Wat is jullie advies ? Update 25-12-2007

Nou meiden heb jullie advies weer ns nodig :oops: :mrgreen: en hoop dat jullie me kunnen helpen :pray:



Ik zal eerst even vertellen waar t over gaat :

Ik moet straks in januari weer gaan werken en ik werk de ene week van 08.00 tot 12.00 en

moet dan om 7.15 de deur uit en ben om 12.30 weer bij t kdv om Fieke te gaan halen.

Die week drinkt Fieke de ochtendvoeding live bij mij en ga dan op mn werk kolven.

De andere week werk ik van 06.00 tot 12.00 en heeft Joost de zorg voor Fieke in de ochtend voordat

ze naar t kdv gaat.

Nu komt t probleem. Ik denk dat ik niet genoeg gekolfd ga krijgen om de ene week 1 voeding bijelkaar

te krijgen en de andere week 2 voedingen. Ik kolf nu avonds 2,5 uur na de laatste voeding

om 20.00 en moet dan met spray in de aanslag zo mn best doen voor 60 a 70 cc dat

jullie wel begrijpen dat ik er n hard hoofd in heb.



Nu heb ik vanmorgen de lk gebeld en die zegt dat ik Fieke in mn vroege dienst dan maar gewoon

om 05.00 moet aanleggen e dan op mn werk moet kolven en alles wat ik er dan uitkrijg, ook al is t maar

60 cc, haar moet laten geven en dat ze daarna maar moet wachten totdat ik er ben.

Vind dat nou niet heel erg vriendelijk voor Fieke maar ook niet voor de meiden op t kdv.



Ik wil liever iet met kv gaan beginnen omdat Fieke n kma heeft en ik iet die darmen onnodig

in de war wil schoppen en il wil ook liever nog wat langer wachten met n fruithap geven ook voor haar darmen, maar

weet niet hoe ik dat moet gaan overbruggen dus mijn vraag :



a) hebben julli advies om de opbrengst te verhogen

b) nog andere adviezen met betrekking tot da de voedingstijden



Zie er wel heel erg tegenop om haar weg te gaan brengen en ben bang dat dat stress met zich

mee gaat brengen en probeer me dus nu al n beetje voor te bereiden zodat t niet al te rauw

op mn dak zal komen en dat we zolang mogelijk met de bv door kunnen gaan.



Meiden alvast bedankt voor jullie adviezen



Liefs Viola

Lieverd vergeet niet dat je straks I.P.V voeden kolft,nu kolf je ´erbij´ dan is 60/70cc niet zo gek.

Kolf maar eens je ochtend ( . )( . ) leeg…wedden dat Fieke dat niet in 1x op krijgt uit de fles?!

Meestal is dit het geval hoor…en sowieso is ipv voeden kolven écht anders dan tussendoor kolven!

:-* Sas

Ten eerste: stress is sowieso niet goed! Ik merkte dat als ik dacht ‘we zien het wel’, het eigenlijk automatisch beter ging. :-



Ten tweede: snap ik goed dat je nu in één kolfbeurt 60 a 70 cc kolft? En hoeveel is 1 voeding volgens Fieke?



Ik zou het zo doen: altijd voor je weg gaat voeden. Dan kolven op je werk, Fieke ondertussen gewoon op verzoek laten voeden. (Je hebt kans dat ze veel minder wil drinken, omdat het uit een fles toch niet zo fijn is als bij mama) Je kunt 's avonds en op vrije dagen minstens 1 keer kolven, zodat je spaart voor de volgende voedingen. Als je thuis bent kun je direct zelf weer voeden, dus om hoeveel voedingen gaat het ongeveer? Volgens mij is dat wel te overzien… :-




Misschien vind je hier (http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/afkolven_hoe_kolf_ik_genoeg_melk.html) nog tips om meer te kolven. Je kunt ook, als je echt wilt bikkelen, een paar regeldagen inlassen en extra kolfbeurten nemen. Er is dan meer vraag, waardoor je lichaam meer melk moet gaan produceren.



Tot slot: is het kdv in de buurt? Je zou nog kunnen vragen of je in nood heen en weer mag om zelf te voeden. Ook kun je daar een ijsblokzakje met mamamelk in de vriezer leggen. Ze kunnen dan een paar klontjes ontdooien om Fieke even een tijdje tevreden te houden, of als troost als niets anders meer werkt. Succes!!

Ik moet eerlijk zeggen dat het hier ook krap gaat hoor.



Wat wel goed werkt maar dat moet je vol kunnen houden, is dat ritme van het kolven aan blijven houden, ook als je vrij bent.

Eén keer per dag anderhalve uur na de voeding extra kolven, bijv. 's avonds nadat je even onder een warme douche hebt gestaan. Sprayen en dan kolven.

