Wat is leuk om te doen met een dreumes?

Onze dreumes is nu bijna twee en het leek me leuk om met haar iets te gaan doen en ik zag dat de ouder&kind gym hier in het dorp op mijn vrije ochtend is!

Ik twee keer voor een dichte deur gestaan, blijkt dat ze er mee gestopt zijn ivm te weinig animo…

En er was al zo weinig keuze, aangezien ik op ma/wo/vr werk:

• O&K gym andere plaats -> vrijdagochtend
  • O&K gym andere plaats -> donderdagmiddag om 14uur (tijdens middagslapen)
  • zwemmen eigen plaats -> vrijdagochtend
  • zwemmen andere plaats -> zondagochtend om 9uur (gaap)

Wie heeft er nog andere leuke ideeen die je met een dreumes van bijna 2 kan gaan doen? Anders ga ik denk ik maar voor een abbonement bij het speelparadijs, maar het leek me zo leuk om iets samen met haar te gaan doen!

Wij gaan altijd om de week zwemmen, en in het weekend dat we niet zwemmen gaan we meestal naar een kinderboerderij/speeltuin/speelparadijs.

Euhm naar een boerderij, koeien schaapjes kijken. En konijntjes aaien etc. Melk proeven.

Boswandeling.

Eendjes voeren in het park ofzo.

We wandelen vaak naar de geitjes / hertjes, ongeveer 1x per maand naar de dierentuin en speelparadijs, bij thuis of bij vrienden poezen, honden, konijnen, paardjes aaien etc, dus wat dat betreft doen we wel veel, maar wilde iets echt met haar doen :wink: Ze is een hele ondernemende klimklauter, dus vandaar dat gym me zo leuk leek :wink:

Om de week of 1 keer per maand zwemmen is natuurlijk ook een optie, dan hoeven we niet elke zondag zo vroeg op pad 8) Is er dan altijd begeleiding bij met wat voor oefeningen je kan doen met je kind? Of is het meer vrijzwemmen?

Ik vind de zwemlesjes toch niet echt de moeite waard hoor, gewoon lekker zelf zingen enzo met je kleine in het water.

Of yoga, dat is ook erg leuk! Misschien is dat wel bij jou in de buurt.

Zwemmen! Verder kinderboerderij, speelparadijs ook leuk. Muziek en dans dingen, afhankelijk van wat er bij je in de buurt wordt georganiseerd natuurlijk.

Mocht je in de buurt wonen van Amsterdam, dan ook eens naar het kindertheater - de Toverknol heeft elke maand een andere voorstelling. We zijn er afgelopen zaterdag geweest, echt zooooo leuk! Lotte heeft het er nog over (Mama… die prinses had echt een dikke bips he! en dan heel hard lachen :wink: ) Maar ook Nikki van 1 1/2 heeft het al echt naar haar zin gehad.

Wij wonen in Drenthe, dus daar heb je wat minder van dat soort activiteiten, maar laatst in de bieb naar de Wiebelbiebelboogie voorleesochtend geweest en voor volgende week staat het peuteruurtje op de kalender, eens kijken wat dat is!

Maar het is wel een goede tip om bij de gewone theaters (3 in de buurt) eens te kijken of ze wat aanbieden voor kleine kids! Ik heb laatst idd al gezien dat ze ondanks dat ze met 1,5 nog niet zo mee kunnen doen er wel al heel veel lol aan hebben :mrgreen:

Ik vind kindertheater voor zo jong niet echt geslaagd, als ik eerlijk ben… is misschien beter als ze wat ouder zijn? Of klimt alleen mijn zoon het podium op en trekt alleen mijn zoon snoeren uit elkaar?

Wij doen peutergym, dat is heel erg leuk… kun je niet die ene donderdag het middagslaapje verplaatsen en toch naar dat O&K-gym gaan?

Verplaatsen? Als het om 14uur is? Na die tijd is het al veel te laat en tegen de tijd dat ze er dan uit komt kan ze er bijna weer in en voor de tijd zou ik haar om half 11 op bed moeten leggen?

En aangezien de tweede over een paar maand ook een middagslaapje zal hebben (en het nog veel harder nodig heeft) heeft het niet mijn voorkeur.

Kindertheater zijn we nog niet geweest, alleen voorleesmiddag / poppenkast. Dus geen ervaring met snoeren, maar vanaf 2 jaar wil ik het toch zeker met Y gaan doen (maar niet elke week :wink: )

Yoga heb ik trouwens nog nooit naar gekeken, zal eens googlen!

Zit toch te denken om een abbo te nemen bij het speelparadijs (betaal je voor bepaalde ochtenden alleen voor lopende kids 0-4jr).

