Wat is jullie gemiddelde gasverbruik?

Omdat wij door ons tochtige huis veel stookkosten hebben, wil ik eigenlijk wel eens weten wat bij jullie het gemiddelde verbruik is.

Hoe laag wij de temp ook houden in de woonkamer (boven staat alles uit) de cv blijft eigenlijk voortdurend aan slaan en lang lopen :?

We gaan maandag sowieso contact opnemen met de woningbouw om te kijken wat de mogelijkheden zijn om onze stookkosten wat te drukken.

Wij verbruiken gemiddeld 950 m3 per jaar. (vrij laag, maar stroom daarentegen gemiddeld 4800 kWh)

Maar hou je niet vast aan gemiddelde hoor. een gemiddeld verbruik bestaat helemaal niet. Ieder huis is anders, iedereen die daar in leeft is anders, doet anders, leeft anders.

Ik woon in een huis waar er meer van zijn hier. Supergoed geïsoleerd, maar als ik vergelijk met de gezinnen om me heen die zo op het oog in het zelfde huis evenveel zouden moeten verbruiken…is dat dus niet zo.

Wat is jullie gasverbruik dan Rivella ?

Wij hebben het afgelopen jaar ruim 1900m3 gas verstookt. Veel dus! Maar wij hebben ook een tochtig huis, een 2-1kap uit de jaren 60. En de we douchen allemaal iedere dag, maar sinds we de afrekening van Essent hebben gehad, gaan de kinderen nu om de dag in bad, de andere dag uitgebreid wassen bij de wastafel :thumbup:

En we proberen meer hout te stoken in de houtkachel. En als deze lekker op temperatuur is, zet ik hier ook wel eens een pan eten op, scheelt ook gas :angel:

Veredr is de zolder slechts deels geisoleerd. Ook dit moeten we dit jaar verder afmaken.

Ons jaarverbruik was vorig jaar 2186 m³

op zich redelijk gemiddeld geloof ik maar het moet echt omlaag, ik heb geen zin om volgend jaar weer bij te betalen.

Nee dat vonden wij ook niet leuk! Wij moesten 500 euro bijbetalen. Ik heb maar even gebeld of het in 2 keer mocht. Anders werd het na 14 dagen in 1 keer van de rekening geschreven. Beetje gortig…

Ik neem aan dat je al met tochtstrippen in de weer bent geweest ? Dubbel glas ? Dak isolatie ? Vloerisolatie ?

@Karin2 wrote:

Ik neem aan dat je al met tochtstrippen in de weer bent geweest ? Dubbel glas ? Dak isolatie ? Vloerisolatie ?

hihihi tochtstrips wel, alleen onder voordeur gaapt het zo erg dat daar geen oplossong voor is, ja we leggen er handdoeken voor :roll:

Dubbelglas krijgen we pas in 2013 :wall: , we hebben wel pas dakisolatie gekregen, vloerisolatie zit er niet in want we zitten in de schuldsanering, dus zulke uitgaven kunnen we niet doen helaas.

Vragen we het eerder aan de woningbouw dan gaat onze huur omhoog :?

Gierige woningbouwverenigingen ook, je zou ze wat! :evil: :evil:

In dit huis waar ik nu woon weet ik het nog niet maar in mn ander huis een hoekhuis was mn gasverbruik rond de 1250-1300 m3. Denk dat we nu minder verbruiken omdat ik nu een tussenwoning heb.

Elektrisch is meestal rond de 1400-1500.

1400m3, heb net even gekeken…

Hebben sinds een half jaar dubbelglas boven, beneden hebben we het al…

gr patricia

+/- 3000m3. Wij hebben een groot vrijstaand huis en ik ben heel veel thuis. boven staat alles zo veel als mogelijk uit behalve een uur voor het baderen/douchen gaat de radiator in de douche aan.

Wij hebben wel alles geisoleerd maar door onze woninginhoud en doordat we in buitengebied wonen.

We hebben ook nog een houtkachel die we zoveel als mogelijk stoken.

zonder kids was het ongeveer 2000m3.

Ik kan het niet helemaal nakijken (ja kan wel maar is wat ingewikkelt), wij hebben nl. gas in een gastank en die wordt 1 x per jaar gevult en er kan 3000 in dus vandaar het aantal. Helaas is dit gas wel veeeeeeel duurder dan “gewoon” gas.

Oja en wij koken ook op gas en ik kook veel.

natas

natas

2633 m3, ik heb het net even opgezocht.

Wij wonen in een rijtjeshuis maar wel op een hoek.

Vorig jaar hebben we een gaslek ontdekt bij de net nieuw gehangen ketel :wall: .

Dus ik denk dat het komend jaar wel iets lager zal zijn.

We hoefden gelukkig maar 68 euro bij te betalen.

Geen idee zou ik moeten opzoeken maar ik weet wel dat we 190, – terug krijgen van Essent en iets van 2, – voor water terug :dance:

Nou ik heb de woningbouw gebeld, er komt iig iemand kijken naar de voordeur, dat is wel ons grootste probleem, de deur tussen woonkamer en gang staat altijd open omdat we een grote gang hebben en daar ook de speeltafel van Chris hebben staan.

Eens kijken of het bedrijf wat komt kijken ons verder kan helpen.

Ver hebben wij ook gewoon een tussenwoning, alleen enkel glas, een houten vloer met kruipruimte daar onder.

Het houtwerk is nog redelijk, dus waarschijnlijk krijgen in 2013 alleen maar dubbelgls er in, gewoon met een extra latje er op gemept.

Ik hoop het niet want dit is best duur zo :wall:

En dit is nog wel ons droomhuisje, ach over een jaar of 10 hebben we het helemaal geïsoleerd en fijn omgebouwd zoals wij het willen :wink: