Wat is leuker de efteling of plopsa de panne

Hoi,

ik vroeg me af wat wat jullie leuker vinden.

Ik zit nog te dubben wat we gaan doen ( de efteling of plopsaland ).

De efteling kennen we wel en is nog wel aan te rijden, maar voor plopsaland zijn we 3 uur onderweg :shock: en ik vroeg me dus af of dat echt de moeite is of dat we dan beter naar de efteling moeten gaan.

In plopsaland zijn we nog nooit geweest.

Graag zou ik jullie mening willen lezen.

Alvast bedankt :mrgreen:

Gr Chico.

Voor ons volwassenen Efteling, voor kids uit 2007 en 2009 Plopsaland. Zou er wel een lekker goedkoop hotelletje bij nemen. Bij voorkeur dag VOOR het park.

Wij hadden afgelopen jaar een mooie aanbieding net buiten Brugge. het hoeft geen compleet hotel te zijn,maar gewoon een slaapplek. Aan de kust zijn er hotels genoeg.

Entree Plopsa is ook minder dan de Efteling,dus per saldo scheelt het niet veel. Anderzijds, bij de Efteling zijn je kids waarschijnlijk nog gratis. In Plopsa betalen ze wel kindertarief.

Als het mijn keuze was, zou ik voor de kids liever naar Plopsa gaan. Daar komen geen grote groepen volwassenen of jongeren voor zichzelf,alleen gezinnen met kinderen. Alles bij elkaar voelt dat rustiger. Het is ook lekker compact,dus is het ergens druk, loop je zo weer even heen en weer of lekker tegen de stroom in.

Ik lees even mee, want ik twijfel waar we heen gaan dit jaar; Plopsa of de Efteling.

@Cees, ook al aan het twijfelen dus :wink:

Welke periode wil jij gaan?

Plopsaland zou trouwens wel wat duurder zijn, aangezien we de kortingsbonnen van de albert heijn hebben, en we voor de jongste nog niet hoeven te betalen in de efteling.

Is Plopsaland dan wel echt een dag vullend programma?

Een tijdje terug was ik al aan het kijken voor een overnachting, maar ik kon niet echt slagen.

We zijn ook een klein beetje verziekt denk ik want vorig jaar zijn we in het efteling hotel geweest, dat was echt helemaal top.

2 dagen efteling en een goed ontbijt en de eerste avond hadden we een buffet met sprookjesfiguren.

En dan 2 van die uitgebluste blije kindjes, daar wordt ik nou vrolijk van, haha.

Wij zelf waren er al ruim 20 jaar niet meer geweest, dus voor ons was het ook leuk om weer te zien.

Gr Chico.

Wij zijn 2 x buiten de schoolvakantie in Plopsa geweest en dat is zeker wel een dagvullend programma. Zeker als je ergens even moet wachten,maar buiten het seizoen heeft het ook wel wat dat kindjes meerdere keren in leuke attracties kunnen en dat je tussendoor relaxed kan lunchen e.d. en tijdig bij shows zijn.

De laatste keer waren mijn ouders mee. Aan het einde van de dag hebben we lekker nog een tijdje op het terras gezeten. Kids konden lekker spelen en rennen door de grote fonteinen (moet wel lekker weer zijn natuurlijk). Ze waren drijfnat,maar de lol kon niet op.

Vanaf 5 jaar zou ik eerder voor Efteling kiezen,maar Plopsa is ook leuk voor de hele kleintjes.

Ik zou voor de Efteling gaan, maar ben dan ook wel behoorlijk Efteling verslaafd :mrgreen:

Onze zoon uit 2009 is ook helemaal gek van de Efteling en vond Plopsaland helemaal niets.

Inmiddels toch maar besloten voor de efteling te gaan.

Gisteren heb ik geboekt voor weer het hotel, zo kunnen we rustig aan doen en onze oudste is door het dolle heen, omdat we eigenlijk niet zouden gaan :inlove:

Hij wil 10 keer naar de waterlelie’s, dan naar de sprookjesboom en daarna naar de bloemen ( vliegende fakir ) :slight_smile: :mrgreen:

Gr Chico.

Ik wil zelf ook graag naar de Efteling, maar zoonlief vindt Plopsa (vorig jaar naar Coevordenn geweest) helemaal geweldig. Dus we twijfelen nog. En de Efteling zouden we alleen met oudste kunnen gaan zodat hij ons ook nog eens een dagje voor zichzelf heeft :mrgreen: We hebben niet lang meer, want Efteling kaarten kunnen we tot 18 juli met korting kopen. Daarna zou het sowieso Plopsa worden :lol: :lol:

Voordeel van Efteling is voor ons dat het op 1 dag kan, terwijl we voor Plopsa al een overnachting moeten regelen.

Veel plezier Chico :thumbup:

Hoi,

Moeilijk dan he, haha.

Wij zijn nooit in plopsa geweest dus de jongens hebben geen vergelijking.

Nou maakt het de jongste ook niks uit natuurlijk :mrgreen:

Heb je zegels van de ah want die kan je maar tot 10 juli inleveren.

En je jongste is inderdaad nog heel klein, gefeliciteerd nog!

Het zou voor de oudste wel leuk zijn een dagje voor zichzelf denk ik :wink:

Gr Chico.

Goed dat je het zegt, tot de 10de. Ik dacht nl. de 18de. Dat wordt dus kiezen vandaag of morgen :doh:

Ja, daarom moest ik ook een besluit gaan nemen.

Achteraf heb ik de kaartjes niet nodig en dacht dat als jij andere had je misschien die van mij wel wilde hebben, want volgens mij heb je de hoogste korting via de ah, vandaar.

Ben benieuwd wat je gaat doen :wink:

Gr Chico.