Eerst een flesje geven en dan tanden poetsen?
Of eerst tanden poetsen en dan een flesje geven?
Mijn dochter is gewend om voor het slapen gaan een flesje melk nog te drinken. Ze drinkt eigenlijk alleen als we met zn 2en zijn en in het
(schemer) donker zitten.
Het is dus geen optie om eerst beneden een flesje te drinken, een uurtje te wachten en dan tanden poetsen, ze is dan te snel afgeleid en drinkt het niet op.
Hoe doen jullie dit?
Groetjes
Eerst melk en dan tandenpoetsen. Na het tandenpoesten niets meer laten drinken, dan drinkt ze de tandpasta op en das niet goed volgens de tandarts.
voor de tandjes is het absoluut beter om eerst melk te drinken en dan tanden te poetsen. Maar kan me voorstellen dat dat niet heel makkelijk in jullie ritueel past.
Hier een kleine periode dat omgedraaid (dus idd eerst tandenpoetsen dan in bed een flesje melk), en daarna de melk door water vervangen.
Hier poets ik voor die tijd Indy dr tanden…Indy krijgt nog steeds een late fles rond 22-23 uur omdat ze anders niet doorslaapt en die fles drinkt ze half slapend op dus leg dr dan ook gelijk weer in bed.
Als de laatste fles eraf gaat dan gaat het zoals het eigenlijk hoort, tandenpoetsen en op bed en niet meer eten of een fles erna.
geen melk laten drinken? Als ze het toch niet opdrinkt, als je het beneden al geeft…of komt ze dan midden in de nacht nog?
Hier krijgt hij niks meer na het avondeten, en we poetsen dan net voor hij zijn bed in gaat zijn tanden.
@littlewonder wrote:
geen melk laten drinken? Als ze het toch niet opdrinkt, als je het beneden al geeft…of komt ze dan midden in de nacht nog?
Hier krijgt hij niks meer na het avondeten, en we poetsen dan net voor hij zijn bed in gaat zijn tanden.
Dan wilt ze niet slapen. Beneden heeft ze gewoon niet de rust om te drinken,dan is ze snel afgeleid. Als ik haar dan in bed leg zonder, gaat ze niet slapen vandaar.
Wij geven beneden een flesje melk en daarna tandenpoetsen.
Wat ik heb begrepen moet een kind van deze leeftijd 1 keer per dag poetsen, je zou het dus ook midden op de dag kunnen doen of 's ochtends.
Als ze hier in hoge uitzondering laat op de avond nog een fles krijgen dan poets ik daarna ook niet meer hoor.
Flesje melk en dan tanden poetsen…
Hier poetste ik gewoon tijdens het pyama aandoen gebeuren tandjes, halfuurtje later ofzo borst/fles. 's Morgens werd er toch weer gepoetst. Ook volgens mijn tandarts was dit prima voor de hele kleintjes.
tussen het eten of drinken moet sowieso een half uurtje zitten. anders staat het glazuur open en poets je het glazuur eraf, gevolg dat je juist sneller gaatjes krijgt.
probeer het anders een beetje af te bouwen, elke week 30 cc meer water erbij of een schepje poeder minder. uiteindelijk met een flesje warm water naar bed. flesje melk in bed is echt heel slecht voor de tandjes.
Hier doen we eerst melk en vrijwel direct erna poetsen we haar tanden. Lijkt me minder slecht dan eerst tanden poetsen en dan melk drinken. Half uur er tussen laten lukt niet, want ze krijgt om 17.00u/17.30u avondeten, drinkt dan rond 19.00u een fles melk en dan gaat ze naar bed.
Wij poetsen Riley’s tanden nu voor zijn slaapje overdag .
Wij zaten precies met hetzelfde, hoe te doen, want tandenpoetsen na zijn fles, betekend een overactief kind.
Dus nu poetsen we dus midden op de dag!
