Sinds de geboorte heeft Q. een vlek op de buik. Herkent iemand dit :think: ?
Het eerste wat bij mij te binnen schiet is een geboorte vlek? Ik heb zelf een soort gelijk vlekje op mijn voorhoofd gehad vanaf mijn geboorte. Op een aantal foto’s is het te zien en het is met der tijd vanzelf verdwenen.
Als je er niet zeker van bent, misschien toch even na vragen bij de huisarts.
Het lijkt op de vlekken die Amy heeft, een onschuldige Café au lait vlek dus!
NIET, IK HERHAAL NIETgaan googlen hierop je krijgt vreselijke dingen te lezen, maar dat is alleen in combinatie van een x aantal vlekken en andere symptomen te samen relevant
:think: Is het geen wijnvlek?
Die heeft Renzo in het klein boven zijn bilspleet die blijft ook…geen geboortevlek denk ik hoor die verdwijnen wel en een aardbeienvlek die verdwijnt ook maar daar lijkt dit ok niet op…
En ik dacht dat cafe au lait er anders uit zag :shifty:
Heb even op afbeeldingen van café-au-lait vlekken en wijnvlekken gegoogled. Het lijkt eigenlijk wel heel veel op zo’n café-au-lait vlek. Ik dacht ook dat wijnvlekken wat bobbelig/hoger dan de andere huid was :think: .
Café-au-lait vlek:
Wijnvlek:
renzo heeft een heel klein lichtrood wijnvlekje die je niet voelt op zijn huid hoor.
een aardbei/framboosvlek is bobbelig maar die gaan ook vaak weg…
ik dacht dat een au lait vlek beetje bruinig/beige van kleur was :think:
zit de vlek er altijd?
In eerste instantie zou ik zeggen dat het gewoon een geiriteerd plekje is eerlijk gezegd…
ah, dan haal ik die nu dus door elkaar .
De vlek zit er echt altijd en ziet er ook op elk moment hetzelfde uit. De huid is denk ik meer bruin dan rood.
daarom vroeg ik ook of het er altijd zit…ik dacht aan smet nl. :think:
Onder zijn onderkin :inlove: heeft hij op dit moment een klein smetvlekje door het kwijlen, maar dat ziet er heel anders uit. Veel roder.
Deze foto is net na de geboorte genomen en als je goed kijkt dan zie je daar de vlek ook al zitten
Het lijkt inderdaad op een geboortevlek. Deze verdwijnt inderdaad weer, maar dit kan wel een jaar duren. Mijn dochters hebben het ook. Je kunt het anders ook aan het CB vragen.
Dit is Puk in de week na de geboorte (de vlek zit net boven de ogen en op het ooglid).
En dit is Puk twee weken geleden.
Het is al wel minder. Bij mijn meiden is het zo dat als ze zich flink druk maken de vlek roder wordt.
:think: Nee de ooievaarsbeet/engelkussen die zitten vaak op het gezichtje en in de nek…
Dit lijkt mij iets anders…ik neig nog steeds naar wijnvlek :shifty:
Moedervlek… :think:
Ik zou ook zeggen een moedervlek.
@renzosmam wrote:
:think: Nee de ooievaarsbeet/engelkussen die zitten vaak op het gezichtje en in de nek…
Lijkt mij geen ooievaarsbeet die is nl ook veel rooier, Britt heeft een ooievaarsbeet op haar onderrug die nu langzaam aan het wegtrekken is. En op haar anderkant heeft ze een hele grote aarbei/framboosvlek en daar lijkt de plek ook niet op.
Ik neig toch naar een vorm van moedervlek. Gewoon eens navragen bij CB of huisarts.
Daan heeft exact zo’n plekje, ook op zijn buik maar dan meer rechts liggend
Ik heb me er nooit heel veel zorgen over gemaakt hoor, temeer omdat ik zelf ook zo’n geboortevlek heb(ja nog steeds)…
@mutsy wrote:
@renzosmam wrote:Ik reageerde ook op de foto’s van de ooievaarsbeet hoor dat dat het mij ook niet leek… :shifty::think: Nee de ooievaarsbeet/engelkussen die zitten vaak op het gezichtje en in de nek…
Lijkt mij geen ooievaarsbeet die is nl ook veel rooier, Britt heeft een ooievaarsbeet op haar onderrug die nu langzaam aan het wegtrekken is. En op haar anderkant heeft ze een hele grote aarbei/framboosvlek en daar lijkt de plek ook niet op.
Ik neig toch naar een vorm van moedervlek. Gewoon eens navragen bij CB of huisarts.
Hoihoi,
Ik denk ook aan een pigmentvlek!
Hebben ze er nooit wat van gezegd op het CB, anders gewoon even vragen!
Marente heeft ook een stukje onder haar tepel ook een pigmentvlekje zitten. Eerder had ze die niet…zag pas toen ze een paar wkn oud was dat ze daar een plekje had. Dus ook nagevraagd op het CB en is volgens de arts een pigmentvlekje.
Groetjes,
Krista