Wat is dé flesverwarmer???

Goedenavond meiden,



Wie kan mij van advies dienen over de perfecte flesverwarmer?



Philips Avent (digitale) heb ik niet zulke goede recenties over teruggevonden. Het verwarmen duur ca. 2 min (125 ml tot kamertemp)

Chicco Step up lijkt me een goede, maar hoe lang doet ie erover om een fles te verwarmen?

Prenatal heeft ook een mooie deze doet er alleen 15 minuten over.

Of weet iemand een mooie (en nog enigszins betaalbare) verwarmer van een ander merk



Wat is “normaal” qua tijdsbestek voor het verwarmen van een fles?



Thanks!

Shirley

Ik wist niet dat die dingen nog verkocht werden met al de magnetrons… :silenced:

Snap eigenlijk niet waarom iemand een flesverwarmer zou gebruiken, verwarmen duurt zooo lang. Magnetron is toch veel handiger en sneller? :oops:



Maar sorry, dat is geen antwoord op je vraag. Ik kan je alleen niet helpen. :slight_smile:

Euhm… bij het verbouwen vd keuken hebben we besloten om geen magnewtron te nemen. We gebruikten 'm amper en vertrouwen de magnetron ook niet zo qua temp-wisselingen.



Maar met onze jongste moeten we voedingen per 24 uur klaar gaan maken (bij de oudste twee deden we dat per fles heet en koud mixen. Ging prima!). En dan moet het dus verwarmd worden. Vandaar de vraag.



Call me oldfashioned :wink: maar ik heb echt iets van een verwarmer nodig :slight_smile:

(Anders gaan we echt oldskool met au bain marie) LOL

Aha! :smiley:



Nou hopelijk krijg je veel advies! :smiley:

Succes ermee! :smiley:

Wij gebruikte ook flessenverwarmer totdat ik te weten kwam dat de fles ook gewoon in de magnetron kon opgewarmd worden.



Ik vond die van avent ook lang duren. 2min. terwijl in de magnetron binnen 30sec warm was… :slight_smile:



Maar lees dus dat jullie geen magnetron hebben dus dan moet je idd gewoon voor die dingen gaan :mrgreen:

Wij gebruiken gewoon warm water uit de kraan.

Bij de oudste maakte ik het ook per 24 uur klaar, en dan in de magnetron. Bij de 2e veel makkelijker, gewoon warm kraanwater. Dat is in NL zo schoon dat dat gewoon mag.

En toch raden waterbedrijven het af om warm kraanwagen te drinken

Ook met de nieuwe leiding



Ik zou water in de waterkoker koken en dan koud water toevoegen

Na een paar keer heb je echt wel door hoe de verhouding heet/koud water is

Wat babs zegt is idd de snelste methode.

Ik was op zich wel blij met de avent verwarmer maar dan voor bv.

Voor de borstvoeding gebruik ik de verwarmer van avent en dat gaat prima :thumbup:

Als ik mijn magnetron niet kan gebruiken, dan gebruik ik gewoon gekookt water met koud kraanwater (of koud gekookt water) erbij.



Veel minder gedoe dan zo’n fleswarmer.

Een waterkoker of ketel heb je altijd wel staan (althans, wij wel).



Althans, ik heb even zo snel niet begrepen dat het voor borstvoeding zou dienen.



Ik heb er wel één en dat is een gewone ouderwetse van Avent. Niets digitaal, gewoon standje half/vol flesje, voedingpotje, warmhouden en verwarmen.

Werkt prima verder alleen ik heb nooit op de tijd gelet.

Borstvoeding mag niet in de magnetron verwarmd worden, vandaar dat flessenwarmers nog overal verkrijgbaar zijn.



Ik heb er 1 van de prenatal, met een verloopstekker voor in de auto :angel: Handig voor onderweg, al nam ik in de praktijk vaak een thermosfles gekookt water mee

Isi is ook waardeloos…

Even reageren op mijn eigen draadje :oops:



Bedankt voor alle reacties.

Inmiddels maken we gebruik van de flesverwarmer van Prenatal. De voedingen worden niet meer per dag, maar gewoon per fles klaargemaakt, maar dan nog werkt het wel goed. (las iets over een waterkoker / ketel… de oude waterkoker is stuk gegaan en is nog niet vervangen :shifty: . Af en toe is mijn huishouden nog niet op orde :roll: :oops:



Wat me wel tegenviel is / was het feit dat je er wel ongeveer een kwartier van te voren aan moet denken om dat ding aan te gooien. Hierdoor moet je anticiperen op het moment dat je denkt dat een warme fles klaar moet staan. En aangezien ik nog steeds niet helderziend ben… :mrgreen: