Wat is clusteren?

Nou liekt mie duud’lijk… Ik lees van alles over clusteren, maar wat ís dat nou eigenlijk? :oops: :oops: :oops:

Dat is vaak vanaf de namiddag tot laat in de avond willen drinken, drinken en nog eens drinken :mrgreen:

Heel vermoeiend maar de eerste weken ook zeker erg nodig :thumbup:

Dan tanken ze zich vol voor de nacht (al kwamen al mijn kids ook gewoon nog 2x 's nachts :roll: ) en het is denk ik ook en stukje nabijheid wat ze zoeken.

Het enige wat werkt is om er aan toe te geven :inlove:

Mijn borsten gingen op den duur van (. )(. ) naar ././…

Maar we hebben het weer doorstaan 8)

Die van mij hield er na 6 weken mee op.

Als je baby veel en lang achter elkaar bij je wil drinken, Nina deed dit vooral s’avonds, voltanken voor de nacht noemde ik dit ook wel.

Het is ook niet persé honger merkte ik maar ook het verwerken van de dag, lichamelijk contact en weer lekker ontspannen worden.

Komt het meeste in het begin van de bv periode voor omdat je productie nog goed op gang moet komen.

Als je regeldagen gaan baby’s ook vaak clusteren, heel veel drinken om de productie weer naar hun nieuwe behoefte af te stemmen.

Bij allebei de kids een clusterperiode van ongeveer 4 weken gehad,

Met 6 a 7 weken oud ging het ineens een stuk beter.

Het is best vermoeiend en soms twijfel je weleens aan je productie maar als je eraan toegeeft en het voor jezelf gemakkelijk maakt door er vrede mee te hebben en niet teveel te willen die eerste weken dan is het best te doen,

Bij de eerste inderdaad ook gehad, nu bij de tweede helemaal niet :think:

(afkloppen…)