Wat is er mis met mij?

Nou even van te voren gezegd dat dit een klaagzang zal worden. :oops:



Om het kortweg uit te drukken voel ik me echt rotslecht de laatste tijd. Ik ben kwaad en geïrriteerd om het minste, heb slaapproblemen, kan om het minste beginnen huilen en het lijkt of ik gewoon in niets nog echte interesse heb. :?



Ik heb geen makkelijk jaar achter de rug (ben in januari mijn lievelingsjob kwijt geraakt, in mei verloor ik onze tweede zwangerschap met bloedarmoede tot gevolg en toch veel meer verdriet dan ik in eerste instantie dacht, contactbreuk ouders, mijn job opnieuw kwijt een dag voor mijn vaste contract)

Nu heb ik mijn lievelingsjob wel terug sinds verleden week maar ik voel me toch niet goed. Meer nog ik voel mij echt verschrikkelijk down. :cry:



Het lijkt of ik een enorme baksteen meedraag dat constant drukt op mijn middenrif, ik kan het eigenlijk niet goed uit drukken. :?



Zou dit met het afgelopen jaar te maken hebben? Ik hoop gewoon dat het snel betert want zo wil ik me dus het liefst niet voelen. :cry:

Meid, het klinkt alsof je een hele zware periode hebt gehad en nog en een flink dip hebt, of misschien een burn out/depressie?

ik kan uiteraard geen diagnose stellen, maar misschien is het zinvol om eens met je huisarts te praten?

zijn er verder genoeg mensen waar je je verhaal kwijt kunt?

veel sterkte!

Ik denk ook dat je met je huisarts contact op moet nemen… Wat je opnoemt klinkt als een depressie of tenminste depressieve klachten en dat is helemaal niet raar na wat je allemaal hebt meegemaakt :hug:

Klinkt als een hoop nare dingen en heel veel tegelijk/na elkaar. Dus een depressie zoals de voorgangers opperen is helemaal niet raar. Ik had hier ook van die opeenvolgende rot-toestanden en ben toen overspannen/depressief geraakt.



Ga er idd mee naar je huisarts. Vaak kun je bij hem al veel kwijt. En hij kan je doorsturen naar een goede psycholoog, psychotherapeut of een andere vorm van hulp, wat maar bij je past.



Je bent inderdaad niet alleen en het is niet gek. Ook al heb je op het moment prachtige dingen om dankbaar voor te zijn, je bent geen raar of slecht persoon dat je je nu zo voelt als dat je je voelt!

Gelukkig is er vaak wat aan te doen! Maar blijf er niet te lang zelf mee rondlopen!



Dikke knuffel!

:hug: :hug: :hug:

Ik raad je ook aan naar de ha te gaan. Die kan je hopelijk doorverwijzen naar de juiste hulpverlener :hug:

Meis allereerst een dikke :hug:

Ga eens naar de huisarts en leg hem hetzelfde gevoel uit als je hier doet.

Emmertje vol/ overspannen/ burnout/ depressie hoe je het noemen wil ik denk dat je er niet ver weg van zit danwel toch middenin.



Ga hulp voor jezelf vragen meis zodat het licht weer zonnig gaat schijnen en je verwerken kan wat er afgelopen jaar jullie/ jou is overkomen zodat je verder kunt :hug:

Wow erg veel te verwerken voor je kiezen.



Ik zou toch even langs de Ha gaan.

Sterkte

Tjee, dat is best veel voor één jaar… :hug:



Niet zo raar hoor, dat je dat niet trekt. Maar inderdaad wel even naar je huisarts, die kan je verder helpen. Je hoeft het echt niet zelf te doen! :-*



Sterkte ermee!

Ik zou zeggen verwen jezelf eens door naar een homeopaat/pate te gaan. Als de natuurdingetjes die je daar krijgt niet helpen, kun je altijd nog naar een huisarts. Een ha komt mijns inziens snel met antidepressiva aan. Wat misschien best helpt, maar wat een chemisch goedje blijft.



Heb er zelf superveel baat bij gehad in tijden van (te)veel moe. En ik ben echt geen zweverig type, integendeel! Ik werk juist in de huisartsenwereld en zou medicijnen pas kiezen als natuurproducten niet helpen.



Het idee is dat je lichaam waarschijnlijk uit z’n evenwicht is en dat kan vast hersteld worden.



En het fijne ervan: baat het niet dan schaadt het niet. Het kan je uit een negatief kringetje halen.



In mijn specifieke voorbeeld: naar homeo vanwege: moe, warrig, kort lontje, ronduit agressief voelen, meisjemeisjegedrag, niet kunnen genieten. Niet van man, niet van kindjes. Alles aanslag op energie. Na aantal weken korretjes en druppeltjes (ter stimulering van lever en hormoonhuishouding): energie verbeterd met 200%, daardoor rust ipv agressief, langere lont, daardoor blijer met mezelf, daardoor beter in staat om te kunnen praten over heftige periode (of schrijven in mijn geval). Voedingsadviezen gekregen (geen melkproducten bijv) en nou ja, hier werkte het indrukwekkend.