wat is leuk om te spelen met water? (geen waterbaan)

Ik heb vorig jaar op de camping een vulkaan gezien, die water spuit.

Er moet water in, en dan loopt er een bepaalde tijd af, telkens weer wisselend, en dan spuit het ding een pets water uit.

Enorm leuk, de uitdaging is leuk, en het kost niet teveel water.



Wat het kost, en waar je het kan kopen, geen idee.

@Nefarious wrote:

Of 2 oude vispompen in het kinder badje buiten. Bubbles en pingpong balletjes :thumbup:


Vispompen?? :think:



Ik heb afgelopen week een enorme bak (we hebben een metalen bak van 1m x 1m x 10 cm (hoog) die we gebruiken om onder de vuurkorf te zetten, zodat de gloeiende brokken het steigerhout niet beschadigen) gevuld met water en er allerhande zooi in gegooid. Lege spuitfles, 3 trechters in verschillende maten (groot succes!), lege spa-flesjes, stapelbekers, zand/watermolentjes, spuitpistool, gietertjes) in gelegd.

Ze hebben er heerlijk mee zitten spelen en klooien, 't was een genot!

Ik heb vooraf gezegd dat ik hem maar 1x per dag vul en niet vaker, dus als ze gietertjes water eruit gaan halen en de tuin gaan besproeien, dat het dan snel klaar is.

Ik heb het dus helemaal gevonden!!



Heb er trouwens bij de action nog wat bij gekocht.

Twee katapultjes met een zacht stoffen balletje dat je eerst nat kunt maken en dan kunt schieten. En een setje fluitjes die je kunt vullen met water. Hoe verder je ze vult, hoe hoger de fluittoon. Wordt het weer mooi weer, dan heb ik die dingen als verrassing erbij!

die fluitjes kun je ook niet vullen en dan je kindje dieper laten blazen richting het water en weer terug omhoog, erg leuk!

ook leuk voor de watervrijheid zeg maar :angel: Alys gebruikt die in bad wel.

@annette77 wrote:

die fluitjes kun je ook niet vullen en dan je kindje dieper laten blazen richting het water en weer terug omhoog, erg leuk!

ook leuk voor de watervrijheid zeg maar :angel: Alys gebruikt die in bad wel.


:think: :think: Ik snap geloof ik niet helemaal wat je bedoelt.

Bedoel je als een soort luchtreservoir ofzo? Dat je een soort eigen klein “duikflesje” maakt?

Nu moet ik zeggen dat die twee van mij ERRUG watervrij zijn hoor! :lol: :thumbup:

nee gewoon de fluit in bad houden en dan terwijl je blaast de fluit hoger en lager doen, dus dan gaat het gezicht steeds verder naar het water toe zeg maar.

alys ook hoor, maar ze vind het toch wel errug leuk :angel:

Dank je voor de tip, we gaan het eens uitproberen!