Wij gaan straks met vakantie naar Texel en naast strand, zwembad en Ecomare zal er gerust nog wel wat meer leuks zijn voor kinderen van 2, 4 en 6 jaar.
Wat moet ik zeker met de kinderen gaan doen op Texel?
Wij zijn er in september een paar dagen geweest met Nina (2 jr 3 mnd toen) en Niels (5 mnd toen). Nina vond het parachutespringkijken erg leuk. Dat is echt lopendebandwerk en best leuk om te zien. En we hebben een boottochtje gemaakt naar Vlieland (of was t Ameland :think: ) waarbij je onderweg zeehonden kon bekijken. Ecomare is natuurlijk leuk! Er is een mooi subtropisch zwembad; altijd goed bij regen. De Koog is leuk om lekker rond te slenteren. De duinen en het strand plus de zee zijn natuurlijk onmisbaar…Wat nog :think:? Ik weet nog wel dat in ons hotel veel brochures lagen met allerlei doe/zie-dingen, zoals een schapenwolboerderij, een kaasmakerij en dat soort dingen.
Veel plezier in elk geval!!! Maar dat lukt wel. En vergeet niet om jullie fietsen mee te nemen!
M’n zus was er geweest en had het over een schapen en geitenboerderij dacht ik waar je zelf flesjes melk kon geven.
ik lees even mee, ik ga de laatste week van augustus naar Texel
kuzzz
het is even zoeken, maar op Texel is een sommeltjespad
is een pad door het bos van een paar kilometer.
de weg word gewezen door de sommeltjes; kijken ze naar links, moet jij links af gaan.
als ze omhoog kijken, valt er dus iets te zien.
dat kan een uil ( van hout) zijn, een nestje waar een spiegel boven hangt, een spin,…
echt heel leuk !
er is een schapenboerderij waar een hoop wordt uitgelegd over schapen en scheren enzo, je kunt de schapen aaien en vanalles bekijken op de boerderij.
er zijn ook nog wel eens activiteiten voor kinderen in het centrum, dat kun je bij de VVV navragen. een theatervoorstelling of meelopen met een strandjutter. er zijn vast ook wel natuurspeurtochten te vinden.
nooit geweest zelf maar FunFarm de Mien is een speelboerderij met dieren, een ballenbad en midgetgolfbaan.
en is een KinderSpeelparadijs (grote binnenspeeltuin) als het minder lekker weer is. en bij de jachthaven staat een groot klimtoestel in de vorm van een schip.
de Sommeltjesroute is inderdaad ook leuk!
veel plezier!
bedankt voor jullie snelle reakties!
kun je het sommeltjespad ook met een buggy lopen?
in welke plaats is die geiten en schapenboerderij?
vanwaar ging die boottocht naar Vlieland?
we huren wel fietsen hoor!
ja hoor is goed te doen met een buggy
ik stuur je even pb
hier staat wat het is maar ook nog wat er meer te doen is texel
is dat speelwrak De Piraat in Oudeschild nog de moeite om er helemaal voor naar toe te fietsen?
kleine geitjes zullen er in de zomer wel niet meer zoveel zijn, denk ik
wij zitten zelf op De Krim te De Cocksdorp, daar is een binnenspeelparadijs, kinderboerderij en zwembad
lijstje:
speelwrak De Piraat, Oudeschild
Sommeltjespad, De Koog
Ecomare, De Koog
speelboerderij, Den Hoorn
wat leuk, daar ga ik dus ook heen! Ben heen benieuwd! Het ziet er in iedere geval erg leuk uit.
kuzzz
Elk jaar is er een catamaran race om het eiland! Als je er bent op die dag zou ik daar zeker heen gaan!
En neem oud brood mee voor op de boot! De meeuwen eten het echt uit je hand en mijn kinderen vonden het fantastisch om die grote vogels te voeren!
Met de oudste heb ik toen een boottocht gemaakt om naar de zeehonden te kijken en garnalen te vangen… Je gaat dan op zo’n vissersbootje mee… De schipper legde ook uit wat er opgevist was…
En het is al genoemd… Het Sommeltjespad… Mijn oudste zat er helemaal in en wilde 's nachts terug om te kijken of de Sommeltjes weer tot leven waren gekomen…
Ecomare.
Mijn kinderen vonden het helemaal fantastisch!
brood meenemen voor op het pont, goed idee!!!
heel veel plezier daar! Is leuk Texel!
één ding: ga NIET!!! naar de speelboerderij in Den Hoorn!!
WIj zijn er geweest en je weet niet wat je ziet. De speeltoestellen zouden in Roemenië nog afgekeurd worden echt waar, zo slecht onderhouden allemaal! Roestig, uit het jaar nul. De hokken zien er niet uit, er lag ergens bovenop een hok gewoon een dooie kip! het ballenbad hebben we toen maar niet eens uitgeprobeerd :sick:
En…dan vragen ze wél 3,50 toegang! Niet te geloven :naughty: we hebben er nog over nagedacht een klacht ofzo in te dienen bij de vvv. Niet meer gedaan. Maar ka er zo jou wel mee helpen
groetjes!
De haven in Oudeschild is sowieso heel erg leuk om een dagje door te brengen.
Het Juttersmuseum is daar ook en je kunt met (vissers)bootjes mee.
In Den Burg is altijd een grote markt/braderie. Je kunt daar de kerktoren beklimmen. Is heel leuk voor de oudste.
Paardrijden…
Er is genoeg te doen op Texel…
Veel plezier…
Liefs,
Noortje