Ik poets als ze in bad zit spelenderwijs, dat is rond 20.00/20.30 uur meestal. Daarna is ze nog steeds wakker, en gaat pas gemiddeld tussen 09.15 en 23.30 naar bed. NÃ aan late fles, anders kakt ze inderdaad helemaal niet in. En no way dat ik dan nog een gevecht van tandenpoetsen aanga, dan is ze zo over de zeik dat ze niet meer wil slapen. Ze blijft zich maar verzetten. Zodra ik de late fles eraf heb, wordt tandenpoetsen wel het laatste. Maar onze dame slaapt weinig (1x een uurtje of 2 gemiddeld midden op de dag) en kort, dus daarom even zo…
Ik zou gaan proberen om het flesje melk te vervangen door een beetje water oid. Met die leeftijd hebben ze het melkflesje toch niet echt meer nodig voor de voeding (toch?) en is het meer voor het ritueeltje, even gezellig met jou in het donker wat drinken.
En anders zoals al gezegd, voor het middagslaapje de tanden poetsen tot ze 2 zijn hoeft het idd maar 1x
Ik geef altijd het flesje nadat ik de tanden heb gepoetst :oops:
Superslecht voor de tanden, maar mijn kleine meid heeft zo’n vreselijke hekel aan tandenpoetsen. Ze schreeuwt moord en brand en wurmt zich in alle bochten om ervan af te komen.
Dat maakt het niet echt rustgevend voor het slapen gaan.
Dus eerst poets ik en doorsta het gevecht en daarna komt het rustigmakertje er achteraan…
Als ik de tanden van mijn dochtertje wil redden, dan moet ik dus een manier vinden om het tandenpoetsprobleem op te lossen :think:
Iemand tips?
Even als aanvulling… het poesten doet geen zeer hoor… ze kauwt zelf driftig op de borstel en is totaal niet angstig voor pijn.
Het is meer dat ze nijdig is dat ze het niet zelf mag doen…
(ze is nu 1 jaar en 2 maanden oud)
Uitleggen dat ik eerst ga en dan zij (of andersom) dat begrijpt ze nog niet…
Wij geven Arielle eerst de avondfles, daarna gaan we tandenpoetsen. Maar rond 12 uur komt ze altijd nog een keer voor de nachtvoeding en dan poetsen we niet meer. Dat komt de volgende ochtend weer.
@happy mommy:
Wij poetsen haar tandjes al sinds ze een maand of 5 was. Eerst zonder tandpasta, vanaf dat haar eerste tandje door was met tandpasta. Ik wilde tandenpoetsdrama’s voorkomen en ben juist daarom heel vroeg gestart.
Ook direct met een heel zacht borsteltje en niet alleen voorin de mond, maar juist ook helemaal achterin.
Rond de leeftijd die jouw kindje heeft (alweer toevallig he! :P) was ze ook wat bokkig. Wij poetsen normaal elektrisch, maar ik heb toen een handtandenborstel gekocht en terwijl ik haar tanden poetste, deed zij die van mij. Dat vond ze prachtig! Als ik klaar was met haar tandjes, mocht ze dan altijd zelf nog even poetsen.
Nu is mijn tanden poetsen niet zo interessant meer… En meestal is ze vrij geduldig. Als ze ongeduldig wordt, dan zing ik een liedje die ik steeds zing als iets nog even moet (haren kammen, bloed prikken, haartjes uitspoelen) en dan sluit ik af met 1, 2, 3! KLAAR! En dan stop ik ook echt. Dus als ik dat doe is ze meestal nog heel even geduldig met poetsen en roept ze zelf mee: 1, 2, 3, klaar! ( :inlove: zo schattig, ik moet het eens filmen…)
@cees:
Eerst melk en dan tandenpoetsen. Na het tandenpoesten niets meer laten drinken, dan drinkt ze de tandpasta op en das niet goed volgens de tandarts.
Maar… die van mij spuugt de tandpasta niet uit, die slikt ze allemaal door. Ik houd me ook streng aan de erwtgrootte van de tandpasta elke keer… Maar dan heeft wel of niet drinken toch niet te maken met het wel of niet doorslikken van tandpasta? Dat doen die kleintjes toch sowiezo? Ik dacht altijd dat juist daarom het fluoridegehalte in peutertandpasta een stuk minder is…