Wat is dat toch...? 15/12 weer even klagen hoor :-s

Ik snap het niet hoor. Eerst lees ik dat een cb als advies geeft om 's avonds een flesje kv te geven en overdag bv omdat de bv misschien niet voedzaam genoeg zou zijn voor de nacht. En nu begint mijn oma ook al met hetzelfde advies :?



Manlief begon van de week ook al: “zou het niet makkelijker zijn als je kv zou geven? Dan kan je gewoon eten en drinken wat je wilt, hoef je nergens meer op te leten, en een ander kan het overnemen.”



Nee! het is niet makkelijker. En nee ik wil het niet. En nee ik geloof niet dat bv ineens in de nachten niet voedzaam genoeg zijn. En nee, ook bv kan je in een flesje doen en door een ander laten geven.



Levy slaapt de ene nacht wel door en de andere nacht niet. Nou en! Als hij de ene nacht wel doorslaapt dan is mijn bv WEL voedzaam genoeg, en kan hij er de hele nacht mee doorgaan. Dat hij de volgende nacht wel komt voor een voeding, NOU EN! so what! Als ik in de nacht honger heb, ga ik ook eten. Dus ik zie het probleem niet echt, behalve dat hij veel krampjes heeft.



En dan… dan ga je over naar kv in de nacht. Dan zit je 's nachts nog met een huilend kindje van de krampen (die hij nu al heel erg heeft) omdat je ineens over bent gegaan naar kv wat hij nog helemaal niet gewend is.



Deze frustratie moest ik gewoon even kwijt hoor :twisted: :twisted:

:hug: :hug: , kan me voorstellen dat je baalt van die goed bedoelde adviezen. Al knap van je mannetje dat hij nu al af en toe nachten door slaapt. Sanne deed dat pas met 5 maanden en pas met 7 maanden liet ze de voeding van 23.00 uur vallen.



Blijf je gevoel volgen :hug: :hug:

Heel vervelend idd al die ‘goedbedoelde’ adviezen. En nee, het heeft niks te maken met voedzaamheid of iets dergelijks, 's avonds heb je gewoon net wat minder productie omdat je overdag dingen hebt gedaan of druk bent geweest, heel normaal! Dus gewoon 's avonds lekker clusteren, Senne heeft dat wel gedaan tot een maand of 5!

Vervelend het gevoel dat mensen die dichtbij je staan (je man!!) niet 100% achter bv staat.



Je kan het toch overwinnen hoor…



Al die praatjes over te weinig, niet voedzaam etc etc zijn echt onzin…



Ik vind het heel wat dat je zoon met 16 dagen al soms doorslaapt. Wat willen ze dan? Dat hij gelijk doorslaapt. Weer zo’n misvatting over pasgeborenen…



En dat clusteren heeft M.icah ook maanden gedaan…Niets mis mee toch…



Doe wat jij wil meid. Bv is gewoon het beste…

Nou vannacht kwam ie echt precies om de 2 uur :inlove: Volgens mij is ie toch een beetje aan het regelen, want gisteren heeft hij de hele dag alle keren de borst echt helemaal leeg gedronken, tot de laatste drup :inlove:



En ja, het is heel vervelend dat mijn man niet 100% achter de bv staat. Maar goed, we gaan gewoon door :inlove:

Toen ik bv gaf aan Mat.eo was mijn sm (beetje een snob :wink: ) daar niet echt blij mee. Ik gaf hem niet life de borst maar kolfde en daar moest ik ook altijd voor naar boven oid. Ze vond het gewoon niets en heeft mij ook af en toe de kv-kant opgestuurd.

De bv van M.ateo heb ik zelf verpest en na 10 weken was het over.



Toen ik M.icah de borst gaf, life, was het Mark die af en toe :eh: deed.

Ik kan mij nog herrinneren dat we op schiphol bij de burgerking zaten. Mic.ah had honger en ik besprak met Mark wat ik zou gaan doen. Hij vond dat ik maar ergens in een hoekje moest gaan zitten. SM stond op haar achterste poten. Kind heeft honger en eet hier en nu :inlove:

Dat zal bij altijd bijstaan.

