wat is de volgende stap??

Hallo,



Mijn zoontje wordt deze maand 2. Van mij moet ie niet persé zindelijk worden, ( als dat al zou helpen). Maar hij heeft veel interesse in de wc. Als ik hem vraag of hij moet plassen, en hij zegt ja, dan plast ie ook echt. Dus hij weet waar de wc voor is, ook met poepen is het al een paar keer goed gegaan. Hij kan nog niet praten, en ik vraag me af wat de volgende stap is die ik moet zetten om hem te helpen om zelf aan te geven dat hij op de wc wil/moet. We hebben een wcbrilverkleiner met trapje.



groetjes Jolanda

Hij is bijna 2, dus hij kan wel een paar woordjes? Misschien dat ie het kan aangeven door poepen, plassen of plee te zeggen?



Ik zag bij een kennisje dat ze haar zoontje van ook net 2 een onderbroekje aanhad gedaan (geen overbroekje) en een grote pot in de huiskamer had staan (groter en hoger dan een gewone po, leek bijna op een mini-w.c. met een bril enzo). Als ie wat moest, trok ie zelf zijn broek naar beneden en ging ie zitten en riep klaar als ie klaar was.

Wij hebben onze dochter Samila vandaag voor het eerst een hele dag zonder luier rond laten lopen. In het begin moesten we steeds vragen of ze moest plassen. Ze zei steeds nee, ookal was het wel zo. Aan haar lichaamstaal merkten we vaak wel dat ze wel moest, dus zetten we haar op de wc met wcbrilverkleiner. meestal moest ze dan ook wel plassen en 1 keer kwam er ook nog een poepje bij!



Eind vorig jaar ben ik, hoogzwanger, ook een keer bezig geweest met het zonder luier laten lopen, maar dat was vaak maar 2 uurtjes op een dag en zelfs dat werd op den duur te lang voor mij met mn dikke buik. Nu proberen we het gewoon weer, al is het ook wel eens lastig met een kleine baby…vooral onder het voeden. Vandaag was mn mannetje natuurlijk ook thuis, morgen ben ik met de meiden alleen…Ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik merkte aan het eind van de dag trouwens al een groot verschil met de ochtend, dus…Heb goede hoop.

Zie mijn eigen topic! Het gaat hartstikke goed!