Dat is gewoon extra, maar dan heb je een “spaarpotje”.



Ik heb wel eens dat als ik thuis kom Lev nog niet aan zijn voeding toe is, en dat ik dan ga kolven. Op de een of andere manier gaat dat dan super.





Succes he!!!

@Biebels wrote:

Ten tweede: snap ik goed dat je nu in één kolfbeurt 60 a 70 cc kolft? En hoeveel is 1 voeding volgens Fieke?


Fieke zou nu volgens de berekening tussen de 150 en de 175 cc moeten zitten. Ze schommelt nog

heel erg tussen de 5 a 6 voedingen. Ze drinkt nu ongeveer tussen de 2,5 a 3 uur. Dan is 60 a 70 cc echt te weinig



@Biebels wrote:
Ik zou het zo doen: altijd voor je weg gaat voeden. Dan kolven op je werk, Fieke ondertussen gewoon op verzoek laten voeden. (Je hebt kans dat ze veel minder wil drinken, omdat het uit een fles toch niet zo fijn is als bij mama) Je kunt 's avonds en op vrije dagen minstens 1 keer kolven, zodat je spaart voor de volgende voedingen. Als je thuis bent kun je direct zelf weer voeden, dus om hoeveel voedingen gaat het ongeveer? Volgens mij is dat wel te overzien… :-*




Het gaat in de week van mn vroege dienst om 2 voedingen per dag en dan 5 dagen per week.

Ik werk 5 dagen en dan de ochtenden en de andere week van mn late dienst gaat t om 1 voeding.

Om Fieke nu om 5.00 wakker te gaan maken zie ik eigenlijk ook niet zo zitten, want dan gaat n

ritme ook helemaal weg. Ik heb haar nu 2 dagen wakker gemaakt om 7.30 en ze is me dan n

partij chagerijnig, want mevrouw is nog niet uitgeslapen.



@Biebels wrote:
Misschien vind je hier (http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/afkolven_hoe_kolf_ik_genoeg_melk.html) nog tips om meer te kolven. Je kunt ook, als je echt wilt bikkelen, een paar regeldagen inlassen en extra kolfbeurten nemen. Er is dan meer vraag, waardoor je lichaam meer melk moet gaan produceren.




Hier zou ik id ook kunnen gaan kijken om de productie te verhogen, maar heb niet t idee

dat Fieke te weinig krijgt, want ze groeit goed. Niet hard, maar wat ze groeien moet



@Biebels wrote:
Tot slot: is het kdv in de buurt? Je zou nog kunnen vragen of je in nood heen en weer mag om zelf te voeden. Ook kun je daar een ijsblokzakje met mamamelk in de vriezer leggen. Ze kunnen dan een paar klontjes ontdooien om Fieke even een tijdje tevreden te houden, of als troost als niets anders meer werkt. Succes!!




Om naar t kdv te rijden om te voeden zal niet echt gaan want werk 30 min van Fieke vandaan

en dan ben ik al mn kolfrecht kwijt en heb ws nog niet genoeg



@lydia wrote:


Wat wel goed werkt maar dat moet je vol kunnen houden, is dat ritme van het kolven aan blijven houden, ook als je vrij bent.

Eén keer per dag anderhalve uur na de voeding extra kolven, bijv. 's avonds nadat je even onder een warme douche hebt gestaan. Sprayen en dan kolven.

Dat is gewoon extra, maar dan heb je een “spaarpotje”.

Het nog kolven nadat Fieke dr laatste voeding gehad heeft wordt vor mijzelf ook heel krap.
Als zij de laatste heeft gehad om 20.00/20.30 en ik moet om 04.30 er al weer uit dan wil ik graag
vroeg naar bed.

Het is niet dat ik t niet wil laten slagen echt niet, maar ben zo ongerust dat t me niet gaat lukken.
Zouden jullie als t me niet zou lukken aanraden dan om over te gaan op n fruithap zodat
ze dan op t kdv fruit krijgt met t beetje wat ik gekolfd kan krijgen of overgaan op fv ?
Dat is iets wat ik echt echt niet wil, want wil ook heel graag n langvoedster worden, wnat vind t
zo knap van jullie en vind t zo gezellig met mn meisje.
Dat mensne me nu al vragen of dat t onderhand nog niet genoeg is geweest die wuif ik weg, want
t gaat me nog te lekker
Mn mopje is weer wakker dus ga haar maar eten geven :dance:

Liefs Viola

Weet je , wij zaten in een andere situatie. Xander weigerde de fles en drinkt nu nog steeds niet van harte uit de fles.



Op het KDV drinkt hij met moeite 200cc op een dag van 08.30 tot 17.30

Dit was in het begin echt maar 100cc… niet veel dus…

maar heb me er niet druk om gemaakt. Hij haalde het thuis wel weer in.

Nu stil aan gaat het steeds beter.

Je hebt kans dat Fieke ook veel minder op het kdv zal drinken dan live bij jou.

En je zult waarschijnlijk ook merken dat je straks meer gaat kolven omdat je echt een voeding afkolft en niet tussendoor. Dus je opbrengst zal wel vermeerderen denk ik



probeer je niet te druk te maken.

Biebels schreef:
Misschien vind je hier (http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/afkolven_hoe_kolf_ik_genoeg_melk.html) nog tips om meer te kolven. Je kunt ook, als je echt wilt bikkelen, een paar regeldagen inlassen en extra kolfbeurten nemen. Er is dan meer vraag, waardoor je lichaam meer melk moet gaan produceren.


Hier zou ik id ook kunnen gaan kijken om de productie te verhogen, maar heb niet t idee
dat Fieke te weinig krijgt, want ze groeit goed. Niet hard, maar wat ze groeien moet

Deze tip was ook niet om voor Fieke meer melk te produceren, maar om meer te kolven, dus NAAST wat Fieke zelf drinkt. Als je vaker om melk vraagt (met je kind óf met je kolf) gaat de productie ook omhoog. :wink:
Ik zou helemaal nog niet nadenken over bijvoeden, want het gaat gewoon helemaal goed komen! :-* Jij wordt ook langvoedster, let maar op!
Biebels schreef:
Ten tweede: snap ik goed dat je nu in één kolfbeurt 60 a 70 cc kolft? En hoeveel is 1 voeding volgens Fieke?

Fieke zou nu volgens de berekening tussen de 150 en de 175 cc moeten zitten. Ze schommelt nog
heel erg tussen de 5 a 6 voedingen. Ze drinkt nu ongeveer tussen de 2,5 a 3 uur. Dan is 60 a 70 cc echt te weinig
Volgens mij maak je hier een denkfoutje. :-* Als ik het goed begrijp kolf je nu buiten de voedingen om. Dat wil dus zeggen dat je 60 à 70 cc éxtra kolft per dag. Buiten wat Fieke drinkt om dus! Dat wil niet zeggen dat dat één hele voeding is, da's logisch. Als jij straks op je werk gaat kolven, kolf je wat Fieke eigenlijk zou drinken, en dat is meer dan die extra 60 cc.

Ik begrijp dat je Fieke niet wakker wilt maken om 5.00 uur, hier ook een kind dat daar helemaaaaal niet tegen kan. :wink: Maar je kunt nog wel voor je weg gaat even kolven, en 's ochtends heb je vaak veel meer melk dan 's avonds.

Nog een puntje om je van gedachten te laten veranderen (aldus positivo :mrgreen: ): je zegt nu dat het om 2 voedingen gaat, dan bedoel je ochtend en halverwege de ochtend? Het kan best zijn dat ze er maar één wil, en dat ze liever even op je wacht, omdat ze om 12.30 weer lekker bij jou kan drinken. Misschien is ze die tweede voeding wel tevreden met minder dan één voeding, en dan kan ze later bij jou inhalen. :inlove:

Nou, heel verhaal weer, ik weet niet of je er iets mee kunt. Het gaat helemaal goed komen hoor!!! :-*

Ik las dat je savonds 60cc kolft… Goh dat kreeg ik echt niet voor elkaar… Savonds was ik leeg…

Maar daarintegen smorgens na de eerste voeding kon ik altijd nog nakolven en dan kwam er meestal wel heel veel uit (200cc) dus had ik de melk voor de oppas zowat vers…



Misschien is het voor jou ook beter om smorgens te kolven… En savonds ook…



Als je bijvoorbeeld smorgens 100cc en dan savonds 60cc kolft heb je per dag 160cc… Dus een voeding… Dan zijn er 7 in de week…

De ene week heb je er 5 nodig en spaar je er dus 2, de andere week heb je er 10 nodig en kom je er dus 3 tekort maar dan met die 2 gespaarde erbij kom je er maar 1 tekort…

En waarschijnlijk ga je tijdens je werk ook nog extra er bovenop kolven op de tijden dat Fieke normaal drinkt…

Probleem opgelost :mrgreen:



gr patricia

Ik heb net met Joost overlegd en ik wil volgende week, hij is dan de hele week thuis, hem de hele

ochtend Fieke de fles laten geven zoals dat op t kdv zou gaan gebeuren om een te

kijken hoe dat dat gaat lopen en wat dan de kolfopbrengst gaat zijn.

Ik :pray: zo dat dat goed daat komen en dan zien we weer wel welke oplossing er moet komen

mocht t niet lukken. Ik ga er iig alles aan doen om t te laten slagen en weet zeker dat dat

met de hulp van Fieke gaat lukken :thumbup:

Jullie denken vast :eh:

Ik was vonmorgen heel vroeg wakker en t was 05.00 en dacht oke ik ga t gewoon doen.

Ben eruit gegaan om te kolven en zou dus net doen of ik vroege dienst had.

Ik heb 3 keer gekolfd, wat ik ook op mn werk zou doen.

Om 05.00 (200 cc), om 07.45 (80 cc) en om 10.15 (60 cc) :cry:

Ik zou zeggen niet genoeg. Vanmorgen heeft Fieke n fles op van 200 cc. Ik had dat ook wel verwacht, want

smorgens heeft ze altijd heel erg veel honger en ze was bij 200 cc ook pas tevreden.

De fles die ze op t kdv zou krijgen was 150 cc en ik zou dus vanmorgen maar net genoeg gekolfd hebben

voor de week van mn vroege dienst dus voor Joost n ochtendfles en voor t kdv in de loop van de morgen.

Ik zit nu natuurlijk ook nog met mn late dienst en dan kan ik qua tijd maar 1 keer kolven en

als t dan dus tussen de 60 a 80 cc zit kom ik er dus ook nog eens de helft te kort.



Ik weet dus nu niet meer wat ik doen moet. Ik krijg er geen druppel meer uit :think:

Ik weet t is 1e kerstdag en jullie zulle dit vandaag en morgen wel niet lezen en kan dus geen

advies vrwachten in deze dagen, maar hoop wel daarna van jullie advies te kunnen krijgen :wink:

Meiden alvast bedankt en hele fijne dagen mocht je dit toch nog lezen.



Liefs Viola

Dacht je dat ik een dag zonder mijn computertje kon? :wink:



Meid meid meid, ik vind wel dat je streng bent voor jezelf hoor! :naughty: :hug: Die cijfers van je kolfopbrengst zijn lang niet gek! Dat het niet is wat Fieke drinkt, dat kan kloppen. Uit een fles drinken gaat veel gemakkelijker, en het duurt wat langer voor de zuigbehoefte en honger gestild zijn. Daardoor is dat wat ze uit de fles drinkt (als het goed gaat) meer dan wat jij borst produceert!


Om 05.00 (200 cc), om 07.45 (80 cc) en om 10.15 (60 cc)
Ik zou zeggen niet genoeg. Vanmorgen heeft Fieke n fles op van 200 cc. Ik had dat ook wel verwacht, want
smorgens heeft ze altijd heel erg veel honger en ze was bij 200 cc ook pas tevreden.
De fles die ze op t kdv zou krijgen was 150 cc en ik zou dus vanmorgen maar net genoeg gekolfd hebben
voor de week van mn vroege dienst dus voor Joost n ochtendfles en voor t kdv in de loop van de morgen.

Ik maak hieruit op dat je gewoon genoeg kolft voor de voedingen die Fieke nodig heeft. Je hoeft ook niet meer te kolven, al zou dat wel handig zijn. Dat geeft je zelf namelijk een beetje lucht, het idee dat er altijd nog iets extra's is.

Ik zit nu natuurlijk ook nog met mn late dienst en dan kan ik qua tijd maar 1 keer kolven en
als t dan dus tussen de 60 a 80 cc zit kom ik er dus ook nog eens de helft te kort.

Als ik het goed begrijp krijgt Fieke de eerste voedingen dan gewoon van jou, en welke tijden kolf je dan? Ik zou namelijk zeggen dat alles dan gewoon opschuift. Die eerste grote kolfbeurt van 200 cc sla je dan over, omdat Fieke die zelf drinkt. De voeding daarna zal haar behoefte ook minder zijn, aangezien jij ook minder kolft. Denk je dat dit niet voldoende zal zijn voor de flessen?

Owww... ik kan me nog zo goed herinneren wat een stress dit bij mezelf opleverde. :? Dat maakte het niet beter! Maar naar mate ik meer kolfde, raakte ik er toch bedrevener in, en bleek dat alles gewoon klopte. Succes meid, enneh... wel genieten van de kerstdagen hoor!!! :-* :hug:

Ik zie t Bianca dat je niet zonder de computer kan :mrgreen: :lol:



Ik zal even t schema opschrijven

Vroege dienst ( Joost heeft dan Fieke )

Ik kolven om 05.00/ 07.30/ 10.00 en Fieke eet dan om 12.20 bij mij



Late dienst (Fieke drinkt bij mij de ochtendvoeding om 06.30)

Ik kolven om 10.00 en dan eet Fieke weer bij mij om 12.30 als ik terug ben.



Ik zie dus niet waar ik dan de juiste opbrengst vandaan moet gaan halen om Fieke genoeg mee te

geven voor op t kdv. Alle adviezen zijn welkom meiden dus alvast bedankt :wink:



Liefs Viola