zelf in de winkel een potje genaamd picsan, die draai je open en zet je in de slaapkamer, werkt ook tegen de muggen.



verder een citronallaolie spray.



ik hoop dat je wat aan de tips hebt

Een klamboe!!!



Wel erom denken dat je dat ding de hele dag ook dicht houd, want anders zit je zoals Amélie een paar dagen geleden met een mug IN de klamboe waardoor ze nu dus ook onder de bulten zit :?

Maar dat werkt hier dus het aller beste!

Ik hou absoluut niet van middeltjes die ik op haar huid moet smeren, dus dit is voor mij en hun het beste

Horren voor alle ramen en deuren, en anders idd een klamboe, dan kan er geen mug bij als je m goed dicht houdt.



En voor alle bultjes ff naar de apotheek/drogist om nestosyl te kopen. Werkt hartstikke goed tegen de jeuk!

Wij hebben horren voor de ramen en hebben allen geen beten…

Misschien een klamboe?

Hier een hor voor de ramen, citronella spray in de haar kamer en ik smeer haar in met iets wat voor kinderen geschikt is (care plus for kids). Is voor kindjes vanaf 2 jaar.



Als ik zelf naar bed ga, smeer ik haar in d’r slaap nog ff een keer in op de plaatsen die bloot liggen (bovenbeentjes!)



Zelf smeer ik niks in de hoop dat ze naar mij komen :shifty:



Het werkt redelijk, maandag had ze 15 bulten te pakken…daarna niks meer erbij gelukkig

Overal horren boven en geen muggebulten te bekennnen!



Oeps enterde iets te snel, in ons vorige huis had ik een klamboe en muggenspul uit de natuurwinkel :thumbup:

goede horren.



zo’n citronella plantje

klamboe

Horren wordt helaas moeilijk, we hebben van die ouderwetse openklapramen naar binnen, dus moeilijk om hor voor te maken.

Klamboe vind ik eng omdat B’Elanna die een keer helemaal haar bed in had getrokken en het om haar nek zat…



Maar bedenk me ineens, als we de klamboe nou voor het raam spannen? Kan het raam open en zit de klamboe tegen de muur… Hmmm, man even laten kijken of dat haalbaar is…

Tijdje terug zat mijn meisje ook helemaal onder, kon ze ook haast niet meer tellen. Ze werd ook gek van de jeuk…



Ik smeerde wel met spul waar deet in zat, maar las toen op het forum dat het niet goed was voor die kleintjes ben daar toen direct mee gestopt.



En nu is ze de afgelopen weken geen 1 x gestoken, wel hebben wij een hor voor het raam. Ook klappen onze ramen naar binnen open, maar we hebben gewoon die plakstrip/klitteband aan de binnenkant van het kozijn geplakt, en daar tussen gewoon de hor gespannen, en werkt prima :thumbup:

uitzuigen met een aparaatje… maar wij hebben bewust een muskietennet over femkes bed hangen…

wat ik zelf gebruik is gewoon citroensap(geel flesje) en dat smeren op voorhoofd armen en benen. nooit geen last meer van muggen

Mijn buurvrouw zweert bij die armbandjes tegen muggenbeten. Ik heb geen idee hoe ze werken of hoe ze heten. Vroeger werd ik heel veel gestoken, tegenwoordig zelden meer. Geen idee hoe dat komt?? (of zou het armbandje van de buurvrouw ook bij ons werken :mrgreen: )

@mamaartje wrote:

Mijn buurvrouw zweert bij die armbandjes tegen muggenbeten. Ik heb geen idee hoe ze werken of hoe ze heten. Vroeger werd ik heel veel gestoken, tegenwoordig zelden meer. Geen idee hoe dat komt?? (of zou het armbandje van de buurvrouw ook bij ons werken :mrgreen: )




zag ze vandaag hangen bij de xenos dat zijn cirtonellabandjes.

Je mag niet meer dan 30% Deet onder de 3 jaar (of bij zwangerschap).



Wij hebben 50% als hoogste percentage.



Een klamboe zou inderdaad ook nog uitkomst kunnen bieden.

@wisje wrote:

Horren wordt helaas moeilijk, we hebben van die ouderwetse openklapramen naar binnen, dus moeilijk om hor voor te maken.


Wij hebben kantel/kiepramen en de hor zit gewoon aan de buitenkant van het raam. Heb ze gewoon bij de Formido gekocht (even zelf op maat maken, maar is heel simpel met klittenband).



Hier geen last van muggen!