Mark damde direct in, hij wilde uiteindelijk ook het beste voor zijn zoon…



Ik heb M.icah 7 maanden zelf gevoed en ondanks slechte adviezen (die ik neit veel kreeg want ik lu.lde ze allemaal onder tafel) was het helemaal goed gegaan en groeide hij als kool.

Weet je wat het met Don is… hij vindt het prima dat ik bv geef, maar vindt vervolgens wel dat ik niet moet gaan klagen als ik 's nachts wakker ben om te voeden :? Moet ook eerlijk toegeven dat ik Levy naast mij neer leg en dat we beiden dan zo weer in slaap vallen, en dat heb ik liever ook niet, maar rechtop blijven zitten werkt ook niet want dan val ik even hard in slaap met Levy op schoot :inlove: :?



En ik was gisteren aan het kolven zodat hij ook eens een keertje in de avond een flesje kan geven zodat ik eventjes wat langer kan slapen. Zegt ie, ja je weet zelf ook niet wat je wilt he. Je wil hem geen speen geven omdat hij daarna zo slecht hapt maar wel een flesje. :roll: (ik had hem een speentje gegeven voor de krampjes, maar merkte dus dat hij niet goed meer hapte en dat ik last van mijn tepels kreeg, dus speentje gelijk niet meer gebruikt)



Ach ja, dan doe ik het toch wel helemaal zelf :wall:



En voeden in het openbaar… daar krijg ik nu niet eens de kans voor. Levy plant het blijkbaar zo dat op het moment dat ik weg wil gaan dat hij honger krijgt :mrgreen: Maar anders gooi ik gewoon een handdoek over mijn schouder heen, voel me toch wat minder gemakkelijk in het openbaar. Dus dan maar op deze manier :inlove:



Wel leuk dat je sm helemaal omgedraaid is qua bv :thumbup: :thumbup:



Mijn sm vindt het volgens mij ook niets, omdat Levy nu niet bij haar kan logeren :roll:



Mijn moeder daarintegen helpt me waar het kan. Die heeft bij mij de fles gegeven en bij mijn broertje en zusje bv. Die komt iig niet met van die onnozele en nutteloze tips aanzetten maar met echte dingen die je kunt gebruiken als je het even niet meer ziet zitten.

Ik was wel makkelijker bij de 2e hoor. Ik legde Mi.cah gewoon naast mij in bed en tjet binnen bereik. Kon hij zelf drinken als hij wilde. Ik sliep dan gewoon half of gelijk na het drinken weer in en hij ook…



Vind het jammer van Don dat hij denkt dat als je kv geeft je kind doorslaapt want dat lees ik eruit…

Niet zeuren, natuurlijk mag je wel zeuren. Het is toch sowieso niet leuk om wakker te worden, bv of niet…



Ik denk dat je hem maar even moet heropvoeden ofzo…



Wil hij niet het beste voor zijn kindje? En snapt hij dan niet dat je gewoon alle steun nodig hebt?



Kom maar bij ons hoor Debby, wij helpen je wel…

Weet je, ik vind het echt totaal niet erg om wakker te worden in de nacht voor een voeding. Maar dat komt omdat ik weet dat ik direct weer in slaap kan vallen. Met kv is dat toch heel anders. Dan moet ik mijn bed uit, naar de keuken lopen, flesje pakken, in de magnetron doen.



Nee hoor, dan liever de bv :inlove: Gewoon lekker in mijn eigen bedje liggen. Levy in het open bedje aan mijn bed (nu nog in de reisbak). Eten geven en weer verder slapen. Niets eruit om eten klaar te maken :wink:



Ik denk niet eens dat Don denkt dat Levy doorslaapt dan, maar meer om mij te ontlasten in de nacht. Maar ja, dat moet ie dan echt op die manier doen door zo lekker sarcastisch te zijn ipv 's avonds om 12 uur een flesje te geven zodat ik even wat meer achter elkaar kan slapen :wall:



