Wat is lekker bij Goulash

Hallo,

Ik heb een lekkere goulash recept gekregen van een vriend uit Tjechie.

Hun eten dat met dumblings(soort brood maar is geen brood)Ik heb het hier al eens gehad met ciabatta was ook wel lekker.

Maar het kan toch ook wel met aardappels en groente :think:

Maar welke groente is er lekker bij??

Esmie

hier standaard met rijst en diepvrieserwtjes

Frietjes !! :mrgreen:

en hier vaak met snijboontjes, doperwtjes

rijst, of gekookte aardappels

@mamy wrote:

hier standaard met rijst en diepvrieserwtjes

Same here.

Groente zit toch al in de goelash (uien, paprika ed)? Ik eet er meestal aardappels of rijst bij. Of ik maak er soep van met brood erbij

hier frisse salade en brood of rijst… :drool:

Ik heb er aardappels en boontjes bij gehad.Maar ik ga toch lieverr voor de ciabatta en ui erbij hoor.

Bedankt voor jullie antwoorden

lekkerste vind ik met rijst

Rijst en brood

maar het allerlekkerste zijn toch wel frietjes :drool:

Wij eten bij dat soort ‘prutjes’ meestal rijst. :drool:

Voor mij alleen óf knödels óf brood(iets in de trant van stokbrood/ciabatta…), óf een enkele keer met gekookte aardappels, maar ik maak dan ook een Oostenrijkse versie van de Gulasch en daar past echt geen rijst oid. bij :silenced:

Witte rijst en groente zit al in de goulash

Denk dat dit toch een beetje een andere goulash is want hier zitten alleen maar vlees en uien in.Hij komt uit Tsjechie.

@esmie wrote:

Denk dat dit toch een beetje een andere goulash is want hier zitten alleen maar vlees en uien in.Hij komt uit Tsjechie.

Is het bijna evenveel vlees als uien? En dan nog veel paprikapoeder, knoflook en karwijzaad? Dan lijkt ie misschien erg op deze Wiener Saftgulasch (klik voor een plaatje) en daar zou ik niets anders bij doen dan wat ik eerder al zei. Uien zijn natuurlijk ook een soort groente :wink: en mocht je het gevoel hebben dat je meer groente toe wil voegen: een groene sla erbij of een groentesoepje vooraf zijn altijd goed :wink:

Ja er zitten ook erg veel uien in :slight_smile: en ook de kruiden komijn,paprikapoeder(gewone en pikant) en nog marjolein en knoflook idd. Rijst lijkt me hier ook niet lekker bij. Ik hou het gewoon bij de ciabatta en een dun gesneden rauw uitje erbij :drool:

@esmie wrote:

Is het geen hachee dan??? :think:

knödels of patatjes :drool: