wat is een leuk spelletje voor een peuter / kleuter?

Lijkt me zo gezellig op spelletjes te doen met Lara. We hebben het aankleedspel van Dora, maar daar ben je snel mee uitgespeeld. En eindeloos domino spelen is het ook niet helemaal.

Dus vertel eens, wat zijn leuke, simpele spelletjes voor beginnertjes?

Dat spel met die kleurtjes die je op een stokje moet doen.

met een kleuren dobbelsteen.

Kleurentorentjes van jumbo heet het.

Jumbolino is ook een heel erg leuk spel.

met dobbelsteentje en puzzelstukjes.

Electro is ook leuk.

ok, de spellen waar nano momenteel veel mee speelt

erg leuk, ze moeten met dobbelstenen gooien en dwergen vinden die precies die kleurencombi aan hebben.

heel simpel spelletje, eigenlijk het ouderwetse oorlogje, of pakje-stapelen. Ideaal om het idee van een spel met regels en winnen en verliezen te leren.

kinder-variant van het in bepaalde kringen bekende en beruchte spel met de bel. Omstebeurt een kaart opleggen, liggen er twee clowntjes van zelfde kleur op tafel, dan mag er op de bel geslagen worden. Dat doet het goed bij peuters! Nano’s favoriet momenteel.

hebben we momenteel van de speelotheek. is vrij recht toe recht aan schijf draaien en dan poppetje naar die kleur zetten. Nano vindt het volgens mij vooral leuk omdat het onwijs groot is.

beetje vergelijkbaar met dwergenspel, maar dan overzichtelijker. (er staat op de doos voor 3,5 tot 6 maar door die overzichtelijkheid kan ik me niet echt voorstellen dat het echt geschikt is voor kindjes van 6 :think: maar goed, ik heb nog geen verstand van kinderen van 6)

alsjeblieft.

Elefun lijkt me wel leuk. Ik moet het zelf nog kopen.

kwartetten van nijntje vindt Kian ook geweldig.

Halli galli junior spelen wij ook veel

En dat onderste nijntje spel van Fiep is hier ook favo.

Verder spelen we graag memorie (met 16 kaartjes oid. dan maak ik het spel kleiner), kwartet (teletubbies of winnie the pooh), dora kaartspel en sesamstraat bingo.

Kwartet en memorie en domino.

Domino, is vooral de ouderwetse favoriet om zelf mee te spelen en kwartet leert hij heel veel van maar hij vindt het erg leuk.

Van de spelletjes van Fiep word ik erg enthousiast, na de vakantie nog eens shoppen!

natas

hier veel bambino loco, lotto van dora, memory gedaan toen hij jonger was.

vanaf zijn vierde ook electro, knibbel knabbel knuisje, de dierenheld van Diego en miniloco in huis

Bram is helemaal gek van zijn vissenspel. Zo simpel. Aan de hengeltjes zitten magneetjes…en daarmee lukt t m om de visjes te vangen. Trots komt ie laten zien wat er nu weer aan z’n hengeltje hangt. :inlove:

Anne heeft het oa prinsessenspel met de spiegel. De dobbelsteen gaat maar tot 3 en de prinsessen kunnen die kleine kinderen beter van naam dan wij ouders :inlove: . Hier een groot succes, sesamstraat bingo wordt hier ook gespeeld en jenga, domino, memory, onderuit etc.

zo hee! die ga ik bookmarken voor als er weer eens cadeautjes gekocht moeten worden!

de kleurentorentjes heb ik maar vast gekocht, die hadden we vroeger thuis ook, dus dat is wel leuk nostalgisch :inlove: .

Elefun is geweldig!!! Mijn dochter vindt dat echt het leukste spel op het moment…ze is 3 jr en 8 maanden oud!

Oh en wiebelboom van winnie the pooh! Soort toren van pizza…helemaal leuk als de poppetjes eraf vallen hahahaha