En ik ga gewoon door met bv geven. Het gaat juist zo goed! Nee hoor, stoppen doe ik nu niet :hand: Bij Lana deed ik dat wel, niet dat ik er spijt van heb, maar nu doe ik het gewoon anders. Ik sta 1000% achter mijn bv en daar kunnen ze me niet van af brengen, al komen ze met 100 man aanzetten :mrgreen:



En 1 voordeel… ik kan hier even lekker spuien en mijn ei kwijt. Hier zijn mensen die wel 100% achter bv staan :thumbup:

En moet je kijken hoe heerlijk hij het vindt :inlove: Daar doe je het toch voor :inlove: En dan die geluidjes als hij eenmaal wat binnen krijgt… euhmmmmm echt zo’n zucht van verlichting :inlove: :mrgreen:

oooooooooooooh wat een heerlijk tevreden smoeltje… :inlove:



Goed zo meid…

:thumbup: :thumbup:



:inlove: :inlove: :inlove:

Super hoor Deb, ik ben trots op je !! En laat de rest maar lekker l*llen, enne doorslapen, wat is dat? Dat deed Jayden pas met 10 maanden dus tja, ik vind het al heel wat dat Levy de ene nacht wel en de andere nacht niet doorslaapt, baby’s hebben toch tijd nodig om dat te leren e de ene is nu eenmaal sneller dan de andere he :wink:



Lieve foto :inlove: :inlove: IK WIL OOK !!!

Ohhhh die foto is lief!!! :inlove:

Lekkere melkmondje :inlove:



Is net Suus na de voeding, die trekt ook zo’n pruilmondje en gaat dan heerlijk overdreven zuchten en steunen :inlove:



Mooi mannetje heb je :-*

Moet weer even spuien hoor :evil: :twisted:



Gesprek van zojuist:



ik: ik wil graag een kolf kopen, een elektrische.

Don: Waarom wil je zo graag een kolf hebben dan?

ik: nou voor op mijn werk :roll:

Don: oh :? en hoe groot is ie dan?

ik: (wijs een maat aan)

Don: Dan moet je er wel elke dag mee zeulen he van werk naar huis

ik: nee hoor, ik heb een kastje op mijn werk die ik op slot kan doen

Don: vind het een hoop geld

ik: ja jij zou liever gelijk een pak kunstvoeding kopen he?

Don: ja!

ik: dat is duurder dan die 85 euro hoor :roll:

Don zwijgt (weet waarschijnlijk geen goed antwoord hierop te kunnen geven, omdat ie weet dat ik gelijk heb :lol: ).



Echt, ik snap niet dat ie er zoveel “problemen” mee heeft. Echt werkelijk waar niet.



Nou ja, die kolf die komt er gewoon! Duur of niet :roll: :lol:

Vervelend…



Ik zou hem toch echt gaan overtuigen zodat hij er niet meer over zeurt…Ik zou gek worden als hij er steeds weer over zou beginnen…



Sterkte…Je doet het goed hoor…

Ik weet precies hoe jij je voelt. Hier ook een vent die er niks van wilde weten ivm zijn nachtrust.

Maar nu slaapt ze door, is een erg tevreden babytje en het kost ons geen extra geld aan kv. Man is tevreden en zelfs trots op mij!!



Mannen moeten eerst zien dat het allemaal goed gaat voordat ze je steunen (althans, de onze dan. Je hebt uitzonderingen :mrgreen: )



Dus laat je niet ompraten! Je kant het! Die kolf heb je gewoon hardstikke verdiend!

Heeft het wel met nachtrust te maken…?



Of zit er misschien een ander mannetje aan jouw borsten?



Kan ook he. Niet alle mannen kunnen daar mee dealen.

@Debbie & Lana wrote:

En moet je kijken hoe heerlijk hij het vindt :inlove: Daar doe je het toch voor :inlove: En dan die geluidjes als hij eenmaal wat binnen krijgt… euhmmmmm echt zo’n zucht van verlichting :inlove: :mrgreen:






ooooo Debbie wat een smeltfoto, wat een heerlijk mannetje :inlove: :inlove: :inlove:



Je gaat goed meis :thumbup: