wat is leuk in Drenthe?

Wij gaan op vakantie naar vakantiestad oranje,

en heb me even verdiept in wat er daar in de buurt allemaal te doen is.

Ookal zal het park, speelstad en zwembad ook al voor genoeg vertier zorgen hoor.

Maar er is dus zoveel…en we kunnen niet alles. Dus zullen we moeten kiezen.

We gaan zowiezo naar dierenpark Emmen omdat we vrijkaartjes hebben,

maar verder zullen we keuzes moeten maken.

Dus wie kent kabouterland in exloo, verkeersstad assen, en pretpark drouwenerzand? Is het leuk voor de kinderen, de moeite van de entreeprijs waard? Wat is een hele dag vermak, en war ga je naar toe voor een paar uurtjes?

En zijn er nog ideeën of tips van iemand voor daar in de omgeving?

drouwenerzand is zeker een aanrader je kunt hier goed een dag rond brengen maar je zou ook kunnen kiezen voor een flitsbezoek van 3 tot sluitings tijd dan is de intree ook goedkoper en je kunt gelijk avond eten :lol:

je zou het dan kunnen combineren met een bezoekje aan het boomkroonpad een mooi bos waar je in de boomtoppen kunt wandelen een loopbrug gebouwt door de toppen van het bos.



verkeerspark assen is wel leuk maar zelf persoonlijk is deze leuker voor oudere kinderen jaar of 8 a 9.



kabouterland exloo is ook heel leuk op dinsdags is hier tegen over elke vakantie week een leuke gezellige markt en tegen de eind van de middag kun je de schaapshedder met de kudde zien aan komen die weer terug keert van de weide na de stal.

wel is kabouterland niet heel groot!



plopsa land in coevorden dit is ook niet heel erg ver weg.



sprookjeshof zuidlaren is ook super leuk groot speeltuin, indoor speeltuin, kinderboerderij en je kunt hierbij een rondvaat maken met de boot over het zuidlaarder meer.



speelstad oranje is leuk bij slecht weer.

zwembad is dan denk ik de Smelt eh De Bonte Wever in Assen?

Geloof dat je daar tenminste kaartjes voor erbij krijgt?



Denk dat voor deze leeftijd Sprookjeshof leuker is als Drouwenerzand.

Kabouterland zijn wij 1x geweest en was leuk, maar vooral met goed / droog weer. Wij hadden toen mega plensbui en daarna waren de speeltuintjes ook niet meer eh toegankelijk. Onze kids zijn niet vies van een beetje troep, maar die wilden er niet meer in spelen :wink: .

Sprookjeshof heeft dan meer vertier met slecht weer.



Verkeerspark Assen is zeker voor jullie jongste nog niet leuk, ze zal namelijk nog niet bij de trappers van de autootjes kunnen :slight_smile: . De oudste zal het wel kunnen denk ik, maar best zwaar nog zo’n autootje. Zou ik idd bewaren voor over een paar jaar.



Dierentuin is idd leuk.

Op vrijdag(ochtend) is er (een leuke) markt in Emmen en sowieso wel een leuk centrum. Als van het ene deel naar het andere loopt van de dierentuin kom je ook door het centrum heen.



Verder is er genoeg aan wandelgebied in de omgeving te vinden.

Kabouterland in Exloo zijn wij een paar maand geleden nog geweest, maar vind het geen aanrader…

Het was er vies, erg rommelig en de spullen slecht onderhouden. Daar zou ik niet zo snel weer heen gaan.



Voor de rest sluit ik me bij de anderen aan :thumbup:

Wij zijn vanmiddag weer even in Drouwenerzand geweest met een Bliksembezoek Dan heb je entree van 15:00-18:00 incl. eten en drinken (onbeperkt soep, vers fruit, drinken, patat, broodjes hamburger, frikandel, kroket en ijs voor € 6,50. Zeer de moeite waard.



Zeker op een wat druilerige middag vonden wij het vandaag goed te doen. niet te druk, alles schoon en korte wachtrijen.



En 3 uurtjes in lang zat! Gauw om kwart voor 6 nog een rondje patat gehaald en moe maar voldaan huiswaarts gekeerd.

Hier heb ik pas een aantal dingen voor opgeschreven… :think: Even zoeken…

Ja, Gevonden!



@crien wrote:

Ja Drenthe is leuk (en rustig)!



Dagje naar:

openluchtmuseum van ellert en brammert in schoonoort gaan, is een aanrader, ben er zelf ook geweest, erg leuk! :thumbup:

hunebedden bezoeken; er zit een hunebedcentrum in borger

sterrenwacht dwingeloo (planteron cinedrome)

plopsaland in coevorden

kamp westerbork

de ruiner schaapskudde

nationaal park dwingelerveld

boomkroonpad





Dit is wat ik zelf zo kan bedenken of zelf gedaan heb (en ik woon er zelf niet eens!) Google nog maar een op vvv en drenthe en je komt nog meer leuke (actuele) dingen tegen!




En dit was het topic:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100600&sid=b6afe211d082e664b77474dfd2fd9780



(iemand moet mij toch eens uitleggen hoe je dat ‘Klikkerdeklik’ moet doen :mrgreen: )

@crien wrote:

Ja, Gevonden!



@crien wrote:
Ja Drenthe is leuk (en rustig)!



Dagje naar:

openluchtmuseum van ellert en brammert in schoonoort gaan, is een aanrader, ben er zelf ook geweest, erg leuk! :thumbup:

hunebedden bezoeken; er zit een hunebedcentrum in borger

sterrenwacht dwingeloo (planteron cinedrome)

plopsaland in coevorden

kamp westerbork

de ruiner schaapskudde

nationaal park dwingelerveld

boomkroonpad





Dit is wat ik zelf zo kan bedenken of zelf gedaan heb (en ik woon er zelf niet eens!) Google nog maar een op vvv en drenthe en je komt nog meer leuke (actuele) dingen tegen!




En dit was het topic:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=100600&sid=b6afe211d082e664b77474dfd2fd9780



(iemand moet mij toch eens uitleggen hoe je dat ‘Klikkerdeklik’ moet doen :mrgreen: )




klikerdeklik, of een andere tekst



OT



Drenthe, wij zij er in mei geweest 2 daagjes veels te kort.

Wij zaten in Gees (Coevorden) en zijn naar dierenpark Emmen geweest en de tweede dag door de omgeving gewandeld, was super slecht weer helaas.



Maar we willen snel weer terug, Drenthe is zo mooi :inlove:

Kabouter land in exloo vindt ik ook geen aanrader, het verkeerspark daar is je jongste echt nog te klein voor en dat is dan wel sneu



De rest zijn zeker aanraders!!

Er is in Emmen inderdaad op vrijdag markt, maar in de zomer is er elke dinsdag vlindermarkt. Een combinatie van rommelmarkt en braderie. Erg leuk, vooral de rommel :mrgreen: :thumbup:

@mamma van sharondenise wrote:

@crien wrote:




(iemand moet mij toch eens uitleggen hoe je dat ‘Klikkerdeklik’ moet doen :mrgreen: )




klikerdeklik, of een andere tekst



OT

Maar we willen snel weer terug, Drenthe is zo mooi :inlove:




NIET?! Zo simpel?! :oops: Senks :thumbup:







Ja, Drenthe is mooi. Vroeger kwamen we er vaak, met een groep vrienden. Toch maar weer eens naar toe, nu met de kids! 8)

Ik ben ook benieuwd wat er allemaal te doen is.

Drouwenerzand is een aanrader hoor :thumbup: Wij zijn hier woensdagmiddag nog geweest met een bliksembezoek…En als je jongste van 3 ook iets durft kan ze in genoeg dingen hoor…Onze zoon van 2 kan al in héél wat attracties… :slight_smile: Maar die is dan ook nergens bang voor :mrgreen:



Wat ook leuk is is in Schoonoord een huifkar huren voor 1, 2 of 3 uur…En dan ga je lekker het bos in…De paarden lopen zelf , die weten de weg keurig :thumbup: Toevallig werkt mijn moeder daar in de bediening zodoende… :lol:



Weet niet wanneer je gaat, maar nu is er op de dinsdag ook vlindermarkt in Emmen…Een zeer geslaagde markt .



Fijne vakantie alvast…

@lydia wrote:

Er is in Emmen inderdaad op vrijdag markt, maar in de zomer is er elke dinsdag vlindermarkt. Een combinatie van rommelmarkt en braderie. Erg leuk, vooral de rommel :mrgreen: :thumbup:




Oh sorry, lees nu pas dat het er al staat… :-*

Dat ding in schoonoord heet Rijmaaran.



Vlakbij zit ellert en brammert, een openluchtmuseum. Moet het wel droog weer zijn.

ja rijmaaran, dat ken ik nog wel van vroger dat we daar op jeugdkamp gingen, je rijdt een bepaalde route met de paarden maar wij wilden kijken of het ook anders kon, dat paard ging echt niet een andere kant op :lol:

Even op de site van Nationaal Park Dwingelderveld kijken,

ze organiseren daar heel wat in de zomervakantie!

Vorig jaar was het “vissen” een grote hit!

In Hardenberg viert Sesamstraat deze zomer feest. Parades, voorstellingen en een tentoonstelling. Net niet Drenthe, maar ik heb het er toch maar even bijgezet.



Plopsaland vinden de kinderen hier niet zoveel aan. Weinig zelf te doen, voornamelijk zitten en dat gaat toch wel vervelen bij ze (gelukkig maar).



Boomkroonpad zelf vinden ze niets aan, maar daar is ook een speelbos waar je met takken kunt slepen, klimmen, hutten bouwen en met water kunt spelen. Er is ook een leuke wandelroute. Leuk met mooi weer.



Sprookjeshof vinden ze hier geweldig. Ook leuk als het weer wat tegen zit (groot indoorgebeuren erbij).



Drouwenerzand vond ik vroeger heel leuk maar nu vind ik het helemaal niks meer. Veels te druk.



Dierentuin Emmen zijn we wekelijks, maar het blijft leuk. Ook leuk om te spelen en met minder weer is er ook nog een indoor speel en klimgebeuren in het andere gedeelte van de dierentuin.



Attractiepark Duinen Zathe is ook best leuk. Niet zo massaal.



En net buiten Drenthe in Friesland bij Leek is Landgoed Nienoord nog leuk.



Voor veel hier wellicht nog niet interessant, maar voor degenen waarvan de jongste 5 jaar is … Klimpark Outdoor Grolloo is erg leuk.

En het Miramar museum in Vledder, is dat leuk voor kids?

Jemig, wat een reacies, en wat veel tips en ideeën!

Dank jullie wel.

Ik ben morgen druk met jullie ideeën te inventariseren en bekijken wat ons de leukste dingen lijken.

Alles doen redden we toch niet.

Maar wat zitten er veel pretparken in de omgeving zeg, jeminee!!