Wat is jou lekkerste gehaktbal recept?

De kinderen hier zijn gek op gehaktbal of hamburger (zelfde, alleen plat :mrgreen:) Maar ik wil eigelijk ook wel eens wat andere kruidenmixen/samenstellingen proberen.

Hier gaat er nu standaard een gepureerde moes door van 1 ui, 2 tenen knoflook, 1 ei, zout, peper, tomatenketchup, koek en speculaaskruiden (flinke mespunt), nootmuskaat, chilipoeder, cayennepeper (mespunt), laurierbladpoeder (snufje) en vaak ook nog wat bieslook gesnipperd en 3 beschuiten die ik mee pureer.

Het gaat altijd schoon op hoor, daar niet van, is ook echt heerlijk. En door te pureren zaniken ze niet over ui en knoflook.

Maar hoe maken jullie je favoriete gehaktbal?

Hier doe ik er zo nu en dan ook een schep sambal doorheen, heerlijk! (verder dan peper, zout, ui, knoflook, ei, paprikapoeder, kerriepoeder en wat beschuit).

Wat ook erg lekker is, is een tomaatje in kleine stukjes snijden, knoflook, lente-uitje, beschuit. Maakte er altijd braaf balletjes van, maar gewoon de hele meuk zo in de pan roerbakken is ook erg lekker. Weet alleen het exacte recept niet meer :oops: ik doe altijd maar wat :wink:

Gehakt, gehaktkruiden,zout,mosterd,uien,paprika, tuinkruiden,maggie,paneermeel en een ei.

:drool:

Wij hebben vorig jaar herfst marokkaanse gehaktkruiden op de zwarte markt gekocht en die vinden we nog steeds erg lekker. Lekker pittig :drool:

Maar daar hebben we niet altijd zin in (ivm de sterke smaak), maak ook wel eens ‘hollandse’ gehaktballen.

Een zakje gehaktballen mix voor 500 gram gehakt, 1 ei en wat beschuit.

Heb ze ook wel eens zelf gemaakt met gehaktkruiden, uitje erdoor of andere kruiden, maar die vinden we niet zo lekker als de gehaktballen met zo’n zakje mix.

Hier altijd sambal.

Of kipkruiden :lol:

Pindakaas erdoor en een zakje nasigroenten (eerst geweld). Maar ik ga ook eens proberen wat hier geschreven is.

Klein scheutje ketjap is ook heerlijk.

kruidenmix doe ik niet aan :shifty:

Is zeg maar tegen mijn principes

Maar sambal en ketjap… hmm. dat lijkt me wel wat.

Hadden vanavond onze eigen burgers… had er 9, er zijn er nog 2 over… de kinderen wilden er nog 1… hahahah…

@alex wrote:

Klein scheutje ketjap is ook heerlijk.

:doh: owjaaa! Dat doe ik ook altijd door m’n eerste recept hierboven geschreven! Is zooo lekker :drool:

:drool: :drool: met mosterd lijkt me ook wel wat, ga ik binnenkort 'ns proberen!

@Cell wrote:

kruidenmix doe ik niet aan :shifty:

Is zeg maar tegen mijn principes

Ook tegen de mijnes, maar na veel geexperimenteer vinden we die toch het aller lekkerst, dan gaan de ballen tenminste op.

@Zeemeermin wrote:

De bal gehakt zoals Jonnie Boer van de Librije 'm maakt. Ik vind deze heerlijk!

500 gram mager runder gehakt

2 eetlepels Ketjap Manis

1 eetlepels grove mosterd

½ eetlepel zout

1 eetlepel Franse mosterd

1 theelepel cayennepeper

2 eieren

100 gram paneermeel (beschuiten kan ook)

1 pot vleesfond voor de jus

25 gram boter om de gehaktballen in aan te braden

Op een paar dingen na doe ik het precies hetzelfde.

Mosterd gewoon mosterd en een uitje en 2 verse knoflookteentjes erbij.

ik gebruik trouwens meestal half om half gehakt.

Ketjap doe ik er vaak doorheen heerlijk.

Soms wat mosterd (zaanse).

En vaak wat zonnebloempitjes en sesamzaadjes.

Ik maak eigenlijk nooit de zelfde gehaktballen en ze zijn altijd lekker.

Mijn man heeft een keer de culinaire bal (van topchef Ron Blaauw) geprobeerd na te maken, zaten 22 :shock: ingredienten in. En het was goed gedaan moet ik zeggen ,maar wel erg veel werk.

gehakt,paprikapoeder,ui en vegeta!(joegoslavisch kruid in een blauwe zak bij de toko/turk)

Kip gehakt, geroosterde fennel zaad, gedroogde basillicum/marjoram/oregano, knoflook poeder, witte peper, ei, en ritz crackers.

Oh, dan moet ik nadenken :lol: Ik doe dat op gevoel (of hoe m’n petje staat :mrgreen: )

-uitje

-5 spices

-chilisaus

-ketjap

-sesamzaadjes

Maar ik vind de kant-en-klare slagersgehaktballen van de c1000 ook wel eens lekker (en makkelijk :shifty: )

De bal gehakt zoals Jonnie Boer van de Librije 'm maakt. Ik vind deze heerlijk!

500 gram mager runder gehakt

2 eetlepels Ketjap Manis

1 eetlepels grove mosterd

½ eetlepel zout

1 eetlepel Franse mosterd

1 theelepel cayennepeper

2 eieren

100 gram paneermeel (beschuiten kan ook)

1 pot vleesfond voor de jus

25 gram boter om de gehaktballen in aan te braden