@D. wrote:

Ik vind kindertheater voor zo jong niet echt geslaagd, als ik eerlijk ben… is misschien beter als ze wat ouder zijn? Of klimt alleen mijn zoon het podium op en trekt alleen mijn zoon snoeren uit elkaar?

oeh, he-le-maal niet mee eens (en dat werd eens tijd!)

Er wordt echt heel veel theater ontwikkeld speciaal voor kleintjes, zie bv 2turven festival. Ik ga met nano sinds ie 2 is best met enige regelmaat naar het theater en dat is hier echt een groot succes. Als je aan hem vraagt; wat zullen we vandaag voor iets leuks doen, wordt het theater vaak meteen genoemd.
Het is wel slim naar voorstellingen te gaan die gemaakt zijn voor zulke jonge kindjes, dan zijn de acteurs er ook op ingespeeld dat kinderen niet de hele tijd stil zijn en zelfs het podium op komen lopen en zo.

Ja joh, er zijn zoveel leuke voorstellingen voor hele kleintjes.

Ik vind het wel echt uitermate irritant als ik bij een 4 of 6 plus voorstelling zit en er zitten ouders met peuters (die natuurlijk toch een stuk minder goed stil zijn/zitten als kleuters). Dat zou ik dus echt nooit doen, dat vind ik gewoon niet netjes. Maar google idd es op 2 theater oid, daar vind je wel wat leuks!

De Toverknol in Amsterdam is juist speciaal voor kinderen van 1 tot 4 jaar. Als je binnenkomt hangen er allemaal verkleedkleren en nadat iedereen die wil zich een een pakje heeft gehesen kan de pret beginnen. Lotte liep tijdens de voorstelling ook gewoon rond, samen met nog meer andere kindjes. Mag gewoon, geen probleem. Het is heel klein opgezet en echt reuze gezellig. Snoeren liggen er niet dus dat kan ook geen gevaar opleveren en het “podium” is op dezelfde hoogte als waar de banken staan.

Nee hoor, kindertheater vanaf 1 1/2 hoeft echt geen probleem te zijn :thumbup:

@santos_05 wrote:

Verplaatsen? Als het om 14uur is? Na die tijd is het al veel te laat en tegen de tijd dat ze er dan uit komt kan ze er bijna weer in en voor de tijd zou ik haar om half 11 op bed moeten leggen?

Ik was aan het meedenken, je lijkt wel een beetje, uh, defensief ofzo :shifty: Was goed bedoeld.

Oh, ik was afgelopen zomer met Joas bij kindertheater en dat liep niet helemaal leuk, ik zal het nog eens proberen dan. Ik weet overigens dat er hele leuke dingen worden gemaakt, maar mijn zoon was daar - toen - nog niet aan toe. Wie weet nu wel.

Zijn er geen ochtenden dat je evt zelf kunt gaan zwemmen? Geloof me het stikt er om half 10/10 uur echt niet van de tieners (mits het geen vakantie is dan 8) ) dus de kans is groot dat je heerlijk rustig kunt zwemmen. En als je toch ideetjes wilt wat voor een liedjes etc je kunt doen toch een keer je zondagochtend opofferen als inspiratie? :angel:

Casper vind het zwemmen op welke manier ik dat ook doe heerlijk. :inlove: En daarna slaapt hij extra lang…kan ik eens mijn ramen lappen bv :oops:

@D. wrote:

@santos_05 wrote:

Ik was aan het meedenken, je lijkt wel een beetje, uh, defensief ofzo :shifty: Was goed bedoeld.

Was niet defensief bedoelt hoor, alleen misschien niet echt handig verwoord :-*

Wij zwemmen elke woensdag ochtend van 10 tot half 11. (Gaan al eerder het zwembad in)

Verder doen we eigenlijk niets. Soms een peuterochtend in Ballorig.

Maar hier heb je ook peutermuziek les. Lijkt me ook erg leuk! Misschien is er zoiets bij jou in de buurt?

Zodra het weer het toelaat ga ik met de kids naar het speeltuintje achter op ons plein. Kunnen ze lekker op de wip, van de glijbaan of gewoon rond rennen. Als er andere kinderen uit de buurt zijn, spelen ze ook wel eens daarmee. Vanmiddag ook nog een klein uutje met ze buiten geweest. Vinden ze geweldig.

Of even een wandelingetje naar het park met het oude brood. Gezellig de eendjes voeren.

weet niet waar in Drenthe je woont?

Hier is het met tijden baby/peuterzwemmen ook niet handig gedaan… dat is om half 12… en als het om je oudste gaat geen probleem, maar ik heb schoolgaande kids, dus dat wordt hem niet.

Vind ik ook zo jammer, maar het is niet anders.

Ga nog wel even bij een ander zwembad kijken, want heb met de oudste 2 ook gezwommen en is zo leuk om te doen :thumbup: