Wat is een gangbaar tarief voor een Nanny?

Als het allemaal doorgaat, zo ziet het er wel naar uit dan ga ik naast mijn werk in de thuiszorg ook nog wat uren als “Nanny” aan de slag :dance:

Ik ga dan onregelmatig oppassen op 1 meisje van 1, een jongen van 5 en een jongen van 8. Sem mag gezellig mee :thumbup: :inlove:



We gaan het via de officiele weg doen zodat hun ook recht hebben op subsidie. De jongens gaan natuurlijk ook naar school, dus ik zal vrij vaak alleen op het meisje hoeven te passen en de jongens s’middags pas uit school halen. (blijven over)

Naast het oppassen neem ik ook een deel van het huishouden voor mijn rekening, vooral de dagelijkse dingen, maar tussendoor ook de wat grotere klusjes. (ramen zemen hoeft niet gelukkig) :clap:



Verklaring goed gedrag is geloof ik wettelijk verplicht, maar dat is geen probleem. Heb ook al gelezen dat als ik er niet meer dan 3 dagen per week kom dan val het onder de regeling “huispersoneel” en dat houd in dat hun geen premies en loonbelasting hoeven te betalen, alleen bij mij gaat er natuurlijk inkomstenbelasting af, en loonheffingskorting krijg ik al bij mijn werk in de thuiszorg.



Weet iemand dingen/tips waar ik zelf aan moet denken? Ik ga dus bij hun thuis aan het werk.



-Wat is een gangbaar tarief? Ik zag op internet al tarieven vanaf 10,-

-Ze zijn ook bereid om me Km-vergoeding te betalen, maar kan ik dat beter apart laten betalen of bij het uurloon laten incalculeren? Vraag me af wat belastingtechnisch gezien voor mij het beste is? (woon-werk afstand is ongeveer 40km per dag.)

-De meeste bureau’s daar ben je automatisch extra verzekerd als we ons daar inschrijven heb ik al gezien, voor de auto heb ik al een inzittenden-verzekering…

-Wat moet ik zelf evt bewaren/bijhouden ivm belasting?



Kortom, ervaringen tips en ideeën zijn welkom!



P.s. ik heb geen EHBO diploma, maar ben gediplomeerd verzorgende, dus ben bekend met verzorging van wondjes, reanimatie en dat soort dingetjes.



Groetjes Natascha.



Het lijkt me in elk geval erg leuk :dance: En druk :mrgreen: Maar heb er zin in, en vind het super dat Sem mee kan, hij heeft al kennis gemaakt met het meisje van 1 en ze vonden elkaar ergg interessant :inlove:

Hoi Kes,



Ik heb ergens gelezen dat als je onder “huisperoneel” valt en je niet meer dan 2 dagen lees 16 uur pwk werkt, je bruto salaris nagenoeg netto uit kunt laten betalen. Even uitzoeken via belasting hoe het precies zit. Maar is bedoeld dat het voordeliger is voor beide kanten. Deze uren gelden per gezin waar je werkt. Dit is een vage herinnering van mij, dus wel even goed nakijken.



Veel plezier ermee.



Groetjes, Petri

Wij betaalden toen wij opvang in huis hadden, via een gastoudercentrale rond de 6 euro per uur, voor 1 kind. We hebben nu een gastouder buitenshuis en betalen haar 4 euro per uur.



Wij krijgen subsidie.



Als je op meerdere kindjes pas, wordt het tarief hoger maar niet verdubbeld of verdriedubbeld!

ik heb eens een link van iemand hier gekregen, zal ff zoeken

heb je hier wat aan?

@petri wrote:

Hoi Kes,



Ik heb ergens gelezen dat als je onder “huisperoneel” valt en je niet meer dan 2 dagen lees 16 uur pwk werkt, je bruto salaris nagenoeg netto uit kunt laten betalen. Even uitzoeken via belasting hoe het precies zit. Maar is bedoeld dat het voordeliger is voor beide kanten. Deze uren gelden per gezin waar je werkt. Dit is een vage herinnering van mij, dus wel even goed nakijken.



Veel plezier ermee.



Groetjes, Petri




Dit geldt toch niet als je het als ‘tweede baan’ hebt… de loonbelasting is dan hoger… toch???

Volgens mij mag je wel meerdere van die banen hebben, maar per baan niet meer dan 2 dagen dacht ik. Ik moest weel minimaal het minimum loon gaan betalen is me verteld.



Deze regeling viel onder huispersoneel, misschien moet je daaronder eens gaan zoeken bij de belasting.



Ik weet dat een aantal mensen hiervan gebruik maken die iemand in huis hebben voor aantal uren om hun thuiszorg te verlenen en via PGB betaald krijgen.



Laat het even helemaal goed uitpluizen voordat je een keuze maakt.



Succes Petri